PDA

View Full Version : Heb mijn tweede PRS gekocht!



prs
7 november 2006, 15:27
Agelopen vrijdag heb ik mijn tweede PRS gekocht. Het is een 1990 PRS Custom 24 in een Scarlet Red kleur. Deze gitaar is eigendom geweest van de BZN gitarist Dirk Van der Horst die twee jaar geleden helaas aan kanker overleed. Daarvoor speelde hij in The Dizzy Men's Band en andere projecten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dirk_van_der_Horst

De gitaar is in perfecte conditie (hij had een hoop stof gevangen en er zat veel rotzooi op) maar hij is nu helemaal schoongemaakt met uitzondering van de brug. die moet ik nog een keer doen. De gitaar moet nog goed en naar mijn wensen worden afgesteld, maar dit doet mijn reparateur volgende week.
Ik heb deze PRS gekocht omdat ik niet altijd mijn waardevolle '86er PRS wil meenemen naar ieder optreden. Als er iets mee gebeurd heb ik het geld niet meer om hem te laten repareren en erger nog als die gestolen kan ik niet zomaar weer een andere '86er aanschaffen, simpelweg omdat ik daar het geld niet voor heb.
De gitaar speelt prima en als deze eens goed afgesteld is zal deze alleen maar beter spelen. Hij heeft een fantastisch geluid (erg identiek aan mijn '86er) en dat was precies wat ik wilde.
Hij heeft geen 10 top (staat tenminste niet op de achterzjde van de kop) maar hij heeft een hele mooie (wild) gestreepte esdoorn top.
Ik en erg blij met de gitaar (ik moet er een andere gitaar voor verkopen, wat toch best pijnlijk is omdat het een moeilijke keuze blijft) maar deze zal die pijn absoluut doen verzachten!

Okay, het is tijd voor enkele foto's. De kleur is heel moeilijk te fotograferen en de foto's hebben niet de beste kwaliteit omdat ik een 2 megapixel telefooncamera gebruikt heb. Maar goed, je krijgt een idee!
De gitaar ziet er in het echt veel beter (en glanzender) uit! Ik hoop dat jullie hem mooi vinden.

http://img483.imageshack.us/img483/4822/90prsfulllm3.jpg

http://img471.imageshack.us/img471/3719/90prsbodyef7.jpg

En samen met mijn absolute nummer 1, de 86'er Custom 24:

http://img477.imageshack.us/img477/5560/8690bs6.jpg

Squier4ever
7 november 2006, 15:32
mooi mooi, begint die '86 nou te slijten of ligt dat aan de foto?
met name de finish dan he

zeppo
7 november 2006, 15:32
zucht .....
wat 'doet' zo'n '86 PRS nou? Ben wel benieuwd.

urezna
7 november 2006, 15:42
Ik heb deze PRS gekocht omdat ik niet altijd mijn waardevolle '86er PRS wil meenemen naar ieder optreden. Als er iets mee gebeurd heb ik het geld niet meer om hem te laten repareren en erger nog als die gestolen kan ik niet zomaar weer een andere '86er aanschaffen, simpelweg omdat ik daar het geld niet voor heb.


Heb je nooit overwogen je gitaar te verzekeren dan? kostbaarhedenverzekering bijv dekt de nieuwprijs van je gitaar....

btw, mooi dingetje hoor! (vooral die '86-er ;-) )

prs
7 november 2006, 15:45
mooi mooi, begint die '86 nou te slijten of ligt dat aan de foto?
met name de finish dan he

Ligt aan de foto. Het enige dat bij de 86'er een beetje afgesleten is, is het chrome op de brug (bij de zadels). De kleur is wel door de jaren heen 'gefade'. Voor de rest zitten er wel wat kleine krasjes en een deukje hier en daar op. Die '86er gebruik ik al 8 jaar dag in dag uit. Hij zal ook zeker nog vaak genoeg gebruikt worden, alleen ben ik er gewoon iets voorzichtiger mee. Ik ben niet iemand die gitaren in de glazen kast zet, ongeacht de waarde! Ze moeten bespeeld worden.

prs
7 november 2006, 15:48
zucht .....
wat 'doet' zo'n '86 PRS nou? Ben wel benieuwd.

Een '86 er PRS Custom 24 in vintage yellow met birds wordt gezien als de oer-PRS en is daarom het meeste waard en het meest geliefd bij verzamelaars. Ze gaan ongeveer (in Europa) weg voor 7000-9000 euro.

prs
7 november 2006, 15:49
Heb je nooit overwogen je gitaar te verzekeren dan? kostbaarhedenverzekering bijv dekt de nieuwprijs van je gitaar....

btw, mooi dingetje hoor! (vooral die '86-er ;-) )

Heb het overwogen maar nog nooit de knoop doorgehakt. Het gaat wel binnenkort gebeuren.
Bedankt voor de reacties tot dusver.

Hector_Tsolodimos
7 november 2006, 16:22
wooow
die 86´er is wel heeel vet (vind em een stuk mooier dan je nieuwe)
wees er maar trots op :) (op allebei)

up-guitarman
7 november 2006, 16:27
Mooie gitaartjes !!!
Ik vind persoonlijk je nieuwe zelfs mooier dan de '86 ...

almarvk
7 november 2006, 16:36
Ik vind die rooie niets bijzonders, maar das mijn smaak.

Wel leuk dat je zo'n exclusieve gitaar hebt. Mooi ding trouwens :)

Harm
7 november 2006, 17:16
Wauw!!!!

Super mooie collectie daar!!! Echt geweldig!! Die 86-er is idd erg bijzonder! Met birds in Vintage Yelow!!! Super mooi!! Allebei!!

Harm

jemke
7 november 2006, 18:50
Heel mooi paar! Ook leuk dat de gitaar een interessant verhaal heeft!

prs
7 november 2006, 21:38
Bedankt voor alle reacties! Leuk om te horen dat jullie ze mooi vinden!

vulvasonic
7 november 2006, 21:53
Tuurlijk izzie mooi! :)

Nickname
7 november 2006, 22:28
7000-9000 euro? voor een gitaar? Okee.. het is een mooie gitaar en het zal ook vast wel goed klinken en spelen.. maar dat soort bedragen zijn toch gewoon niet normaal meer :confused:

Anders Destium
7 november 2006, 23:11
Je moet gitaren als 86er/87er PRSen over een tijd inschalen als jaren 50 Fenders/Gibsons, gitaren wiens pure waarde de "gitaarwaarde" ver overstijgt. 7000 euro voor zo'n gitaar is het absolute minimum, al zul je voor een 87er zo'n bedrag al niet meer krijgen (op dit moment).

> PRS

Gefeliciteerd ermee!

En koester je 86er ;)

Orpheo
7 november 2006, 23:32
7000-9000 euro? voor een gitaar? Okee.. het is een mooie gitaar en het zal ook vast wel goed klinken en spelen.. maar dat soort bedragen zijn toch gewoon niet normaal meer :confused:

ik heb onlangs op de page sig gespeeld, de versie ge-aged door murphy. en die was 10000++. en die is t geld zeker waard. t is dat ik even geen geld had. je voelt, ruikt, ziet, hoort gewoon dat die gitaar GOED is.

Luke-wannabe
7 november 2006, 23:41
Dude... Een gitaar is geen

10.000 MADDERFAKKING EURO'S WAARD!

Anders Destium
7 november 2006, 23:56
Als jij het geld zou hebben, hoeveel zou jij dan overhebben voor een originele Luke? Op een gegeven moment gaat het niet meer om de gitaar zelf, maar om de heb, en op dat moment is het echt "wat de gek ervoor geeft". Een beetje oude Les Paul doet meer dan een ton euro op het moment, en dat zal alleen maar weer worden. Het is dan net als met schilderijen: de verf en het doek maken niet echt meer uit, het is de hand van de meester die er toe doet.

grayfink
8 november 2006, 00:43
Kwestie van perspectief. Ik heb een staatslot gekocht, ik vermoed het winnende lot. Dus heb ik straks 8 miljoen Euro. Dan koop ik gewoon de gitaren die ik mooi vind, en als ze 10.000 € kosten, dan kosten ze dat maar.

koennie
8 november 2006, 01:13
Kwestie van perspectief. Ik heb een staatslot gekocht, ik vermoed het winnende lot. Dus heb ik straks 8 miljoen Euro. Dan koop ik gewoon de gitaren die ik mooi vind, en als ze 10.000 € kosten, dan kosten ze dat maar.

he ik dacht dat ik dat lot hier had :p

Luke-wannabe
8 november 2006, 08:03
Als jij het geld zou hebben, hoeveel zou jij dan overhebben voor een originele Luke? Op een gegeven moment gaat het niet meer om de gitaar zelf, maar om de heb, en op dat moment is het echt "wat de gek ervoor geeft". Een beetje oude Les Paul doet meer dan een ton euro op het moment, en dat zal alleen maar weer worden. Het is dan net als met schilderijen: de verf en het doek maken niet echt meer uit, het is de hand van de meester die er toe doet.
Ja ik snap wel wat je bedoeld. Maar Orpheo zei dat die gitaar die had had gechecked 10 000 euro waard was in de zin van klank, bespeelbaarheid, afwerking en al die andere factoren. En dat vind ik een beetje overdreven.

Veekeren
8 november 2006, 11:09
Mooie gitaar! Top had van mij net iets meer figure mogen hebben als ik dan toch mag zeiken ;)

PRS, niks meer geworden met die oude groene van mij?

Johannes
8 november 2006, 11:10
Voor 10.000 kan je ongetwijfeld een """"""betere"""""" gitaar laten bouwen bij een echt goede gitaarbouwer. Ik geloof niet dat de materiaal en arbeidskosten die 10.000 gaan benaderen. De absurd hoge prijzen voor een gebruiksvoorwerp snap ik daarom ook niet helemaal. Als verzamelobject is het uiteraard een ander verhaal, er bestaan immers ook postzegels van duizenden euro's...

@prs: echt 2 mooie planken. Naar mijn idee dé gulden middenweg tussen sober en kitsch

prs
8 november 2006, 19:33
Mooie gitaar! Top had van mij net iets meer figure mogen hebben als ik dan toch mag zeiken ;)

PRS, niks meer geworden met die oude groene van mij?

Heej Jeroen! Nee hij wilde hem niet verkopen....Zelfs niet voor een heel goed bedrag....Jammer, maar deze maakt een hoop goed :).

turboblues
11 november 2006, 00:57
Ben je zeker dat de kleur scarlet red is? Ik weet van mijn PRS Custom 24 honderd percent zeker dat ze black cherry is. Nieuw gekocht in februari 1992 met alle papieren bij..Ik vind dat jouw kleur bijna exact hetzelfde is, alhoewel de belichting van de foto anders doet vermoeden. In het echt lijkt die van mij dus net op jouw foto.
http://i15.tinypic.com/2zdoeg5.jpg

Morisson
11 november 2006, 01:22
Vette gitaren


Ik heb vorige maand EINDELIJK mijn eigen PRS gekocht (10 jaar sparen en kwijlen)

Dat fotogedoe ben ik niet zo sterk in, als het me lukt komt er ook een foto


Hij is vintage yellow met wide fat neck

Luke-wannabe
11 november 2006, 01:43
10 jaar sparen! :o bewondering!

Morisson
11 november 2006, 10:05
ja joh


Ik was de eerste keer dat ik dat ding zag meteen verkocht.

Ik denk dat iedereen wel weet hoe lastig het is om zo'n stape geld bij elkaar te rapen als dat.

Ik heb een aantal keer overnieuw kunnen beginnen, maar nu is dat ding binnen!

Anders Destium
11 november 2006, 13:34
Gefeliciteerd ermee, en respect dat je er zo lang voor hebt gespaard!

up-guitarman
11 november 2006, 13:46
ik heb onlangs op de page sig gespeeld, de versie ge-aged door murphy. en die was 10000++. en die is t geld zeker waard. t is dat ik even geen geld had. je voelt, ruikt, ziet, hoort gewoon dat die gitaar GOED is.

Dude, dat vind ik dus ziek he ...

GEEN ENKELE GITAAR IS FOKKING 10.000€ WAARD !!!

Hoe goed de axe in kwestie ook mag zijn. Zelfs als ik het geld had zou ik dat er niet voor willen neertellen !!!

prs
11 november 2006, 20:52
Ben je zeker dat de kleur scarlet red is? Ik weet van mijn PRS Custom 24 honderd percent zeker dat ze black cherry is. Nieuw gekocht in februari 1992 met alle papieren bij..Ik vind dat jouw kleur bijna exact hetzelfde is, alhoewel de belichting van de foto anders doet vermoeden. In het echt lijkt die van mij dus net op jouw foto.

Ja ik weet bijna zeker dat mijn kleur Scarlet Red is (deze week zal ik de elementen eens optillen om te kijkenwat eronder staat). Tot 1990/1991 had deze kleur een rode achterkant. Daarna zijn ze overgegaan op een zwarte achterkant net zoals jouw black cherry.

Tho
11 november 2006, 20:58
Dude, dat vind ik dus ziek he ...

GEEN ENKELE GITAAR IS FOKKING 10.000€ WAARD !!!

Hoe goed de axe in kwestie ook mag zijn. Zelfs als ik het geld had zou ik dat er niet voor willen neertellen !!!

Zolang er geen diamanten of goud e.d. in verwerkt zijn, kan een gitaar nóóit 10.000 euro waard zijn. Dat mensen dat er voor neerleggen zal ik ook nooit begrijpen

Bram+
11 november 2006, 22:01
Dude, dat vind ik dus ziek he ...

GEEN ENKELE GITAAR IS FOKKING 10.000€ WAARD !!!

Hoe goed de axe in kwestie ook mag zijn. Zelfs als ik het geld had zou ik dat er niet voor willen neertellen !!!
Maar het klinkt natuurlijk wel interessant als je zoiets vertelt aan de bar in een kroeg onder het genot van een borrel...

Anders Destium
11 november 2006, 22:27
Als je daarmee moet scoren dan heb je eea niet goed begrepen als je het mij vraagt :)

Bram+
11 november 2006, 22:31
Als je daarmee moet scoren dan heb je eea niet goed begrepen als je het mij vraagt :)
Dat zijn jouw woorden...



...maar hadden net zo goed de mijne kunnen zijn...