PDA

View Full Version : tuner



Pee
11 november 2001, 18:23
Ik denk niet dat ik een tuner gratis krijg bij mijn gitaar en ik heb gehoord en gelezen dat dit noodzakelijk is als je een electrische gitaar koopt. Welke tuners gebruiken jullie? is er verschil in kwaliteit tussen de merken? ik dacht aan de boss TU-70

ekkerman
12 november 2001, 20:11
arion stage tuner ; duidelijk en goed verlicht display en goed op donkere podia te zien uiteraard een must !!

Nocki
28 december 2001, 16:08
hee

ik heb een Korg DTR-1 gekocht.
die staat leuk op het podium iedereen kan m gebruiken en je kan m van ver zien nadeel. hij kost 700 piek maar ik ben er wel vanaf voor de rest van mijn leven. oh ja nog een nadeel doe m niet in je signal line want ze zuigt al je geluid weg.

ajuus. nocki
<><

PunKRules
28 december 2001, 17:46
ik gebruik gewoon zo'n klein stemapparaat van 40 piek is dat zo veel slechter dan zo'n ding van 700 piek?

Pee
28 december 2001, 17:51
ja dat bedoelde ik, maar ik heb ondertussen al een topic gevonden waar daarover gesproken wordt

PunKRules
28 december 2001, 17:52
en welke topic is da?

Pee
28 december 2001, 17:54
bij het forum basgitaren: prijs van een stemapparaat.

Nocki
28 december 2001, 18:02
tja beter beter.

ik ben er blij mee en ik moet niet meer bukken, naar dat ding toe lopen mijn ogen kleiner maken... dus dat is makkelijk. ik hoef ook geen beterijen te kopen en ik weet altijd waar hij is. ion mijn rack.
en hij is stabiel werkt goed. kan een toon produceren en kan een kabel controleren. ok ik gebruik het allemaal niet en ik meot m ook niet ergens in mijn signaal lijn hangen maar hij is makkelijk en ik kan m overal vandaan zien op het podium.

ook wel leuk met het intoneren van je gitaar. dan is tie ook iets precieser...

ajuus.
Nocki

Pee
28 december 2001, 18:05
ja zo'n tuner voor in een rack is handig goed een professsioneel, maar gewoon voor thuis in uw kamer ofzo kan een kleine tuner toch volstaan?

ekkerman
30 december 2001, 16:11
beija!

Outshine
30 december 2001, 21:19
K heb zelf ooit es een Qwik-tuner voor 3 tientjes gehaald. Doet t prima hoor, ook voor akoestisch

steeph
8 januari 2002, 12:06
TU2 van Boss...ideaal en kan ook als powersupply dienen