PDA

View Full Version : squier uitbouwen = versterker mollen?



doctor liejp
5 november 2006, 19:26
hallo allen,

sinds enkele maanden ben ik bezig stilaan mn eerste electrische gitaar uit te bouwen tot een gitaar met een betere klank. Het is een chinese squier strat. Ik verving de pickups door originele amerikaanse fender-exemplaren, en diende ook de input-jack te vervangen. Binnenkort komen er andere tuners en een kwalitatieve brug op. Maar nu komt mijn vraag. Nadat ik de laatste keer jamde bij een maat met deze squier (waar ik niets abnormaals opmerkte) op mn Line6 flextone II top met 4x12" cabinet, bleek toen ik mn amp wou aanzetten, dat er iets defect was.
Mn amp zit nu in de repair, blijkbaar is de input kapot (doorgebrand), en een eindtrap. De mannen van het service-center vroegen me of ik misschien een nieuwe gitaar had ofzo... Nu begon ik me af te vragen: is het mogelijk dat ik door de reeds verrichte aanpassingen iets foutief deed, of iets wat een beschadiging kon veroorzaakt hebben aan mn amp? Kan dat dan ook dat ik bij het spelen daar dan nooit iets van merkte?

Ik zou graag op de vervang-amp spelen die ik voorlopig van die mannen kreeg, maar als het aan mn gitaar zou kunnen liggen, put ik em liever niet in.

hopelijk weten jullie raad.

Liejp

DarknessAwaits
5 november 2006, 19:37
Ik kan me niet voorstellen dat je daarmee je amp hebt gemold. de output van je gitaar komt niet eens voorbij de volt, waarschijnlijk slechts een paar honderd millivolt.

Verkeerde aansluitingen zouden ook het probleem niet kunnen zijn, want dan kwam er simpelweg geen geluid uit de gitaar.

Ik denk dat het gewoon toeval is.

Robbert
5 november 2006, 20:44
+1 bovenstaande. Ik denk aan "toeval".

Noid
5 november 2006, 22:05
+1 m.b.t. toeval. En nu juist wel inpluggen in die vervangingsamp, dan weet het tenminste zeker!