PDA

View Full Version : Nummer met gitaarles



The_syphon
6 november 2006, 16:52
Ik zoek een nummer voor de gitaarles. Ik speel momenteel nummers als Dire Straits - Sultans of Swing, Santana, ACDC. Ik zoek een nummer in deze categorie, waarbij tevens veel solo-technieken gebruikt worden, als pull-off, trills, slides, bends, positiewisselingen, etc. Mijn leraar laat me vrij in de keuze, maar ik wil graag een nummer waar ik technisch van vooruit ga en wat leuk is om te spelen. Kom aub niet met nummers van Steve Vai, John Patrucci, Shawn Lane, etc. want die zijn simpelweg nog te moeilijk.

Heeft iemand goede suggesties?

DTmaster
6 november 2006, 17:04
kies deze maar eens uit dit is een toegangelijk nummer en iedereen kent hem


http://www.youtube.com/watch?v=1E-awbxdnK4


tab moet je zelf zoeken


PS: het is dus Van Halen - Aint talking about love

datsun
6 november 2006, 18:23
sweet child o' mine van guns 'n roses is ook altijd leuk

Mr.Bluesbreaker
6 november 2006, 20:52
Neon - John Mayer. Heel erg gaaf qua akkoordopbouw. Ook als je kijkt hoe bas-gitaar-toetsen op dat punt samenwerken. Weet niet of dat te hoog gegrepen is, maar je leert dan ook veel over akkoorden met andere bastonen dan de gewone grondtoon. Download het maar eens.

DTmaster
6 november 2006, 23:39
Neon is niet echt een begin ... dus die slaat nergens op !!!

-=JEROEN=-
7 november 2006, 01:24
lekker nummertje hoor, maar jezus man, vage harmonieën gebruikt die gozer af en toe

http://www.youtube.com/watch?v=uLs-1fgt3a8

The_syphon
7 november 2006, 01:30
John Mayer, goede artiest, lekkere luistermuziek.... maar niet hetgene wat ik wil spelen.

Ain't talking about love vind ik daarentegen wel leuk, vette riff, maar dat niveau is weer net ietsje te laag.

Ik denk dat ik de tweede solo van Sweet Child O'mine eens ga proberen, klinkt leuk, maar aan de tabs te zien is ie tevens erg pittig, met een paar "speed exercises" erin. Ik zal eens kijken of het te doen is.

In ieder geval bedankt voor de reacties, andere suggesties zijn nog steeds welkom

koennie
11 november 2006, 16:00
Velvet Revolver - Slither

sjoerd5
11 november 2006, 16:43
http://www.youtube.com/watch?v=fDhltGnxL4s

Voor de solo moet wel de studio versie hebben

de_bink
12 november 2006, 12:21
is "Iron Maiden - Fear of the dark" iets voor je? Ik ben hem nu ook aan het leren op zich niet echt moeilijk, behalve de wat pittige solo maar ik vind het echt een van mijn favoriete nummers om te spelen (samen met Santana - Europa)

taylor
12 november 2006, 12:38
running with the devil-van halen
moet echt te doen zijn misschien niet zo als hem maar echt moeilijk is het niet.het gaat er ook om dat je iets leert lijkt me niet dat je iemand perfect kan naspelen

strat 91
12 november 2006, 12:59
ik zie dat je steve vai te moeilijk acht maar ik denk dat je juist van dat soort nummers er technisch voor uit op gaat.
wij waren een tijdje bezig met de love of god en we deden er steeds een stukje erbij.Dit kon goed om dat het nummer zeg maar de moeilijkheids graad opbouwde zodat je steeds een stapje verder leerde kwa techniek.
Dus dat is in mijn ogen zeker een goed nummer om op gitaarles te leren

Kamicolo
12 november 2006, 13:23
hotel california solo ?

daar zitten behoorlijk wat technieken in