PDA

View Full Version : Pickup covers



Orpheo
6 november 2006, 20:18
Ik vraag me dat nu al een hele tijd af he, waar koop je die dingen? en maakt t nu wat uit voor je geluid? ik vind die zilveren zoveel vetter klinken dan die gouden, je weet wel!















zo, even het overduidelijke weggewerkt! nee t gaat om iets heel anders.

Mijn les paul custom, de zwarte, heeft die bareknuckles gekregen, en de kleur was burned chrome. toen ik ze kocht maakte ik de HUGE fout om maar 2 te bestellen in die kleur, dus nu heb ik 2 donkere pups aan de buitenkant, en een lichte(re) in het midden.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01112.jpg

dat was het.

maar dat beviel niet; t zag er niet uit (maar klinkt geweldig). dus heb ik een GFS p90 gekocht, en die erin gezet. nu ziet t er zo uit

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01120.jpg

beter, maar nog niet wat ik wil. Ik wil eigenlijk gewoon de derde hum terug, maar dan moet ie wel ook die looks hebben, burned metaal. wie weet OF, en voroal HOE dat kan? gewoon met een aansteker/brander over de cover heengaan? (en dan niet de pup erin hebben zitten natuurlijk) en blank lakken dan?

of anders??

Keesz
6 november 2006, 21:40
bij tone factory.nl kan je ze halen. das iig geval 1

DaveItUp
7 november 2006, 00:35
Lelijk man die dream90 en die burned chrome BK's, sorry hehe. Kitscherig is het woord.

G.G.
7 november 2006, 00:42
Ik wil eigenlijk gewoon de derde hum terug, maar dan moet ie wel ook die looks hebben, burned metaal. wie weet OF, en voroal HOE dat kan? gewoon met een aansteker/brander over de cover heengaan? (en dan niet de pup erin hebben zitten natuurlijk) en blank lakken dan?

of anders??

Misschien denk je teveel na over allerlei fratsen met branders etc.

Misschien je verhaal bij BK uitleggen en kijken of ze een los kappie voor je hebben.

Risico is dat ze geen losse kapjes willen verkopen.

Andere optie:

Zielig verhaal ophangen dat je je kapje los had gehaald en er per ongeluk op bent gaan staan, zo plat als een dubbeltje. Ze zullen stiekum hard lachen, maar zullen daarna heus wel voor een schappelijke prijs een nieuwe leveren als klantenbinding.

Denk niet dat je ergens anders een identiek kapje zal vinden.

Orpheo
7 november 2006, 00:46
Misschien denk je teveel na over allerlei fratsen met branders etc.

Misschien je verhaal bij BK uitleggen en kijken of ze een los kappie voor je hebben.

Risico is dat ze geen losse kapjes willen verkopen.

Andere optie:

Zielig verhaal ophangen dat je je kapje los had gehaald en er per ongeluk op bent gaan staan, zo plat als een dubbeltje. Ze zullen stiekum hard lachen, maar zullen daarna heus wel voor een schappelijke prijs een nieuwe leveren als klantenbinding.

Denk niet dat je ergens anders een identiek kapje zal vinden.

als ik dat al zeg, ben ik direct mijn garantie kwijt :) ik mail allicht.

maar ik moet zeggen dat met die p90, t wel ZO lekker klinkt...

toch maar tzt een BKP p90 met burned chrome erbij

DarknessAwaits
7 november 2006, 00:48
Dat burned metal doe me een beetje denken aan de goedkoopste typen hoekjes die ze in doe-het-zelf zaken hebben. Geloof dat dat messing is.

Denk daarom niet dat je hetzelfde resultaat zult behalen met een brander o.i.d., dan zul je alleen een zwarte aanslag krijgen die er bovendien ook zo weer afveegt.

Wat G.G. zegt; gewoon vragen aan BK, zo moeilijk zullen ze toch niet doen?

Orpheo
7 november 2006, 01:17
Ik heb ze gemaild.

Ik heb even een cover in de vlam van mijn fornuis gehouden, en t lijkt te lukken. het probleem is echter dat ik niet de hoeveelheid zuurstof kan regelen bij mijn fornuis, noch de intensiteit van de vlam. daar heb ik een brander voor nodig, of een teclubrander.

even maar BKP afwachten, wat zij te melden hebben. anders laat ik t zo hoor. dit werkt goed genoeg. en t staat lekker eigenwijs (past mooi bij de eigenaar!).

hansies
7 november 2006, 08:24
Lelijk man die dream90 en die burned chrome BK's, sorry hehe. Kitscherig is het woord.

die dream90 is er teveel aan , maar de burned chrome BK' zijn prachtig
hoi

Orpheo
7 november 2006, 18:01
hoera!!! als ik een pickup opstuur, humbucker (helaas) komt er een cover over. kost me wel 20 pond, maar ach.... ze doen t!

edit: das inclusief waxpot...

Kaasboom
7 november 2006, 18:15
Ik snap één ding niet. Jou les paul + burned metaal = geweldig??

bass blom
7 november 2006, 18:18
schande orpheo zoals jij je prachtige gitaar als een hoer misbruikt :D

Orpheo
7 november 2006, 18:21
Ik snap één ding niet. Jou les paul + burned metaal = geweldig??

ik vind t prachtig. t maakt 'm niet standaard. je ziet zovaak een LPC 3 pup, maar zelden eentje met deze covers. ja die middelste klopt niet ;) en als t niet 'ziet', dan KLINKT t wel. GODDAMN wat klinkt deze axe lekker. kheb vandaag bij dijkman zeker 7 les pauls getest. van customshop tot goedkope standards. geef mij maar mijn ouwe afgetrapte zwarte hoer. de naturel houd ik echt 'mooi' maar dit is gewoon mijn mainaxe. en das te zien. echt te zien.

ps: waarom is t zo moeilijk om n goeie standard te vinden?! een goeie custom vind ik zo, draai ik mn hand niet voor om, maar een goeie standard... gosh... morgen maar eens ergens anders weer spelen.

Orpheo
7 november 2006, 18:22
schande orpheo zoals jij je prachtige gitaar als een hoer misbruikt :D

hoezo schande? tis pas n schande als ze dag in dag uit in t rek blijft staan, onbespeeld. toen ik haar redde van een gewisse dood lag het stof er duimendik op, en was er bijna geen lakschade. nu is de lak er echt flink af, en flink aan t slijten. niet brokkelen; slijten. waarom? omdat iemand (ik) er veel op speelt. waarom? omdat t een topgitaar is. ik heb zoveel LP's getest, maar mn zwarte... :dance: :cheerup: :blast:

bass blom
7 november 2006, 18:27
ik plaag je maar ;)
kan ik de mijne weer een keer spammen :D
http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulpoets.jpg
lekker gewoon aged covers..
zal gauw eens een nieuwe foto maken hijs veel bespeelder weer en heeft graphtec topnut :D

Orpheo
7 november 2006, 19:15
ik plaag je maar
kan ik de mijne weer een keer spammen
http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulpoets.jpg
lekker gewoon aged covers..
zal gauw eens een nieuwe foto maken hijs veel bespeelder weer en heeft graphtec topnut :D

mooi ding ;) maar niet mijn smaak. ik vind de 2 pup BB customs zelden mooi :chicken:

drap
7 november 2006, 21:15
http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulpoets.jpg
lekker gewoon aged covers..

Slagplaat en elementkapjes d'r af en hij is perfect!

Agent_Smith
7 november 2006, 21:20
mooi ding ;) maar niet mijn smaak. ik vind de 2 pup BB customs zelden mooi :chicken:

Wat krijgen we nou?!? Hier krijg je er nog één voor je kiezen! Dat zal je leren! ;)
http://img330.imageshack.us/img330/3642/afbeelding0547om.jpg

drap
7 november 2006, 21:28
Kijk, dat is al beter! Alleen de slagplaat nog ff verwijderen :) Ik heb dezelfde hals minus het custom logo op de kop op een standard SG. Ik heb het werkelijk nog nooit eerder gezien en het is toch echt een echte :eek:

Agent_Smith
7 november 2006, 21:38
Kijk, dat is al beter! Alleen de slagplaat nog ff verwijderen :) Ik heb dezelfde hals minus het custom logo op de kop op een standard SG. Ik heb het werkelijk nog nooit eerder gezien en het is toch echt een echte :eek:

Wat zeg je? Een custom met een crown-inlay in de kop ipv de split-diamond?
Pics please! :)
Dat moet bijna een reneck zijn. Kan bijna niet anders.

vulvasonic
7 november 2006, 21:43
Och, jongens toch...............

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/ES347.jpg

:cooler:

drap
7 november 2006, 21:47
Wat zeg je? Een custom met een crown-inlay in de kop ipv de split-diamond?
Pics please! :)
Dat moet bijna een reneck zijn. Kan bijna niet anders.

Ik denk dat die van mij een standard is, maar ik heb wel die block inlays op m'n hals. Zit ook gewoon zo'n standard logo op de kop, dat is het maffe. Ik heb in ieder geval nog nooit eerder deze SG gezien. Zou dit een custom shopper kunnen zijn dan? Ff fotootje voor de duidelijkheid:
http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/SG.jpg
Ooit eerder gezien? En het is een lefty zoals je ziet :)

Oh en sorry voor de onderbreking in je topic Orph. Hierna hou ik op :D

drap
7 november 2006, 21:54
Och, jongens toch...............

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/ES347.jpg

:cooler:

Verdomme Vulv, dat jij één der geilste Gibbies hebt hier op het forum heb ik al eens eerder vertelt he?

vulvasonic
7 november 2006, 21:59
Verdomme Vulv, dat jij één der geilste Gibbies hebt hier op het forum heb ik al eens eerder vertelt he?

Niet dat ik me kan herinneren. Maar je mag het best nog eens herhalen hoor.
En weet je, ik heb NOG een geile Gib! :D

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/LesPaulStandardLite.jpg

drap
7 november 2006, 22:02
Vulv, ik voel me plots een stuk beter! :dance:

Agent_Smith
7 november 2006, 22:04
Ik denk dat die van mij een standard is, maar ik heb wel die block inlays op m'n hals. Zit ook gewoon zo'n standard logo op de kop, dat is het maffe. Ik heb in ieder geval nog nooit eerder deze SG gezien. Zou dit een custom shopper kunnen zijn dan? Ff fotootje voor de duidelijkheid:
http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/SG.jpg
Ooit eerder gezien? En het is een lefty zoals je ziet :)

Oh en sorry voor de onderbreking in je topic Orph. Hierna hou ik op :D

Okee, ik dacht dat je het op een LP Custom had. Dit lijkt me een Std idd, maar ik heb niet zo veel verstand van SGs (niet dat ik ze daarom minder r 'n' r vind hoor!)
Nu onderbreken we het topic idd niet langer...

zoon van Piet
7 november 2006, 22:15
Hee jongens, ik wil me nergens mee bemoeien - want dit is een aardig topic met mooie plaatjes- maarreh... zonder kapjes klinken ze het best!

drap
7 november 2006, 22:19
Hee jongens, ik wil me nergens mee bemoeien - want dit is een aardig topic met mooie plaatjes- maarreh... zonder kapjes klinken ze het best!

Ik vind het in ieder geval op een Les Paul mooier staan. Ik had het ook op m'n Les Paul. Op een SG juist weer niet, in ieder geval niet op die van mij. En gezien het verschil in geluid te verwaarlozen is, laat ik het maar zo. Of in ieder geval met kapjes, want er gaan wel nieuwe Bare Knuckles in komen.

Agent_Smith
7 november 2006, 22:56
Ik ben idd van mening dat het verschil in geluid te verwaarlozen is, maar ik ben meer vóór de looks zónder kapjes.

vulvasonic
7 november 2006, 23:15
Niks boven kapjes!
En wie interesseert zich nou voor het geluid? ;)

Orpheo
7 november 2006, 23:29
Niks boven kapjes!
En wie interesseert zich nou voor het geluid? ;)

een fender-speler :sssh:












;)

Luke-wannabe
7 november 2006, 23:56
een fender-speler :sssh:

;)
Hap...........

Orpheo
8 november 2006, 00:02
Hap...........

jij ja :D ik maak gewoon n geintje :cheerup:

Luke-wannabe
8 november 2006, 08:00
I know daarom zeg ik hap :seriousf:

Josdevos
8 november 2006, 10:59
Opheo, kan je voor mij de totale breedte van die Bareknuckles eens nameten ivg een Gibson pickup? Die zijn van lip tot lip iets breder dan Gibson/Duncan humbuckers dacht ik hé? Ik wil er in m'n Dean maar naar't schijnt is de routing van de neckhumbucker te klein voor een Barekuckle. Thanks.

drap
8 november 2006, 11:44
Opheo, kan je voor mij de totale breedte van die Bareknuckles eens nameten ivg een Gibson pickup? Die zijn van lip tot lip iets breder dan Gibson/Duncan humbuckers dacht ik hé? Ik wil er in m'n Dean maar naar't schijnt is de routing van de neckhumbucker te klein voor een Barekuckle. Thanks.

Lijkt me sterk dat die Bare Knuckles groter zijn dan Gibson of Seymour Duncan humbuckers. Het zijn namelijk rechtstreekse vervangers voor PAF achtige elementen. Daar komt bij dat Orpheo ze al in z'n Les Paul heeft zitten. Past dus wel.

Josdevos
8 november 2006, 12:02
Lijkt me sterk dat die Bare Knuckles groter zijn dan Gibson of Seymour Duncan humbuckers. Het zijn namelijk rechtstreekse vervangers voor PAF achtige elementen. Daar komt bij dat Orpheo ze al in z'n Les Paul heeft zitten. Past dus wel.

Wel als die routing van de Gibson breder is als m'n USA Deans is dat wel een probleem. De gaatjes staan wel op dezelfde plaats maar de lipjes zijn groter. En ik weet uit goede bron dat er een probleem kan zijn... Smartass!

drap
8 november 2006, 12:19
Wel als die routing van de Gibson breder is als m'n USA Deans is dat wel een probleem. De gaatjes staan wel op dezelfde plaats maar de lipjes zijn groter. En ik weet uit goede bron dat er een probleem kan zijn... Smartass!

Nou ja, noem mij dan maar een smartass als ik zeg dat Orpheo al nieuwe in z'n les paul heeft zitten... So be it. Als ik je dan als smartass zijnde misschien nog mag helpen, de maten zullen wellicht te vinden zijn op de Bare Knuckle site.

Josdevos
8 november 2006, 12:35
Nou ja, noem mij dan maar een smartass als ik zeg dat Orpheo al nieuwe in z'n les paul heeft zitten... So be it. Als ik je dan als smartass zijnde misschien nog mag helpen, de maten zullen wellicht te vinden zijn op de Bare Knuckle site.

Wel ik kan ook threads lezen! En een Gibson Les Paul is geen Dean Z. En neen, maten staat niet op de site. :harmony:
Smartass! :dance:

Orpheo
8 november 2006, 12:50
Opheo, kan je voor mij de totale breedte van die Bareknuckles eens nameten ivg een Gibson pickup? Die zijn van lip tot lip iets breder dan Gibson/Duncan humbuckers dacht ik hé? Ik wil er in m'n Dean maar naar't schijnt is de routing van de neckhumbucker te klein voor een Barekuckle. Thanks.

nee de bareknuckle is even groot als een gibsonpup, of een dimarziopup. ik heb er in ieder geval geen problemen mee. maar als je direct bij bareknuckle besteld kan je dit aangeven, en kunnen ze er rekening mee houden.

Josdevos
8 november 2006, 12:53
Thanks! Ik bedoel de lipjes hé? Waar de vijzen doorgaan?

Orpheo
8 november 2006, 13:33
Thanks! Ik bedoel de lipjes hé? Waar de vijzen doorgaan?

ik zal t zo zeggen: in deze ring, waar de BKP in zit, zat ook een gibsonpup, zonder problemen, en ook een dimarzio zonder problemen. ook wat het gat betreft waar ze inzitten. maar ik zal ze wel even voor je opmeten, hoe breed ze zijn. maar daar PM ik je wel over, want dan moet ik snaren weer eraf halen, pup losschroeven etc. etc..

drap
8 november 2006, 13:45
ik zal t zo zeggen: in deze ring, waar de BKP in zit, zat ook een gibsonpup, zonder problemen, en ook een dimarzio zonder problemen. ook wat het gat betreft waar ze inzitten. maar ik zal ze wel even voor je opmeten, hoe breed ze zijn. maar daar PM ik je wel over, want dan moet ik snaren weer eraf halen, pup losschroeven etc. etc..

Smartass!!!...

Josdevos
8 november 2006, 13:46
Echt bedankt!

Neckpickup opmeten graag, want die gaf problemen. Deze maat moet ik hebben:

http://img168.imageshack.us/img168/2403/sh1nii9.gif

LostHighway
8 november 2006, 14:17
Als de gaatjes overeenkomen met een gewone pickupring, wat ze doen gezien ze al in Orpheo's LP zitten maakt het toch niet uit of die lipjes wat breder zijn?
Even tegen vijlen als het moet en je bent weer vertrokken..

Orpheo
8 november 2006, 14:22
Smartass!!!...

man zit niet te zeiken. ik begreep de vraag van jos niet helemaal, en gaf een indicatie of, en hoe, het paste.

@ jos: dus gewoon de TOTALE breedte.

Orpheo
8 november 2006, 14:23
Als de gaatjes overeenkomen met een gewone pickupring, wat ze doen gezien ze al in Orpheo's LP zitten maakt het toch niet uit of die lipjes wat breder zijn?
Even tegen vijlen als het moet en je bent weer vertrokken..

doe dat, en je bent je garantie kwijt :)


feit is wel; zeg t tegen Tim van BKP, en hij maakt ze zo dat t past.

@ jos: de maat komt vanavond.

drap
8 november 2006, 16:40
man zit niet te zeiken. ik begreep de vraag van jos niet helemaal, en gaf een indicatie of, en hoe, het paste.

Euh... kort lontje... het was zoiets als een grapje... Dat doelde op wat Jos eerder zei...