PDA

View Full Version : Welk effectenpedaal?



In-Mi
5 november 2006, 19:33
Ik ben op zoek naar een effectenpedaal. Ik speel nog niet zo lang gitaar, dus ik wil beginnen met een multi-effectenpedaal. Dan kan ik eens proberen welk effect mij het meeste aanspreekt. Ik heb een Richwood, strat.
Nu zag ik een tweedehands pedaal, namelijk een Zoom 3030. Heeft iemand hier ervaringen mee of andere tips voor het kopen van een effectenpedaal?

Gitaargek
6 november 2006, 08:07
Wat voor versterker heb je. Als je een goede versterker heb dan kan je natuurlijk ook paar losse effecten kopen. Als je in 1 keer heel veel effecten hebt dan ben je op een gegeven moment meer aan het rotzooien met effecten dan aan het gitaarspelen (dat zijn mijn bevindingen met veel effecten).

Als je toch besluit een multi-effect te kopen, probeer is de Rp-50 van Digitech.

Succes.

up-guitarman
6 november 2006, 12:49
Die zoom 3030 is een tof pedaal om alles een keertje uit te proberen !!!
De effecten klinken niet superdeluxe maar wel bruikbaar ...

BLOK182
6 november 2006, 12:57
Verder is de GT-serie van Boss ook prima om mee te experimenteren en nog behoorlijk ok qua sound. Ook waardevast en degelijk. Heb zelf een halfjaar met een GT6 gespeeld, en toen had ik een idee wat ik kon gebruiken en wat niet:p

In-Mi
7 november 2006, 19:44
Bedankt!
Ik denk dat ik dan toch voor een multi-effect ga kopen. Ik heb namelijk nog maar een beginnersversterker (Fame, 15 watt). Ik heb ook eerder eens gelezen dat het beter is om te starten met een multi-effect, omdat ik dan eens kan proberen welk effect mij het beste bevalt.
Dan kan ik later losse (kwalitatief betere en duurdere) effecten kopen.

wessel
7 november 2006, 19:54
ik zit op het moment met dezelfde vraag dus misschien dat iemand me tegelijk ook van advies kan voorzien. Ik ben ook op zoek naar een multi-effect. Wat ik belangrijk vindt is een expressiepedaal, kwalitatief goede (niet blikkerig) effecten, behoud van power van de versterker zelf. Modeling vindt ik verder overbodig. Heb ook al gedacht aan een 2ehands rack met pedalen, maar wordt misschien iets te duur. Losse pedalen heb ik geen zin in. Oh ja, gebruiksvriendelijkheid is belangrijk; ik hoor af en toe verhalen van het instellen van de gt8 en soortgelijke pedalen en daar wordt ik niet al te vrolijk van. Veel mogelijkheden vindt ik geen probleem, maar het moet wel leuk blijven... :)

dr.distortion
7 november 2006, 20:11
In-Mi je hebt PM