PDA

View Full Version : snaren dichter zetten



Eels.
5 november 2006, 15:47
Hallo!
Ik heb een Squier stratocaster. Heel goeie gitaar vind ik (maar ik ben nog maar een beginner). Het enige minpuntje eraan is dat de snaren redelijk hoog staan (of hoe moet ik dat nu uitleggen?), ze staan gewoon niet zo dicht bij mijn gitaar, zodat mijn linkerhand ze redelijk hard moet induwen.
Iemand zei me om een klein beetje aan de vijs te draaien die zo dwars in de gitaar zit, aan de kop. ( ik weet de naam daarvan niet) Dat deed ik dus, en de snaren kwamen inderdaad iets dichter te liggen, maar nu waren er een paar noten op de 3e fret die 'rammelden' als ik ze speelde. Dus heb ik het maar teruggedraaid, want nog liever verre snaren, dan rammelende noten.

Maar nu is mijn vraag: kan het niet allebei? Is er een manier dat ik ervoor kan zorgen dan mijn snaren dichter komen te liggen zonder dat er iets anders misloopt, zoals die rammelende noten?

Dankuwel!

datsun
5 november 2006, 16:04
je moet je gitaar laten afstellen, waarschijnlijk is je hals een beetje krom. Heb je de gitaar nog maar pas gekocht? Dan zou ik teruggaan naar de winkel, het is niet netjes om niet-afgestelde gitaren te verkopen.

Eels.
5 november 2006, 16:09
Ze WAS afgesteld.
Tot ik eraan ging prutsen, en nu dus blijkbaar niet meer. :p
Ze hadden mij in de winkel wel gezegd nooit zomaar aan iets te gaan draaien.

Eerst stonden de snaren wel redelijk dicht hoor, maar ik heb er ondertussen een setje dikkere opgezet. Ik denk dat ze daardoor verder zijn gaan staan...

Is er niemand met tips om ze dichter te krijgen EN elke noot goed te laten klinken?

strat58
5 november 2006, 16:17
Hoi Ja je heb al aangegeven dat je er dikkere snaren op hebt gezet.