PDA

View Full Version : Hallo



hole
6 november 2006, 12:27
Tja, ook ik zal me maar even voorstellen dan.

Ik ben Mark, 34 jaar en speel "al" ongeveer 15 jaar gitaar, waarvan de laatste 5 jaar in diverse cover bandjes.

Ik luister graag naar alle muziek, maar vooral naar '60 en '70 rock/metal en bluesgiganten als SRV.

Qua gitaren heb ik :


Fender Telecaster Thinline (USA '99)
Fender Telecaster Lite Ash (Korea '04)
Gibson SG Special (USA '01)
Pearl Export Standard (Japan, jaren '80) <-Te koop


Ik ben helemaal gek van het versterker merk MusicMan, wat helaas niet meer gemaakt wordt. Mijn huidige (inmiddels uitgedunde) verzameling bestaat uit


RD112 EVM (witte tolex)
SixtyFive (head)
412GS (4x12 cab)


Met mijn effecten zal ik jullie niet lastigvallen.

Harry
6 november 2006, 15:42
doe gerust hoor, en welkom!

hole
6 november 2006, 16:10
doe gerust hoor, en welkom!
Nou vooruit dan ;)

Gitaar =>
Vox Wah/Swell (erg lekker volume/wah pedaal uit '70. Per ongeluk tegenaangelopen op Marktplaats en op de gok gekocht voor (te?) weinig...Ik schrok echt van de prijzen die 'men' op 't internet hiervoor vraagt.)

=> Boss SD-1 (Japan) => Boss OD-1 (Japan) => H&K Tubefactor (die ik meer als preamp gebruik dan als Overdrive) => Boss TU-2 => Amp

Dunlop Powerbrick als powersupply voor de pedaaltjes, behalve voor de Tubefactor (hoger voltage) en de Wah (die werkt alleen met batterijen)

Harry
7 november 2006, 10:01
keurig lijstje hoor!

sjoerd5
7 november 2006, 16:58
en namens de (kersverse) moderator van gitaar diversen


Welkom hier

fijne gitaren hebben (ik vind de thinline altijd zo mooi)

maar wat bedoel je met: Qua gitaren heb ik

piezo
7 november 2006, 17:06
en namens de (kersverse) moderator van gitaar diversen
Welkom hier
Ja, welkom, Hole.

En Sjoerd, ook welkom, als wel zéér verse moderator.
Ik was al even bang dat je zo'n wizzkid was, die de gitaarnet code gekraakt had en zichzelf meteen moderator had gemaakt, maar het is blijkbaar allemaal in orde. Ik wens je veel succes in je nieuwe functie hier.

Vooral met het sluiten van overbodige topics. :D

hole
10 november 2006, 11:57
en namens de (kersverse) moderator van gitaar diversen


Welkom hier

fijne gitaren hebben (ik vind de thinline altijd zo mooi)


Ja is inderdaad ontzettend fijne gitaar. Niet alleen cosmetisch, maar zit ook een hele warme klank in (tja, rosewood toetst, wat wil je ;) ). Hij ligt nu bij de gitaarboer voor een fretjob (afvlakken) en afstellen, dus wordt hopelijk nog beter



maar wat bedoel je met: Qua gitaren heb ik
"wat betreft gitaren heb ik"

Weet niet of het mag, maar wilde toch even een plaatje van de Thinline plaatsen, dan weten we waar we het over hebben. Ook maar meteen van het Pedalboardje.

http://members.home.nl/hole/IMG_1268.JPG
http://members.home.nl/hole/IMG_1272.JPG

sjoerd5
10 november 2006, 14:42
orgineel gepost door Hole

http://members.home.nl/hole/IMG_1268.JPG


Gas Gas Gas

hole
10 november 2006, 18:35
Gas Gas Gas
Ik mis vast wat hier :strat:

mocht bovenstaande niet zijn toegestaan, dan zal ik het weghalen!

piezo
10 november 2006, 19:09
Nee, hoor, hoeft niet, hij staat hier heel mooi zo :p .

Ik gok dat je de term GAS nog niet kent. Dat is de afkorting voor Gear Acquisition Syndrome, een dwangmatige neiging steeds mooie nieuwe spullen te willen aanschaffen. Een vrij veel voorkomende stoornis onder gitaristen, die soms gepaard gaat met enigszins afgunstige gevoelens jegens degenen die het moois reeds in hun bezit hebben.

Sjoerd geeft aan dat hij een z.g. "GAS-aanval" op voelt komen. (Lees: "Man man man, wat een verdomd mooie Tele, ik wou dat ik em had". En eerlijk gezegd voel ik met hem mee. ;) )

Zie ook: "ergens op gassen", "gas hebben/krijgen"

Tho
10 november 2006, 22:02
Weet niet of het mag


Nee je 'mag' geen foto's posten van gitaren.

je MOET