PDA

View Full Version : 250 of 500K potmeters



rinaldo
5 november 2006, 15:59
zo ver ik weet zitten er in een singelcoil gitaar 250k, en in een gitaar met humbuckers 500k potmeters, maar tot mijn verbazing zitten er in mijn fotoflame strat ook 500k potmeters.

nu is het wel eentje met 2 sc en een jefbeck mini humbucker, maar maar volgens mij horen er dan toch 250k potmeters in voor de singelcoils.

komt dit vaker voor bij fenders en doen ze dit expres om bv een wat vetter geluid te krijgen? ik kan me niet voorstellen dat ze bij fender een vergissing hebben gemaakt.

btw die jef beck heb ik er een aantal jaren geleden in laten zetten door een bekwaam bouwer bij ons uit de buurt, en ik heb daar verder niet weer naar gekeken, tot vandaag.

ik wou er weer een echte strat van maken en de singelcoil terug plaatsen, vandaar.

Arjo
5 november 2006, 16:26
Ik kreeg toen ik de elementen (SD broadcaster set) en potmeters voor mijn tele ging halen ook het advies om voor de tone een 500k pot te gebruiken. Ik heb de boel nog niet in elkaar dus ik kan nog niet zeggen of het wat is.
Maar stond ook even raar te kijken omdat ik hetzelfde als jouw had, maar ja die gasten weten het neem ik aan beter (was een gitaarbouwer dus).

Arjo

G.G.
5 november 2006, 16:56
Vox humana adviseerde mij om bij mijn P90's 500K te gebruiken ipv 250K om meer hoog te krijgen als de klank te wollig werd door de merbau top.

Misschien dat Fender de klank te weinig hoog vond hebben ofzo voor 250k. Elementen is niet echt iets waar ik heel veel vanaf weet, maar ik denk dat het daarmee te maken kan hebben.

no 1 hops
5 november 2006, 16:57
mij is hier verteld dat de goedkopere squiers, zoals mij affinity ceramische pickups hebben.
had er ook drie 500Kohms pots in.
in jouw geval met die humbucker komt dat mooi uit