PDA

View Full Version : Tristan en anderen met 2061x-ervaringen!



fabrizio
6 november 2006, 11:50
Hallo, ik lees hier en daar op het forum iets over de marshall handwired 2061x. ik overweeg ook zo'n doos te kopen, maar helaas staan ze hier in belgië niet vaak in de winkel, dus testen ligt niet voor de hand. dus vooraleer ik een heel eind rij een paar vraagjes aan hen die er al ervaring mee hebben:

ik heb zelf een jtm45 bluesbreaker. volgens wat ik lees verschilt de sound van de 2061x toch nog wezenlijk van de bluesbreaker. klopt dat?

de bluesbreaker is 30 watt. de 2061x 20 watt. de bluesbreaker is pokkeluid. hoe zit dat met de 2061x? ik zou'm kopen precies omdat hij niet zo luid is en ik dus alles op elf zou kunnen zetten. maar is hij ook luid genoeg voor een luide band?

kan je de 2061x ook over een 4x12 cab sturen en zoja, is dat aangewezen of moet je toch echt wel de bijpassende cab hebben? zijn er eventueel andere cabs die er erg goed mee samengaan?

een boel vragen, I know.

Mitch
6 november 2006, 13:13
Luid gaan er zoveel versterkers, bedoel je voordat -ie gaat oversturen ?
Ik vond de 2061x van Mr. T. erg dynamisch in volume en al behoorlijk hard vóór -ie ging oversturen. Ten opzichte van een BB is het voordeel dat je een normal en bass channel hebt, die je eventueel kunt doorlussen. Je hebt dus iets meer controle over de toon qua helder/donker. Doorgelust vond ik het één van de lekkerste amps die ik ooit gehoord had.

Welke uitgangen er op zitten (8/16 ohm) kan Tristan je beter zelf vertellen...

Tristan
6 november 2006, 13:49
Hoi Fabrizio...
Ik heb inderdaad die 2061X thuis staan, ik vind het zelf een heel erg goede versterker en iedereen die hem tot nu toe hoort is er ook behoorlijk van onder de indruk, het is gewoon een goed ding... :D

Hij gaat erg hard hoor, als ik repeteer dan heb ik hem meestal halverwege wat betreft volume, met een Strat zit hij dan net tegen crunchen aan, maar liever zet ik de amp eigenlijk iets harder en dat is behoorlijk hard...

Je zou het niet verwachten maar het is een veelzijdige versterker vanwege de twee verschillende gevoicede kanalen, de mogelijkheid tot doorlussen en het feit dat de versterker ontzettend goed reageert op (drive) pedalen...
De cleane en clean met een randje sound die eruit komt is ook echt waanzinnig...

Het is voor mij samen met de Matchless Phoenix en de Bad Cat Black Cat een van de beste, meest pure, directe en dynamische versterkers die ik tot nu toe gehoord heb, hij blaast naar mijn mening vele boutique amps die anderhalf tot twee keer zoveel kosten compleet weg, de meeste Marshall en Vox inspired boutique amps heb ik wel gecheckt en die klonken als kartonnen doosjes in vergelijk met de Marshall 2061X...

De 2061X is denk ik wat cleaner dan de oude Bluesbreaker, maar die reissues vind ik zelf redelijk fel klinken en dan is de 2061X in vergelijk eigenlijk wel weer warm, minder schel en droog met een vloeiendere crunch...

Hij heeft gewoon twee uitgangen met een schakelaar voor 4, 8 en 16 Ohm, erg makkelijk dus...

Het bijpassende cabinet vind ik heel erg goed, alleen ben ik zelf niet zo weg van de speakers die er standaard inzitten, dat zijn de gewone G12H's, die klinken behoorlijk fel...
Ik heb nu een combinatie Heritage G12M bovenin en Heritage G12H onderin zitten en dat klinkt tot nu toe echt super, warmer, in combinatie met de 2061X, ik ben er erg blij mee, maar het kostte wel even 400 euro extra...
Misschien dat ik nog zo'n 125 euro voor de oude speakers kan krijgen, dus dan kost het zo'n 275 euro extra, ik vind het zeker de moeite waard, maar ik weet niet of jij dat vindt...

Het cabinet is wel heel erg mooi gebouwd en het klinkt erg goed, een voordeel is dat het een verticale 2x12 is, dus je zet hem zo op de grond en toch kan je jezelf goed horen...
Er zit heel lekker laag in en de cab klinkt ook heel open, heel natuurlijk en totaal niet klinisch, bovendien is het een ontzettend makkelijk in je eentje te hanteren cabje...
Ik ben nog geen andere 2x12 cab tegengekomen die zo makkelijk hanteerbaar is en die zo goed klinkt...
Bovendien ziet het er echt fantastisch uit zo'n mini Marshall stackje... :D

Veel succes met je zoektocht in ieder geval, ik zou de 2061X zeker eens proberen, het is echt de moeite waard...

marc_o
6 november 2006, 16:35
Je vindt het wel wat he?

Tristan
6 november 2006, 17:57
Ja joh, lekker man, ballen! :seriousf:

fabrizio
6 november 2006, 17:59
klinkt mij in ieder geval vetjes!
dank voor de intel, Tristan!

Tristan
6 november 2006, 18:29
Graag gedaan...
Probeer trouwens ook even de 1974X combo als het mogelijk is, die ligt iets meer in de lijn van een oude Bluesbreaker en JTM45, gaat iets sneller crunchen en is iets korreliger...
Ik vind de 2061X persoonlijk wel lekkerder klinken, omdat de 1974X combo naar mijn idee het lekkere laag en de dynamiek van de 2061X een beetje mist...
Niettemin wel een erg goede amp, ik prefereer deze amp nog steeds boven alle boutique Marshall clones die ik tot nu toe gehoord heb, zelfs in alle toonaangevende magazines zoals Guitar Player, Guitar World e.d. zeggen ze dat de Marshall handwireds toch meer echt Marshall klinken dan de op Marshall gebaseerde boutique amps die zij in de loop der jaren getest hebben...

Mijn lijstje van nieuwe killer amps:
Bad Cat Black Cat top, Wild Cat top
CMW amps
Hiwatt Custom 20
Marshall 2061X, 1974X
Matchless Phoenix top
Valvetech Hayseed 30 top
Vox AC30CCH top

Orpheo
6 november 2006, 19:17
Graag gedaan...
Probeer trouwens ook even de 1974X combo als het mogelijk is, die ligt iets meer in de lijn van een oude Bluesbreaker en JTM45, gaat iets sneller crunchen en is iets korreliger...
Ik vind de 2061X persoonlijk wel lekkerder klinken, omdat de 1974X combo naar mijn idee het lekkere laag en de dynamiek van de 2061X een beetje mist...
Niettemin wel een erg goede amp, ik prefereer deze amp nog steeds boven alle boutique Marshall clones die ik tot nu toe gehoord heb, zelfs in alle toonaangevende magazines zoals Guitar Player, Guitar World e.d. zeggen ze dat de Marshall handwireds toch meer echt Marshall klinken dan de op Marshall gebaseerde boutique amps die zij in de loop der jaren getest hebben...

Mijn lijstje van nieuwe killer amps:
Bad Cat Black Cat top, Wild Cat top
CMW amps
Hiwatt Custom 20
Marshall 2061X, 1974X
Matchless Phoenix top
Valvetech Hayseed 30 top
Vox AC30CCH top

grappig hoe zeer ik t daar niet mee eens ben. ik vind van jou lijstje alleen de CMW echt lekker. de vox vind ik een schelle rotbak zonder ballen, de hiwatt vind ik een zompige boel zonder definitie, de 1974x vind ik een donzig apparaat; niet helder, niet strak, beetje een rommeltje.

de valvetech, matchless en bac cat heb ik nog niet getest.

de 2061 is een haat-liefde verhouding. ben nog niet uit of ik 'm lekker vind....

Tristan
6 november 2006, 19:51
De Vox AC30CC moet je met de juiste speakers testen, ik ben zelf niet echt weg van de combo's, zeker de gewone 2x12 combo niet...
De 2x12 combo met Alnico Blue's vind ik ook niet super, zeker niet voor de prijs, maar de 1x12 combo vind ik wel behoorlijk goed, het lekkerste was echter de Vox AC30CCH head i.c.m. een Bogner closed back Straight 4x12 met Vintage 30's, rockte wederom een hele zooi boutique amps, behalve de Matchless dan naar huis...

De Hiwatt Custom 20 vond ik behoorlijk goed, ik heb deze meerdere malen naast de Marshall 2061X getest en de Custom 20 kon aardig meekomen, maar ik prefereer zelf toch de 2061X, meer definitie, een rondere crunch met minder rafel en meer ballen, bovendien vond ik de 2061X beter in te stellen, de eq controls van de Custom 20 vond ik allemaal net niet in het lekkere gebied gevoiced...
Niettemin blaast de Custom 20 nog steeds menig andere amp naar huis en is het voor iemand die een goede crunch amp zoekt naar mijn idee nog steeds een amp die de moeite van het checken waard is...

Ik begrijp je haat liefde verhouding met de Marshall 2061X, maar dat veranderd wel als je andere speakers in de cab doet, dan pas wordt het echt duidelijk wat een fantastische amp die 2061X eigenlijk is, veel warmer, maar met net zoveel definitie, ballen en laag...

De 1974X is ook niet mijn amp, inderdaad een beetje te dozig met weinig echt lekker laag en een wat rafeligere crunch dan de 2061X, toch vind ik het geen slechte amp, nog steeds beter dan heel veel amps en zeker het checken waard als iemand een bepaalde Marshall sound zoekt...

De CMW is gewoon een heel andere amp, moderner gevoiced, minder dynamiek in de medium crunch en cleane tonen...
Het frequentiespectrum en dynamische bereik is gewoon minder breed, maar dan wel zo goed afgepast en lekker klinkend dat het heel fijn speelt en klinkt...
Wat mij betreft een van de beste combinaties van een vintage en een moderne sound, met een heel lekkere feel...
Hoort eigenlijk niet helemaal in het rijtje thuis, maar ik vind het altijd wel leuk om te melden, we mogen trots zijn met zo'n goede ampbouwer als Chris in ons midden, vind ik tenminste...

De Valvetech Hayseed 30 is een hele goede amp, zeker voor de prijs, ik heb deze nog nooit naast de Vox AC30CCH getest en ben wel benieuwd wat hij dan zou doen, maar naast de Matchless Phoenix redde hij het mijns inziens niet, die was voor mijn gevoel echt nog een hele schep beter en lekkerder, meer dynamiek, meer ballen, opener, meer toon etc. etc.
Niettemin toch een erg goede amp hoor die Hayseed 30, wederom de moeite van het checken waard...

Tristan
6 november 2006, 19:56
Het zit voor mij een beetje zo:

lekkere Marshall achtige crunch amp met niet te veel power:
1. Marshall 2061X
2. Ceriatone 18 watt TMB top / Ceriatone 18 watt top
3. Hiwatt Custom 20
4. Marshall 1974X

lekkere Vox achtige amp:
1. Matchless Phoenix top / Bad Cat Wild Cat top
2. Bad Cat Black Cat top
3. Vox AC30CCH top / Valvetech Hayseed 30 top

fabrizio
6 november 2006, 20:15
zeer leuk topic wat mij betreft!

de 1974x heb ik al getest. lekker geluid hoor, vond ik (was met een P90 Goldtop), maar niet luid genoeg voor wat ik nodig heb.

het is overigens net mijn bedoeling een versterker te vinden die precies niet te dicht bij de bluesbreaker aanleunt.

Matchless trekt me ook wel aan, maar die prijzen! tweedehands al helemaal niet te vinden, lijkt me.

Tristan
6 november 2006, 20:55
Je zoekt een versterker die precies niet te dicht bij de Bluesbreaker aanleunt?
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal, bedoel je nu dat je een minder vermogende versie van de Bluesbreaker zoekt, of dat je een versterker zoekt met een ander maar toch vergelijkbaar karakter als de Bluesbreaker?

Rekening houdend met de prijs en alles zou ik deze amps eens testen:
Marshall 2061X top
Ceriatone 18 watt TMB top, 18 watt top (als ze te vinden zijn)
Hiwatt Custom 20
Valvetech Hayseed 30 top
Vox AC30CCH top

fabrizio
6 november 2006, 22:07
nee, ik bedoel dat ik al een bluesbreaker heb, en dat ik daar heel tevreden over ben, en dat hem dus niet wegdoe. als ik dus een versterker erbij neem, dan wil ik graag dat die toch genoeg verschilt van datgene wat ik heb.

Tristan
6 november 2006, 22:54
Ah, okee...
Tsja een vintage achtige Marshall is natuurlijk een Marshall, maar die 2061X heeft toch wel een ander karakter dan de Bluesbreaker...

Een Vox of Hiwatt (achtige) amp heeft zowiezo een ander karakter, alhoewel vooral Hiwatt wel raakvlakken heeft met Marshall...

Als je een goede crunch amp op redelijk volume voor een nette prijs zoekt dan zou ik de amps van de lijst die ik zojuist gepost heb eens uitproberen...

Orpheo
7 november 2006, 20:45
ik heb de 2061 vandaag weer eens getest. damn wat een DROGE bak. echt KURKdroog. totaal niet korrelig in de mids, zoals ik dat lekker vind, en smeuig in t laag en hoog, maar gewoon: DROOG. yack... wel typisch mashall, raar maar waar.

ik snap dat anderen ermee weg lopen, en ik kan voor de bluesrockers onder ons 'm ook ZEKER aanraden. maar voor mij is t niks. gepatched was ie wel STUKKEN beter dan los.

maar ik moet toegeven: ballen dat deze amp heeft, WOW.

Tristan
7 november 2006, 21:29
Droog?
Je bedoelt dat hij heel erg strak en clean blijft en onvergeeflijk is, je hoort elke misser, dat klopt wel...
De crunch en de mids zijn inderdaad niet rafelig, maar dat is juist wat ik er zo mooi aan vind, als je hem echt flink opendraait dan krijg je een hele mooie ronde crunchtoon met veel sustain, maar omdat er weinig rafel inzit lijkt het eigenlijk bijna clean...
Smeuig in het laag en hoog is hij wel hoor, zeker met de juiste speakers, hang er maar eens een paar (Heritage) G12M's aan, dan hoor je hoe smeuig de amp kan klinken...
Ik ben zelf ook geen fan van de combinatie met de gewone G12H's en vind dat ook een beetje te veel van het goede, erg fel in het hoog ook, maar het laag vind ik dan wel weer erg mooi...
Haha, kloten heeft hij wel ja, het ding blaast veel vermogendere amps compleet weg... :D
Speakers doen echt een hele hoop en zeker met de 2061X, die gewone G12H's zijn een beetje een ongelukkige keuze van Marshall...
Waar heb je hem trouwens geprobeerd, want ik vond die bij Nederland Muziek inderdaad wel erg droog en fel klinken, ik weet niet waar het aan ligt, maar de mijne leek met de gewone G12H's al warmer en minder schel te klinken dan die 2061X die bij Nederland Muziek staat, dat kan aan de speakers liggen, of aan een voortrapbuisje...
Of ze hebben natuurlijk de speakerkabel net in de niet lekkere richting aangesloten... :D

Orpheo
7 november 2006, 21:49
Droog?
Je bedoelt dat hij heel erg strak en clean blijft en onvergeeflijk is, je hoort elke misser, dat klopt wel...



nee. clean? valt mee. cruncht redelijk snel met een les paul. nee echt DROOG.



De crunch en de mids zijn inderdaad niet rafelig, maar dat is juist wat ik er zo mooi aan vind, als je hem echt flink opendraait dan krijg je een hele mooie ronde crunchtoon met veel sustain, maar omdat er weinig rafel inzit lijkt het eigenlijk bijna clean...



sustain? me neus. de les pauls die ik testte, ook customshoppers, hadden totaal geen sustain met die amp. met de cmw weer WEL.



Smeuig in het laag en hoog is hij wel hoor, zeker met de juiste speakers, hang er maar eens een paar (Heritage) G12M's aan, dan hoor je hoe smeuig de amp kan klinken...



ik had n greenbackkastje gepakt. kon er nog niks mee :)

Tristan
7 november 2006, 22:33
Hmm, vreemd hoor...
Met humbuckers breekt de amp inderdaad wat sneller op, ik begrijp echter nog steeds niet wat je met droog bedoelt...

De CMW heeft natuurlijk substantieel meer gain, maar ik kreeg echt een lekkere sustain uit de 2061X als ik de amp opendraaide, vooral met de G12M speakers, met de G12H's is dat inderdaad minder...
Ik vind de 2061X absoluut niet droger klinken en minder sustain hebben dan de andere Marshalls die ik ooit geprobeerd heb...
Voor jouw speelstijl is het waarschijnlijk beter om er een TS9 tussen te knallen, zoals dat in jouw geval met alle Marshalls waarschijnlijk het geval is...

Het nadeel van de gewone G12M Greenback speakers is dat ze geen laag en geen ballen hebben, bovendien is het tophoog een beetje dun, maar ze laten de Marshall wel lekker zingen naar mijn idee...

Je hebt niet verteld of het nou die 2061X bij Nederland Muziek was, want als dat zo is, dan begrijp ik je verhaal wel wat beter, die vond ik ook niet heel veel lekkerder gaan klinken met de G12M Greenbacks, mijn 2061X en de 2061X die ik in Duitsland probeerde hebben dat echter weer wel en klinken naar mijn idee warmer en minder fel, geen idee waar dat aan ligt...

Orpheo
7 november 2006, 23:09
oh, tis de 2061 van dijkman.


uhm wat ik met droger bedoel...niet soepel. t rolt niet lekker. het is stug. in plaats van een lekker rollende harley is het een sputterende asta.


voor mijn speelstijl: ik pas me met gemak aan hoor. van metal naar bluesrock in een oogwenk. maar deze amp was 'teveel werk, te weinig effect'. vond ik :)

Tristan
7 november 2006, 23:59
Oh, die vond ik op zich wel okee klinken...
Die van Sacksioni vond ik ook goed klinken, maar de lekkerste vond ik die amp in Duitsland en die bij Jukebox die ik dus op de kop heb weten te tikken...

Het rolt niet lekker, het is stug, nu begrijp ik meer wat je bedoelt...
Tsja, zoals ik al zei is het een vrij onvergeeflijke amp, je hoort elke nuance van je spel en dus ook de minder sterke punten...
Het speelt inderdaad wat lastiger, aan de andere kant vind ik wel dat de amp erg goed controleerbaar is, het hoeft niet rauw, fel of droog te klinken als je dat niet wilt...
Van de nieuwe Marshalls, ook van de handwired amps, vind ik de 2061X juist een van de soepelste en warmste samen met de 1974X, een JCM800 klinkt naar mijn idee niet warmer of soepeler...
Als je de amp echt behoorlijk opendraait en/of een drive pedaal gebruikt dan kan je de amp nog wat smoother laten klinken...
Die G12H's zorgen voor een deel ook voor dat stugge karakter, de Heritage G12M en G12H passen veel beter bij de amp...

De CMW amps die ik tot nu toe heb bespeeld hebben dat inderdaad minder, die hebben over het algemeen wat meer gain en een beperktere dynamiek en frequentie respons zonder dat de feel aangetast wordt...
Dat vind ik dan ook het sterke punt van die amps, ze hebben een lekkere frequentie respons die altijd lekker klinkt, die nooit lelijk en schel is en met een lekkere sustain, het speelt lekker...
Ik vind het feit dat de 2061X juist wel nasty kan klinken, al naargelang je aanslag, juist ook weer erg lekker...
Je hebt echt het gevoel dat je maximale controle hebt over je geluid en als je wil kan je dus een toon als een kanon dwars door de oren van het publiek heen jagen...
Het geluid van de 2061X blijft echter altijd in zekere zin rond, gebalanceerd, vet en zingend, ook al jaag je het dwars door iemands oren heen en dat vind ik nu juist het gave aan de amp...

Orpheo
8 november 2006, 00:07
haha mooi hoe anders ik die amp opvat. niet als onvergeefbaar, maar juist los, makkelijk, lui. :D

Tristan
8 november 2006, 00:20
Huh?
De amp laat jou het werk doen inderdaad, maar er zit ook een soort scherprechter functie in, in de zin van dat hij elke toon precies zo weergeeft zoals je hem speelt, dus als je de ene noot harder speelt dan de andere of een nootje net niet haalt dan hoor je dat gelijk, dat vind ik redelijk onvergeeflijk in een amp...

Orpheo
8 november 2006, 20:43
Huh?
De amp laat jou het werk doen inderdaad, maar er zit ook een soort scherprechter functie in, in de zin van dat hij elke toon precies zo weergeeft zoals je hem speelt, dus als je de ene noot harder speelt dan de andere of een nootje net niet haalt dan hoor je dat gelijk, dat vind ik redelijk onvergeeflijk in een amp...

nee zo ervoer ik t totaaaaal niet. t effect van 'veel moeite doen=> goeie tone' had deze amp TOTAAAL niet.

Tristan
9 november 2006, 01:56
nee zo ervoer ik t totaaaaal niet. t effect van 'veel moeite doen=> goeie tone' had deze amp TOTAAAL niet.

Nee, dat klopt...
Veel moeite doen = de kokosnoot keihard op je kop krijgen en dat is nu juist wat de amp zo onvergevingsgezind maakt...
Je wil eigenlijk vol inspanning keihard op je gitaar rammen, daardoor maak je vaak fouten die je op andere versterkers niet zo hard doorkrijgt, maar de 2061X straft dat genadeloos af...
Het is dus een kwestie van superstrak en keihard spelen en/of je dynamiek in de gaten houden...
Ik vind zelf de optie om de tonen ook dwars door het publiek heen te jagen juist helemaal te gek, nee, lekker klinkt dat niet altijd, maar het is wel lekker... :D
In zekere zin moet je dus wel veel moeite doen om de beste tone uit de amp te halen, dus geldt uiteindelijk toch wel jouw regel veel moeite doen = goede tone, alleen zit de moeite die je moet doen dus op een ander vlak...

fabrizio
9 november 2006, 09:01
ok, dus Tristan vindt'm te gek, Orpheo vindt'm overroepen. mooi zo.

Kim Wilson
9 november 2006, 09:13
Als Tristan hem te gek vindt, is dat heel wat. Niks ten nadele van hem, maar hij is vreselijk kritisch, en weet precies wat hij in een versterker zoekt, en weet dat ook goed te definieren. Ga er maar vanuit dat ie echt wel goed is. Natuurlijk is het subjectief, want wat Tristan mooi vindt, hoeven wij niet mooi te vinden. Maar ik hecht wel een grote waarde aan het oordeel van Tristan.

Dylan61
9 november 2006, 10:19
Ik dus ook.

marc_o
9 november 2006, 11:30
Ik niet zo eigenlijk, vind Tristan vaak te eenkennig, wat naar mijn mening vaak neerkomt op door de strot duwen van wat in zijn ogen goed is aan mensen die daar niet aan toe zijn. Niet iedereen kan omgaan met een dergelijke versterker als die handwired Marshall of een Matchless, dat zijn gewoonweg geen allemansvriendjes en zeker niet voor de beginner of iemand die net 4 jaar speelt (ook een beginner eigenlijk).

Wat niet wegneemt dat hij best verstand van zaken heeft hoor, daar wil ik niemand op afkammen. No hard feelings Tristan, ik vind je nog steeds een sexy motherfucker (klein, dat wel, maar sexy ben je!......met je blonde manen)

Deze reply zou weleens verkeerd kunnen worden opgevat, so be it.

Tristan
9 november 2006, 14:16
Hahaha, ik dacht dat je die praatjes altijd met je vaste gitaarnet vriend afdraaide, maar nu begin je ook al bij mij... :seriousf:
Geeft niet hoor, ik kan het wel hebben...
Dit kan ook verkeerd opgevat worden, maar dat boeit mij ook niet... :seriousf:

Je hebt zeker gelijk dat de amps die ik te gek vind geen allemansvrienden zijn, ik heb echter niet het idee dat ik mensen dingen door hun strot duw, mensen vragen naar ervaringen van andere mensen en ik beschrijf gewoon de mijne...
Ik heb ook een tijd lang op Moderne amps gespeeld en toen had ik ook niet zo'n amp als de Marshall 2061X moeten hebben, veel te rauw voor mijn oortjes...
Wat mij wel opviel was dat ik uit die Moderne amps nooit de sound kon halen die ik zocht en ik was continue alleen maar aan die knoppen aan het draaien...
Bovendien kwam ik er later achter dat ik met die Moderne amps gewoon helemaal achterin de bandmix zat en bijna niet te horen was, het geluid viel gewoon bijna weg...
Dit soort ervaringen hebben mij de andere kant op doen kijken naar meer Vintage georienteerde amps en dat werkt heel erg goed in mijn ervaring...
Je hebt helemaal gelijk dat mijn oordeel niet belangrijker of zwaarwegender is dan het oordeel van iemand anders, ook al zou deze persoon minder ervaring hebben dan ik en voor mij is het allemaal eigenlijk ook nog redelijk nieuw...
De bottom line is altijd dat mensen zelf hun inschatting moeten maken waar ze staan en wie voor hen de meest nuttige adviezen geeft, bovendien moeten ze de amps gewoon zelf proberen, maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die van de 2061X zullen zeggen dat het niet de moeite waard is om er eens eentje te testen, zeker als de Topic Starter al een Marshall heeft en dus gewend is aan de feel van zo'n amp...

Tristan
9 november 2006, 14:25
Aan de andere kant geloof ik nog steeds in het verhaal dat een amp met veel dynamiek een amp met minder dynamiek kan benaderen met gebruik van het juiste pedaal, dat maakt wel dat zo'n Vintage georienteerde amp in veel gevallen gewoon veelzijdiger en op de langere termijn volgens mij een betere investering is, behalve als je voornamelijk hi-gain stijlen speelt...
Het argument van de veelzijdigheid dat veel mensen gebruiken om de keuze voor een Moderne versterker te verklaren gaat volgens mij dus maar ten dele op, maar dat is een andere discussie...

Dylan61
9 november 2006, 14:31
Betreft dat je elk foutje hoort, heeft volgens mij veel met de G12H te maken, die is gevoelig in het hoog tot de bone.

Na een tijdje de dakpannen van het huis te spelen gaat het scherpe eraf. Ik heb voor mijn Deluxe Reverb naar van alles gezocht, hij was in standje 3 treble, hoger niet te gebruiken met mijn Strat zonder een piercing high.

Later las ik dezelfde klachten over de nieuwigheids problemen met deze speaker.

Tristan
9 november 2006, 14:37
Ja, dat klopt voor een deel wel, die G12H, met name de gewone dus niet de Heritage uitvoering, is erg fel in het hoog, bovendien zat er soms een soort rafeltje in wat ik niet helemaal kon waarderen...
Tsja, ik heb ze uit mijn kast gegooid en heb er andere speakers in laten zetten en ik vind het zelf echt een verbetering, ik had er geen vertrouwen in dat die gewone G12H in de loop van de tijd veel beter ging klinken, of uiteindelijk wel de door mij gewenste klank zou gaan geven...
In combinatie met de 2061X is het wat mij betreft gewoon "too much", een beetje een ongelukkige combinatie dus wat mij betreft...
Ik heb echter wel een gewone G12H in een CMW Deluxe Reverb replica gehoord, de amp had wel wat tweaks, maar dat klonk in ieder geval erg goed...
Is jouw gewone G12H dan in de loop der tijd wel lekkerder en minder fel gaan klinken?
Toch vreemd aangezien mijn amp en cab al tweedehands waren en dus al wel een beetje ingespeeld zouden moeten zijn...
Ik blijf er gewoon bij dat de combinatie 2061X + gewone G12H niet helemaal super is, ze zijn beide behoorlijk onvergeeflijk...
Toch lijken de nieuwe speakers naast meer warmte ook nog meer dynamiek te hebben, alleen schreeuwt het nu niet zo meer en klinkt het minder krasserig, het geluid klinkt natuurlijker...

Dylan61
9 november 2006, 14:49
"Is jouw gewone G12H dan in de loop der tijd wel lekkerder en minder fel gaan klinken?"

Eh, nou nog niet echt, half jaartje oud, maar ik denk/hoop dat het goedkomt gebaseerd na het lezen van andere ervaringen met deze speaker.

Hij klinkt wel geweldig mijn DLR maar toevallig erg scherp met mijn Strat, met elke gitaar weer anders.

Tristan
9 november 2006, 16:46
Ja, het verschilt ook per gitaar, maar ik vind het altijd wel fijn als een amp en speakercombinatie met al mijn gitaren werkt, er zijn overigens niet veel amp en speakercombinaties die dat kunnen en echt lekker klinken met alle gitaren...
Bij mijn Gibson ES335 trekken ze het vaak niet in het laag en gaat het rafelen en modderen, wordt het ongedefinieerd en bij de Strat is het soms inderdaad te schel...
Het eerste valt voornamelijk aan de amp te wijten en gebeurt dan eigenlijk naar mijn ervaring bij alle speakers (soms meer en soms minder)...
Het tweede ligt ook voor een behoorlijk deel aan de speakers, maar natuurlijk ook aan de combinatie met de amp, want die moet al redelijk dynamisch en strak klinken wil hij overweg kunnen met de ES335, of een andere Gibson (achtige) gitaar...
Mijn ervaring bij een mijns inziens echt goede amp die werkt met alle of de meeste van je gitaren is ook dat je nog veel duidelijker het verschil gaat horen tussen je gitaren, erg plezierig en het maakt het geheel weer extra veelzijdig...

Orpheo
9 november 2006, 17:20
nee, dat onvergeeflijke hoor ik er niet in. althans, IK niet. ik snap dat mensen helemaal weg kunnen zijn van t geluid, maar tristan hemelde 'm zo ongelooflijk op, dat t eigenlijk een teleurstelling was.

Mitch
9 november 2006, 17:35
Het lijkt erop dat smaken verschillen. Misschien het NOS Journaal eens tippen dat er iets nieuws te melden valt :seriousf:

jozum
19 december 2006, 00:15
Ik heb de discussie met veel interesse gevolgd, en ik sluit me bij Mitch' conclusie aan. Er wordt vaak (te) lang doorgepraat over smaakverschillen, maar soms is het gewoon fijn om het grondig oneens met elkaar te zijn.

Omdat ik zelf ook aan het oriënteren ben op een Marshallesque laagwatter een paar vragen:

@Tristan: wat voor muziekstijl speel je, en hoeveel clean headroom heeft de versterker ongeveer, vooral in combinatie met hb's?

@Orpheo: wat vind jij een betere amp in die categorie, en waarom (en wat voor stijl speel jij)?

alvast dank,

jozum

Tristan
19 december 2006, 01:52
Ik speel van alles, maar ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik van klassieke sounds hou, dus een klassiek Blues/Rock geluid qua crunch en leads...
De 2061X blijft behoorlijk clean, op halverwege (volume op 5) dan is hij met een Strat eigenlijk nog vrijwel clean en dat is al behoorlijk hard, zeg maar op gigniveau bij een kleiner podium...
Met (normale output) humbuckers gaat hij dan al wel wat crunchen...
Je kan de amp eventueel nog doorlussen, dat werkt goed om de amp wat eerder aan het crunchen te krijgen, maar met humbuckers krijg je dan bij hogere volumestanden wel wat rafel, wat ik niet zo mooi vind...
G12H speakers lijken gevoeliger voor deze rafel, met G12M's heb je hier veel minder last van, het geheel klinkt dan zingender en vloeiender, vandaar dat ik deze speakers dan ook prefereer...
Ik vind overigens niet dat ik de amp echt opgehemeld heb, het is en blijft naar mijn idee echt een goed ding, het is volgens mij een van de beste amps die je voor die prijs (en veel hogere prijzen) kan kopen als het om crunch/lead sounds gaat, vooral in combinatie met Heritage G12M's, of oude G12M's...
Ik heb pas geleden weer een heel aantal amps getest, veelal boutique en met prijskaartjes die al gauw zo rond of boven de 2000 euro liggen en geen van allen redden ze het naar mijn idee tegen de Marshall 2061X...
Er is geen andere amp die die vloeiende, ronde, zingende lead toon geeft, daarvoor moet je echt een ouderwetse Marshall hebben...
(okee toegegeven, wel wat ophemeling van mijn kant hier, maar er is echt geen andere amp dan een Marshall die die toon geeft en van de nieuwe Marshalls is dit i.m.o. echt de beste)

marc_o
19 december 2006, 09:41
Wat kost ie eigenlijk?

Chris Winsemius
19 december 2006, 10:16
Ik dacht 1499 excl. cabinet.

Ik heb de 2061X van Tristan hier om 'm door te meten en te checken en dikkere bekabeling in het cabinet te doen.

Deze reïssue is gebasseerd op 'n bepaalde versie v/h oude model waar weinig over te vinden is in boeken en op het internet.

Ivm 'n reïssue JTM45 is het absoluut 'n aantal klasses beter; meer detail en definitie en ook strakker in het laag. Ivm 'n 1974 is ie meer rock, de 1974 is meer blues qua oversturing.

@Tristan; 't wordt volgende week.....

Chris Winsemius
19 december 2006, 10:24
Betreft dat je elk foutje hoort, heeft volgens mij veel met de G12H te maken, die is gevoelig in het hoog tot de bone.

Na een tijdje de dakpannen van het huis te spelen gaat het scherpe eraf. Ik heb voor mijn Deluxe Reverb naar van alles gezocht, hij was in standje 3 treble, hoger niet te gebruiken met mijn Strat zonder een piercing high.

Later las ik dezelfde klachten over de nieuwigheids problemen met deze speaker.

Om welke DR gaat het?

Bij veel klanten hier is de reguliere H30 favoriet in silverface en blackface DRs.

Bij de reïssue speelt het volgende absoluut mee:
- vaak (wat) te koude biasing (de laatste die ik hier had viel gelukkig behoorlijk mee)
- plaatsing onderdelen voor de eindbuizen
- kwaliteit trafo's en spoel
- gebruikte buizen
- (en daarna) de kwaliteit v/d onderdelen op de printplaat

Tristan
19 december 2006, 11:58
Ik dacht 1499 excl. cabinet.

Ik heb de 2061X van Tristan hier om 'm door te meten en te checken en dikkere bekabeling in het cabinet te doen.

Deze reïssue is gebasseerd op 'n bepaalde versie v/h oude model waar weinig over te vinden is in boeken en op het internet.

Ivm 'n reïssue JTM45 is het absoluut 'n aantal klasses beter; meer detail en definitie en ook strakker in het laag. Ivm 'n 1974 is ie meer rock, de 1974 is meer blues qua oversturing.

@Tristan; 't wordt volgende week.....

Chris, je verhaal klopt helemaal... :D
Even een preventieve scan door Chris en wat dikkere bedrading in de speakerkast, zodat ik zeker weet dat ik voorlopig door kan blijven rocken... :D
Volgende week is okee...

johantipker
19 december 2006, 12:00
Ik dacht 1499 excl. cabinet.

Ik heb de 2061X van Tristan hier om 'm door te meten en te checken en dikkere bekabeling in het cabinet te doen.

Deze reïssue is gebasseerd op 'n bepaalde versie v/h oude model waar weinig over te vinden is in boeken en op het internet.


@Tristan; 't wordt volgende week.....


Chris,

T beste geleidt waterleidingbuis, :D van dat mooie roodkoperen spul, mooi afwerken met bochtjes enzo, wel in de goeie moleculaire richting!

johantipker
19 december 2006, 12:06
Nee, dat klopt...
Veel moeite doen = de kokosnoot keihard op je kop krijgen en dat is nu juist wat de amp zo onvergevingsgezind maakt...
Je wil eigenlijk vol inspanning keihard op je gitaar rammen, daardoor maak je vaak fouten die je op andere versterkers niet zo hard doorkrijgt, maar de 2061X straft dat genadeloos af...
Het is dus een kwestie van superstrak en keihard spelen en/of je dynamiek in de gaten houden...
Ik vind zelf de optie om de tonen ook dwars door het publiek heen te jagen juist helemaal te gek, nee, lekker klinkt dat niet altijd, maar het is wel lekker... :D
In zekere zin moet je dus wel veel moeite doen om de beste tone uit de amp te halen, dus geldt uiteindelijk toch wel jouw regel veel moeite doen = goede tone, alleen zit de moeite die je moet doen dus op een ander vlak...

ik heb ooit een soundcity top gehad, waanzin sound, maar ook hard werken en onvergeefelijk...

je moet denk ik over de hele linie wat zachter aanslaan, met af en toe een dynamische uithaal, als je wat zachter aanslaat ga je vanzelf minder verkrampt en soepeler spelen...

veel oefenen op een akoestische gitaar kan ook helpen...

een overdrive pedaaltje ervoor kan ook wonderen doen...

Chris Winsemius
19 december 2006, 12:22
Chris,

T beste geleidt waterleidingbuis, :D van dat mooie roodkoperen spul, mooi afwerken met bochtjes enzo, wel in de goeie moleculaire richting!

LOL!

You made my day. Eindelijk 'n glimlach op m'n gezicht na 'n nacht vol diabetes-blues.

Bochtjes van 89 of 91 graden werken het beste, 90 graden klinkt wat steriel :D LOL GEINTJE!

DaveItUp
19 december 2006, 12:38
ik heb ooit een soundcity top gehad, waanzin sound, maar ook hard werken en onvergeefelijk...

je moet denk ik over de hele linie wat zachter aanslaan, met af en toe een dynamische uithaal, als je wat zachter aanslaat ga je vanzelf minder verkrampt en soepeler spelen...

veel oefenen op een akoestische gitaar kan ook helpen...

een overdrive pedaaltje ervoor kan ook wonderen doen...

Ja bij mijn SC was dat ook idd, hoewel ik moet zeggen dat het met m'n superlead eigenlijk nog een graadje "erger" is. Als je sloppy speelt dan krijg je de rekening keihard gepresenteerd haha.

Vind ik opzich fijn hoor. Het eist wat meer inzet, maar als je t goed doet krijg je ook een goede beloning :)

marc_o
19 december 2006, 14:34
Chris,

T beste geleidt waterleidingbuis, :D van dat mooie roodkoperen spul, mooi afwerken met bochtjes enzo, wel in de goeie moleculaire richting!

En wel zo monteren dat je in een oogwenk de kabel kan lostrekken en omdraaien, voor als je meer crunch nodig hebt voor een solo...wellicht kun je iets fabriceren met een pedaalemmer en een omdraaisysteem, affijn, je verzint er maar iets op...

Tristan
19 december 2006, 19:44
ik heb ooit een soundcity top gehad, waanzin sound, maar ook hard werken en onvergeefelijk...

je moet denk ik over de hele linie wat zachter aanslaan, met af en toe een dynamische uithaal, als je wat zachter aanslaat ga je vanzelf minder verkrampt en soepeler spelen...

veel oefenen op een akoestische gitaar kan ook helpen...

een overdrive pedaaltje ervoor kan ook wonderen doen...

:???:
Zacht aanslaan is voor mietjes... :D
Wat ik nu juist zo goed vind aan die Marshall 2061X is het feit dat als je hard aanslaat de noot als een kogel wordt afgevuurd en als je subtiel aanslaat heb je een subtiel geluid...
Jij bent degene die de amp en de sound controleert...
De meeste amps klinken ofwel al hard als je als een mietje aanslaat (vooral sommige boutique amps), ofwel klinkt de amp meestal een beetje balloos t.o.v. amps zoals de Marshall 2061X (veel moderne amps)...

Tristan
19 december 2006, 19:47
Wat betreft de bedrading in mijn speakerkast, dit is slechts een tussenstation, ik wil even het verschil horen tussen het gewone vintage Marshall spaghettidraad en wat dikker draad...
Als ik helemaal klaar ben met de speakerkast en ik zeker weet dat ik de juiste speaker(combinatie) heb, dan laat ik de kast nog wel een keer bedraden met Evidence Audio of Van Den Hul kabel of iets dergelijks...

Orpheo
19 december 2006, 21:29
Ik heb de discussie met veel interesse gevolgd, en ik sluit me bij Mitch' conclusie aan. Er wordt vaak (te) lang doorgepraat over smaakverschillen, maar soms is het gewoon fijn om het grondig oneens met elkaar te zijn.

Omdat ik zelf ook aan het oriënteren ben op een Marshallesque laagwatter een paar vragen:

@Tristan: wat voor muziekstijl speel je, en hoeveel clean headroom heeft de versterker ongeveer, vooral in combinatie met hb's?

@Orpheo: wat vind jij een betere amp in die categorie, en waarom (en wat voor stijl speel jij)?

alvast dank,

jozum

ik speel dingen van the scorpions tot ouwe blues (ala muddy waters).

en welke amp ik dan zou nemen voor dat bedrag? een jcm800. evt. reissue. jcm800 for president! de 800 heeft zoveel ballen, kracht, energie, vergeeft niks, eist een bepaalde mate van controle voor bv pinches, maar levert ook zoveel qua geluid. ik heb mijn jcm800 en mijn cmw ampie getest naast de 2061 van dijkman. muahaha mijn 800 maakt gehakt van de 2061.

marc_o
19 december 2006, 21:46
ik speel dingen van the scorpions tot ouwe blues (ala muddy waters).

en welke amp ik dan zou nemen voor dat bedrag? een jcm800. evt. reissue. jcm800 for president! de 800 heeft zoveel ballen, kracht, energie, vergeeft niks, eist een bepaalde mate van controle voor bv pinches, maar levert ook zoveel qua geluid. ik heb mijn jcm800 en mijn cmw ampie getest naast de 2061 van dijkman. muahaha mijn 800 maakt gehakt van de 2061.

Komt goed uit, morgen is het woensdag...........woensdag, GEHAKTDAG!



Scorpions spelen op Engl en Muddy Waters speelde op Fender, maar dit terzijde.

Tristan
19 december 2006, 22:05
oude JCM800's zijn ook goede bakken hoor, de 100 watters hebben over het algemeen iets meer gain en klinken wat scheller dan de 50 watters (voor mij meestal net iets te schel)...
Persoonlijk vind ik de 2061X even goed als de oude JMP 2204's en JCM800 2204's, alleen heeft de eerste nog net even wat minder gain, maar wel nog net iets meer die Plexi-achtige sound...
Nog net ietsje ronder, vloeiender en voller, iets minder kaal, maar dan moet je hem wel openschroeven...
Met het volume op 4 a 5 krijg je er een heel mooi vol en rond clean geluid uit, wel een beetje direct, maar het werkt wel erg lekker op het podium...
Je hoort jezelf overal, terwijl het geluid toch zeker niet schel te noemen is en met je aanslag kan je de aggressiviteit van je sound bepalen, erg lekker...
Met een goed Drive pedaal ervoor kan je dan ook vette leadsounds maken, fuzzpedalen werken ook super i.c.m. de 2061X, lekker ranzig maar toch gedefinieerd...
Je zou ook even naar Ceriatone kunnen kijken, die 18 watt TMB top van hen vind ik ook erg goed klinken, komt behoorlijk dicht in de buurt van de 2061X en kost zo ongeveer de helft, dat gezegd hebbende denk ik dat die amp wel beter zal klinken met een echt supergoede trafo zoals bijvoorbeeld Mercury Magnetics erin en dan praat je al gauw weer over meer geld...
Wel goede amps en zeker de moeite van het checken waard...

Orpheo
19 december 2006, 22:47
Komt goed uit, morgen is het woensdag...........woensdag, GEHAKTDAG!



Scorpions spelen op Engl en Muddy Waters speelde op Fender, maar dit terzijde.

maakt dat wat uit? :) ik speel op jcm800, en met die amp speel ik wat ik wil spelen. ik vind die amps te beperkt voor wat ik wil. de jcm800 dekt 100% de lading.

ps: matthias gebruikt toch echt marshall....

marc_o
19 december 2006, 22:53
maakt dat wat uit? :) ik speel op jcm800, en met die amp speel ik wat ik wil spelen. ik vind die amps te beperkt voor wat ik wil. de jcm800 dekt 100% de lading.

ps: matthias gebruikt toch echt marshall....

Maakt ook niks uit, vond het wel aardig om te melden.

Orpheo
19 december 2006, 23:37
Maakt ook niks uit, vond het wel aardig om te melden.

waarvoor mijn dank :)

het hele idee 'ik wil de sound van ..... namaken' heb ik allang opgegeven. ik probeer mijn eigen tone te vinden, gebaseerd op een hoop andere musici. page, maiden, the darkness, joe perry, scorpions, muddy waters; hun stijlen zit (een beetje) in mijn stijl en sound. het streven naar die specifieke sound van die specifieke gitarist, daar doe ik niet meer aan mee. en in dat opzicht voldoet de jcm800 perfect. op m'n gitaar; volume bijna dicht, tone half open, en lekker bluesen (high gain input, gain op 10, presence op 3/4, mid 10, bas 4 treble 7). dan al mn pots open, en knetterende heavy metal. geen enkele amp ken ik, die dit zo prachtig trekt als de jcm800.

goh, nu heb ik even snel verteld waar mijn sound 'vandaan komt' :D :P

Tristan
20 december 2006, 00:13
Fokkin' Hell, de gain op 10 bij een JCM800 2203, nou begrijp ik waarom je de 2061X niet super vond, in vergelijk heeft die veel minder gain en in combinatie met de bijbehorende 2x12 cab met G12H's en een Gibson Les Paul gaat hij dan te veel rafelen (zeker als je hem ook nog eens doorlust), maar die combinatie vind ik zelf ook niet super hoor...
Nee, met een Les Paul moet je er echt G12M's (liefst Heritage of oude) onder hangen, misschien wel en misschien niet doorlussen, dat hangt ervanaf, maar dan heb je ook wel een vette tone hoor, het is dan nog steeds wel geen Metal, dat doet een JCM800 inderdaad beter...
Met een TS9 of iets dergelijks ervoor moet het nog wel lukken denk ik...
Tsja, het zijn gewoon ander type amps, als je die plexi in een box sound op lager volume wil hebben dan zit je goed met de 2061X, voor Metal en echt Heavy Rock dingen kan je waarschijnlijk beter naar de JCM800 kijken...

Orpheo
20 december 2006, 00:31
Fokkin' Hell, de gain op 10 bij een JCM800 2203, nou begrijp ik waarom je de 2061X niet super vond, in vergelijk heeft die veel minder gain en in combinatie met de bijbehorende 2x12 cab met G12H's en een Gibson Les Paul gaat hij dan te veel rafelen (zeker als je hem ook nog eens doorlust), maar die combinatie vind ik zelf ook niet super hoor...
Nee, met een Les Paul moet je er echt G12M's (liefst Heritage of oude) onder hangen, misschien wel en misschien niet doorlussen, dat hangt ervanaf, maar dan heb je ook wel een vette tone hoor, het is dan nog steeds wel geen Metal, dat doet een JCM800 inderdaad beter...
Met een TS9 of iets dergelijks ervoor moet het nog wel lukken denk ik...
Tsja, het zijn gewoon ander type amps, als je die plexi in een box sound op lager volume wil hebben dan zit je goed met de 2061X, voor Metal en echt Heavy Rock dingen kan je waarschijnlijk beter naar de JCM800 kijken...

maar ook voor de wat minder heftige meuk heb ik liever de jcm dan de 2061 :) maar ja, de jcm is echt mijn amp. de cmw private paisley is overigens een jcm800 in het mini. ik vind die ook heerlijk! heeft IETS minder gain, maar compenseert dat met BAKKEN karakter en ballen zo groot als skippyballen.

Orpheo
20 december 2006, 00:32
oh ja, waarom gain op 10? dat levert me een bepaald soort hoog op, die ik heel prettig vind. ook al gooi ik dan het gitaarvolume laag, ik behoud dan een soort smooth hoog, met een rafel in het mid en een massief laag. en das precies zoals ik t lekker vind. vandaar dat ik gain gewoon regel met mijn volumepots.

Mitch
20 december 2006, 00:39
maar ja, de jcm is echt mijn amp. ....

Echt waar ? Is dat sinds kort ? :D

Misschien handiger dan een FAQ: gewoon een groot "wat is je favoriete amp'' topic. Eénmaal daar vermeld mag je er daarna geen melding meer van maken :seriousf:

Tris, Orph....shoot away !

Tristan
20 december 2006, 00:54
Nou, ik heb er wel meer dan 1 hoor...
Alhoewel ik die nieuwe Matchless Phoenix top die ik pas geprobeerd heb niet super vond, vind ik die van Michael wel waanzinnig...
De CMW StudioCage van Les Paul en Tweedy Twin Champ van Mitch vind ik erg goed...
De Hiwatt Custom 20 vond ik ook goed...
De Marshall 1974X verdient ook wel een vermelding...
De Ceriatone 18 watt TMB top van Gvees...
De Valvetech Hayseed 30 top...
De Vox AC30CCH top...
De Marshall JCM800 2204 van Michael...
De pre '76 Silverface Twin Reverb van Michael...
En zo kan ik nog wel even doorgaan... :)

Les Paul
20 december 2006, 07:37
Volgens mij vergeet je de Studio 15 nog....;)

Kim Wilson
20 december 2006, 09:06
Met de gain op 10 lekker bluesen? :confused:

Blijkbaar heb ik een andere definitie van een bluessound...

Tristan
20 december 2006, 09:58
Volgens mij vergeet je de Studio 15 nog....;)

Ja, inderdaad, zie je wel, ik kan nog wel even doorgaan hoor...
Als het moet... :D
De Studio 15 van Les Paul...

@Kim Wilson:
Orpheo gebruikt zijn volumeknop daarvoor, op zich kan ik dat nog wel begrijpen, en ik begrijp ook wel waarom hij de JCM800 zo goed vindt, het is inderdaad wel een veelzijdige bak in zekere zin, alhoewel ik zelf de Bluesachtige/Hendrix like sounds uit de 2061X dan weer lekkerder vind...

Orpheo
20 december 2006, 15:23
Met de gain op 10 lekker bluesen? :confused:

Blijkbaar heb ik een andere definitie van een bluessound...

nee, nee, zeker niet. maar ik 'maak' mijn bluessound door het gitaarvolume laag te draaien. ik heb op mn favo gitaar 3 volumes: 1 per pup (2 elementen) en 1 mastervolume. kan ik toch het tussenstandje optimaal gebruiken, en met de mastervolume de mate van oversturing bepalen :) werkt voor mij ideaal.

Orpheo
20 december 2006, 15:24
Ja, inderdaad, zie je wel, ik kan nog wel even doorgaan hoor...
Als het moet... :D
De Studio 15 van Les Paul...

@Kim Wilson:
Orpheo gebruikt zijn volumeknop daarvoor, op zich kan ik dat nog wel begrijpen, en ik begrijp ook wel waarom hij de JCM800 zo goed vindt, het is inderdaad wel een veelzijdige bak in zekere zin, alhoewel ik zelf de Bluesachtige/Hendrix like sounds uit de 2061X dan weer lekkerder vind...

ja, als het gaat om hendrix/claptonlike sounds, is de 2061 super. maar ik schakel zo eenvoudig over van zoiets naar heavy metal, dat ik daarom de 2061 een ramp vind :)

johantipker
20 december 2006, 15:53
LOL!

You made my day. Eindelijk 'n glimlach op m'n gezicht na 'n nacht vol diabetes-blues.

Bochtjes van 89 of 91 graden werken het beste, 90 graden klinkt wat steriel :D LOL GEINTJE!

wordt je erg veel geplaagd door die diabetes, Chris?

of heb je van die dagen?

Kim Wilson
20 december 2006, 15:55
wordt je erg veel geplaagd door die diabetes, Chris?

of heb je van die dagen?
Ik ken ze ook, die diabetes. Ze kunnen echt vervelende krengen zijn! :o

johantipker
20 december 2006, 15:57
Ja bij mijn SC was dat ook idd, hoewel ik moet zeggen dat het met m'n superlead eigenlijk nog een graadje "erger" is. Als je sloppy speelt dan krijg je de rekening keihard gepresenteerd haha.

Vind ik opzich fijn hoor. Het eist wat meer inzet, maar als je t goed doet krijg je ook een goede beloning :)

de elektrische gitaar + amp krijgt zo weer de kenmerken van een akoestische gitaar, je moet gewoon goed en strak spelen en er de tone uit krijgen die je in je hoofd hoort...

volgens mij wordt je daar uiteindelijk een betere muzikant door...

Chris Winsemius
20 december 2006, 16:43
wordt je erg veel geplaagd door die diabetes, Chris?

of heb je van die dagen?

De laatste maanden vooral, normaal gesproken redelijk stabiel met af en toe 'n paar stijgers of dalers. Sinds vorige week 'n nieuwe insuline-soort erbij en dat vergt even wat tijd voor 'n goeie maar daarna betere instelling.

't Meest balen vind ik het voor m'n liefje en m'n klanten, die ziekte van suiker ( :) ) zorgt voor vertraging en soms is het schrikken voor omstanders als ik opeens onwel wordt.

Ik wil bij deze ook even wat GNnetters bedanken voor hun meelevendheid (en geduld).

Chris Winsemius
20 december 2006, 16:44
Ik ken ze ook, die diabetes. Ze kunnen echt vervelende krengen zijn! :o

LOL

Hans; te gekke opmerking (serieus!).

marc_o
20 december 2006, 17:30
LOL

Hans; te gekke opmerking (serieus!).


Dat Diabetes hebben vervelend was, dat vermoeden had ik al, maar dat het je hersenen dusdanig aantast dat je Hans grappig gaat vinden................daar schrik ik wel even van eigenlijk....dam'n! De volgende collectebus stop ik vol, hier moet direct iets tegen worden gevonden....allemachtig...

Chris Winsemius
20 december 2006, 17:34
Dat Diabetes hebben vervelend was, dat vermoeden had ik al, maar dat het je hersenen dusdanig aantast dat je Hans grappig gaat vinden................daar schrik ik wel even van eigenlijk....dam'n! De volgende collectebus stop ik vol, hier moet direct iets tegen worden gevonden....allemachtig...

Ha ha! Ik ga gelijk m'n suiker meten :)

Als ze hier komen collecteren wil ik altijd 'n spuitje geven maar dat vinden ze niet leuk :D

Tristan
21 december 2006, 00:29
Haha, dat is wel een goeie Chris, geef ze dan gelijk maar jouw nieuwe dosis mee, want die is niet meegevallen hoorde ik al wel... :D

johantipker
21 december 2006, 09:39
De laatste maanden vooral, normaal gesproken redelijk stabiel met af en toe 'n paar stijgers of dalers. Sinds vorige week 'n nieuwe insuline-soort erbij en dat vergt even wat tijd voor 'n goeie maar daarna betere instelling.

't Meest balen vind ik het voor m'n liefje en m'n klanten, die ziekte van suiker ( :) ) zorgt voor vertraging en soms is het schrikken voor omstanders als ik opeens onwel wordt.

Ik wil bij deze ook even wat GNnetters bedanken voor hun meelevendheid (en geduld).

petje af dat je gewoon lekker door gaat, met wat je gaaf vindt en waar je goed in bent.... en aan de andere kant, ik heb ook een rare kwaal.....

voel je het wel op tijd aankomen als je niet lekker wordt?.. lijkt me wel heftig als je dan net in een hoogspanningscircuit zit te rommelen.....

Kim Wilson
21 december 2006, 09:40
Dat Diabetes hebben vervelend was, dat vermoeden had ik al, maar dat het je hersenen dusdanig aantast dat je Hans grappig gaat vinden................daar schrik ik wel even van eigenlijk....dam'n! De volgende collectebus stop ik vol, hier moet direct iets tegen worden gevonden....allemachtig...
En bedankt he, "vriend"... :sneaky:



;)

Chris Winsemius
21 december 2006, 11:20
petje af dat je gewoon lekker door gaat, met wat je gaaf vindt en waar je goed in bent.... en aan de andere kant, ik heb ook een rare kwaal.....

Dank je. Het "doorgaan" is soms wel zeer beperkt, soms kwam ik alléén tot beantwoorden van emails.

Ik hoop dat jouw kwaal je leven/etc. niet te veel beperkt!


voel je het wel op tijd aankomen als je niet lekker wordt?.. lijkt me wel heftig als je dan net in een hoogspanningscircuit zit te rommelen.....

Qua aanvoelen:
Hoge bloedsuikers vrij goed, zelfs vlak boven de "10". Lage bloedsuikers is echt 'n probleem maar helaas vrij gewoon bij mensen die al langere tijd diabetes hebben. Gisteren de 1e keer sinds tijden dat ik me op "2,6" minder/raar begon te voelen. Laatst nog 'n niets gevoeld toen ik op "1,8" zat. (tussen de 6 en 9 is perfect).

Ik kijk altijd heel goed uit met hoogspanningen; op het moment dat ik me niet kan concentreren leg ik dat werk even stil.

Chris Winsemius
21 december 2006, 11:22
Haha, dat is wel een goeie Chris, geef ze dan gelijk maar jouw nieuwe dosis mee, want die is niet meegevallen hoorde ik al wel... :D

Ha ha.

Ik ga hier zo'n collecte-bus neerzetten, weten de schenkers in ieder geval zeker dat het direct bij 'n echte diabeet terecht komt :D LOL

Tristan
21 december 2006, 11:26
Haha, inderdaad... :D

DaveItUp
21 december 2006, 11:40
Tsja echt kut. M'n pa heeft t ook en die ligt de hele dag onder ouwe rotwagens te sleutelen :)

johantipker
21 december 2006, 15:20
Dank je. Het "doorgaan" is soms wel zeer beperkt, soms kwam ik alléén tot beantwoorden van emails.

Ik hoop dat jouw kwaal je leven/etc. niet te veel beperkt!



Qua aanvoelen:
Hoge bloedsuikers vrij goed, zelfs vlak boven de "10". Lage bloedsuikers is echt 'n probleem maar helaas vrij gewoon bij mensen die al langere tijd diabetes hebben. Gisteren de 1e keer sinds tijden dat ik me op "2,6" minder/raar begon te voelen. Laatst nog 'n niets gevoeld toen ik op "1,8" zat. (tussen de 6 en 9 is perfect).

Ik kijk altijd heel goed uit met hoogspanningen; op het moment dat ik me niet kan concentreren leg ik dat werk even stil.

ik heb zelf last van een spraakhandycap, lastig als je in wezen een beroepsouwehoer bent... :D :D :D

nee, ik laat me er niet door beperken.......... ik geef al jaren lang gitaarles (een praatbaan dus), de laatste jaren ook klassikaal op basisscholen, check maar es http://www.gitaaropschool.nl ... ik ben hier in de omgeving inmiddels een graag geziene gastdocent, ik geef ook gitaarclinics enzo, erg leuk allemaal..


het is ook gaaf om te merken, dat de scholen ons nu al uit zichzelf gaan benaderen...

johantipker
21 december 2006, 15:30
o ja Chris,

Ik was vanmorgen bij een muziekhandelaar op de koffie (aan het onderhandelen over de inkoop van een partijtje linkerlaarzen), en die jongen vertelde mij dat hij iets wil gaan doen in het duurdere (waterleiding)buizenamp segment.... wellicht dat ik je even met hem in contakt kan brengen?

..dan kun je daar een van je collectebussen neerzetten...

anders pm?

Chris Winsemius
21 december 2006, 15:47
o ja Chris,

Ik was vanmorgen bij een muziekhandelaar op de koffie (aan het onderhandelen over de inkoop van een partijtje linkerlaarzen), en die jongen vertelde mij dat hij iets wil gaan doen in het duurdere (waterleiding)buizenamp segment.... wellicht dat ik je even met hem in contakt kan brengen?

..dan kun je daar een van je collectebussen neerzetten...

anders pm?

Ha ha!!!
Ok, laat 'm me even contacten via info@cmwamps.com