PDA

View Full Version : Probleem opnemen met Delta 44



joenuh
7 november 2006, 15:52
Hoi iedereen,

Ik heb een Delta 44 break-out box waarmee ik graag op wil nemen. Als versterker heb ik een ENGL Screamer 50.
Ik heb al gezocht naar betere instructies dan die in het boek (waar bijna niet gesproken wordt over een gitaarversterker) maar ik kom er niet uit.

de situatie is als volgt:

Ik heb mijn gitaar aangesloten op mijn versterker.
Mijn versterker is aangesloten op de de break-out box nummertje 1-in.
Dit heb ik gedaan door gebruik te maken van de balanced line output op mijn versterker met een XLR to RCA kabel.

Ik maak gebruik van Windows en nu neem ik aan dat je onder Configuratiescherm-->geluid en audio-apparaten-->tabblad Audio-->Opnemen van geluid: M-audio Delta 44 1/2 moet kiezen.
Maar als ik vervolgens iets speel zie ik in de control panel van Delta geen inkomend geluid bij H/W in 1/2.....

Kan iemand mij hiermee helpen door evt. zijn/haar eigen configuratie door te geven? Ik heb dit ding nu al vrij lang en kan er nog steeds geen ene ruk mee.

Alvast bedankt,

Jeroen

aad
7 november 2006, 18:27
Hoi iedereen,

Bla

Jeroen

Heb je dit al?
http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta44-focus.html
geprobeerd?

even wat kompakter gemaakt. :)

joenuh
7 november 2006, 21:20
ja ik heb de manual doorgenomen en verschillende settings geprobeerd maar geen succes. Als iemand ook een delta 44 heeft en het wel werkend heeft hoor ik het graag!!

Robbert
8 november 2006, 01:06
Ik heb een Delta66 (zelfde als 44), maar gebruik (lees: heb) preamp en mics, sorry.

Debaser
8 november 2006, 08:09
ik plug mijn gitaar direct in INPUT 1
en heb wel signaal.

Test dat eens ...

Zit op je amp geen schakelaar om de balanced te (de-)activeren ?
Probeer input 2 anders.

Gebruik je de goeie stekkers ?
Misschien gebruik je een stereo stekker terwijl de M-audio mono jackingangen heeft, en maakt hij daarom geen contact...

anders zijn het misschien je ASIO instellingen

Dirk_Hendrik
8 november 2006, 08:33
Ik gooi em naar recording OK?

Robbert
8 november 2006, 12:14
Waarom gebruik je trouwens een RCA verbinding? Komt dat uit je versterker of wat?

joenuh
8 november 2006, 17:38
Hee ik ben erachter wat het was, een losse kabel :-S
En heb idd een stereo jack(twee streepjes erop toch?) in de in-1 zitten maar deze pakt hij ook.

Bedankt voor jullie hulp!

Debaser
8 november 2006, 22:32
hehehehe dat zal je altijd zien