PDA

View Full Version : Jackson Soloist



BLOK182
13 december 2002, 17:00
Ik heb net de music store koeln catalogus gekregen, en daar zag ik een jackson soloist uit japan (sl3). Dus ikke ff opzoeken op internet, zag er goed uit, mooie kleuren, duncan elementen maple top bla bla. Nou vroeg ik me af, de brug is een JT580 LP Double Locking 2-Point Tremolo (zei de site). Zijn dit een beetje goeie tremolo's (net als bijv. lo pro edge enzo) of is dit een slechte goedkope floyd? Voor de rest, hebben jullie ervaringen met een sl3? en issie met een kleine 1500 pleuro goedgeprijst? (prijs/kwaliteit).

Anders Destium
13 december 2002, 17:11
Ik heb er op een gespeeld bij Dijkman in Amsterdam, ik had geen jengelstengel voorhanden (dus ik heb hem helaas niet kunnen misbruiken :smile:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze er een slechte floyd opknallen, maar ik heb niet zo'n ervaring met Jackson-eigen floyds. Op de duurdere soloist zit een originele floyd iig.

Is er een Ironhead in de buurt ?

SATAN
13 december 2002, 17:11
kep hem op mijn Jackson Kelly zitten, voor zover ik heb kunnen ontdekken (ik heb hem pas 2 weken) is het een fijne tremelo. Ik vind hem wel wat "gevoelig", reageert dus erg licht. W.s kwestie van afstellen of een tremsetter erbij

SATAN
13 december 2002, 17:24
ironhead is zaterdag 21 december aanwezig in Wateringen voor een optreden met Roadkill...
Komt allen, met al uw Jackson gerelateerde vragen :grin:

BLOK182
13 december 2002, 18:32
en anders, hoe klonk ie en speelde ie?

Anders Destium
13 december 2002, 21:43
Tja met één Seymour Hum en 2 hotrails hoef je over het geluid natuurlijk al niet te klagen, en de hals lag me lekker. Je voelde aan alles dat het een kwaliteitsbijl was, en gewoon een erg goed verzorgd uiterlijk, en licht bovendien (in ieder geval geen mahoniebody)
Alleen zonde dat hij geen ebben toets heeft (daar kick ik een beetje op) aan het mokkabruin zou ik alleen erg moeten wennen, gelukkig is hij er ook in andere kleuren :smile:

Ic3gl0vE
14 december 2002, 14:47
ik heb die floyd ook, heb mijn gitaar sinds maart dit jaar en totaal geen problemen mee

BLOK182
14 december 2002, 15:54
Iemand enig idee in hoeverre de SL3 met de Amerikaanse SL1 / SL2 te vergelijken is? Issie een stukkie goedkoper omdat ie in Japan gemaakt is en omdat ie een andere brug heeft? Of zijn de USA versies gewoon stukken beter?

Anders Destium
14 december 2002, 16:50
Verschil zit volgens mij in het andere land, het hout (moet je even uitzoeken) en dat de SL-1 en SL-2 bijv een originele floyd hebben en een ebben toets. Het is hoe dan ook veel waar voor je geld (ik zou die SL-3 destijds maar wat graag meegenomen hebben).

BLOK182
14 december 2002, 19:20
Ik heb het even nagekeken, tis iig het land ja, de toets (rosewood voor SL3 en ebony voor de SL1 / SL2) en de floyd. Voor de rest zijn ze van hetzelfde hout (alder met maple top). Nog een laatste vraag anders, kan je er ook non-metal mee spelen, dan bedoel ik dus rock, beetje blues, leuk clean soundje enzo? Aan de pickups te zien leek het me wel mogelijk, met een jeff beck en hotrails, maar aangezien jij degene bent die hem heeft bespeeld.

7th heaven
14 december 2002, 19:50
jackson heeft alleen maar goeie shit. heb zelf een dk2 en het werkt als een gek ik vind de tremelo wat gevoeliger dan bijvoorbeeld een floyd rose

he satan komt jou kelly toevallig bij kees dee vandaan ?

Ironhead
16 december 2002, 11:10
Ehh ... sorry ik was ff weg. Komt allen de 21ste naar Wateringen! Tot zover de shameless self-plug. De 580 is een hele fijne brug. Stevig genoeg voor idiote divebombs e.d. en - mits goed afgesteld - loepzuiver. Voor ontstemmen hoef je niet bang te zijn.

lupoloco
18 december 2002, 13:06
Op 2002-12-14 19:50, schreef 7th heaven:
jackson heeft alleen maar goeie shit. heb zelf een dk2 en het werkt als een gek ik vind de tremelo wat gevoeliger dan bijvoorbeeld een floyd rose



Mag ik misschien weten waar je je gitaar gekocht hebt? en voor hoeveel?
'k ga volgend jaar ook een dk2 kopen (die met de red crimson swirl *slijm*)