PDA

View Full Version : Ik heb gitaarles nodig!!!



HA_JO Punk
13 december 2002, 19:11
Ik woon in Huissen,omgeving Arnhem, en ben 16 jaar en opzoek naar gitaarles. Muziekschool vol dus ben hevig opzoek. Ik zou graag samen met een vriend lessen. Avondlessen geen probleem.

_pepijnvdven_
15 december 2002, 20:05
Succes man!
Oja... ik zoek ook les, sterker nog...
Ik ben die vriend :grin:

_pepijnvdven_

HA_JO Punk
15 december 2002, 20:06
Yes, een bericht!!!

dirkw83
18 december 2002, 14:31
mmm. Ik voel me helaas niet goed genoeg om les te geven maar zou wel willen. Niet dat je daar veel aan hebt.

HA_JO Punk
18 december 2002, 18:23
Mischien is het toch genoeg om ons wat basis aan te leren.

_pepijnvdven_
28 december 2002, 18:59
Ja

Ic3gl0vE
1 januari 2003, 18:42
hey jullie kunnen ook even http://www.cyberfret.com proberen, gratis lessen met filmpjes enzo.

dirkw83
2 januari 2003, 01:16
het beste wat je eigenlijk kunt doen (als je op jezelf aangewezen bent) is om gewoon in de winkel een doodsimpel boekje te halen. Met alle akkoorden (de meest simpele, majeur, mineur, 7 en 2 en 4) en dan gewoon eens aan de gang te gaan. In het begin moet je het er wel voor over hebben om een maandje stevig te oefenen (anders krijg je geen eelt op je vingers en blíjft het pijndoen). Daarna krijg je hardere vingers en kun je wat rustiger aan doen. Ga je een paar simpele tabs uitproberen en dan kom je wel eens tot de conclusie: hey, dat akkoord ken ik niet! En dan zie je in de tab hoe die gespeeld moet worden, en dan oefen je hem en ken je hem daarna. En zo ga je verder. Op die manier oefen je supersnel en wat meer is: na twee maanden kun je vast al wel wat liedjes!
Maar je moet het écht willen anders gaat het nooit wat worden denk ik.

Kate
7 maart 2003, 13:58
Hoi!
Ik was ook op zoek naar gitaarlessen. Ik heb heel snel iemand gevonden door een advertentie op de zondagkrant te plaatsen!...
(ik kreeg toen +/- 4 reacties op mijn advertentie!)...
gr. en suc6!
Kate

john.3001
10 maart 2003, 14:01
Op 2003-03-07 12:58, schreef Kate:
Hoi!
Ik was ook op zoek naar gitaarlessen. Ik heb heel snel iemand gevonden door een advertentie op de zondagkrant te plaatsen!...
(ik kreeg toen +/- 4 reacties op mijn advertentie!)...
gr. en suc6!
Kate


Kun je mij uitleggen hoe je plus-minus vier reacties kan krijgen??

Kate
11 maart 2003, 14:47
Ik weet niet of ik 4 of 5 telefoontjes heb gekregen. In ieder geval dat waren telefoontjes van mensen die gitaarlessen geven...
gr.

paulisgek
18 september 2003, 13:03
Hang een briefje op in de Albert Heijn. Of kijk bij de briefjes die er al hangen. Zit altijd wel een gitaarleraar bij.

heavy-metal-thunder
6 januari 2004, 16:45
Jongens, ff mijn mening kwijt.
Ruim 20 jaar geleden ben ik met de gitaar begonnen. Ik kon enkel beperkt noten lezen, kon geen gitaar stemmen.. 'k had zelfs geen versterker. Ik was voor alles op mijn eentje aangewezen. Na 3 jaar kon ik eigenlijk nog niet serieus spelen. Toen ik dan afstudeerde a/d unief, ben ik klassiek gaan volgen a/d muziekacademie. Ik had het geluk dat ik één der beste leraars van België als leraar had (die man gaf les op het Koninklijk Conservatorium van Brussel, je moet verdomd goede papieren voorleggen om daar in te komen!!).
In die periode oefende ik dagelijks vele uren en ik kan je verzekeren, mijn niveau steeg als een komeet de hoogte in.

Daarom kan ik iedereen aanbevelen : als je serieus bezig bent met de gitaar, neem een goeie instructeur onder de arm. Wekelijks een half uurtje is voldoende (wie beweert dat langer nodig is, heeft wellicht nog nooit een goeie leraar gepasseerd). Een goeie leraar in combinatie met de mogelijkheden die "het net" nu biedt moet je dan in staat stellen om op korte termijn muziek te maken.

SiNiSTRaL
4 februari 2004, 21:45
wekelijks een half uurtje les of een half uurtje oefenen?
dat laatste lijkt me nogal onwaarschijnlijk....

heavy-metal-thunder
5 februari 2004, 09:21
Tja, lees mijn vorige post nog eens. Staat er duidelijk in...
Met een half uur per week oefenen red je het uiteraard niet.
Maar voor alle duidelijkheid : een half uur les per week is voldoende.

masteryourguitar
5 februari 2004, 21:10
Voor gratis online gitaarlessen met filmpjes en geluid ga naar:
http://www.masteryourguitar.com