PDA

View Full Version : Loop pedal adviesen..+ Welk loop pedal is dit?



SteavisSmokin
5 november 2006, 01:06
Ik wil wat gaan klooien met een loop pedaal. Heb er geen idee van wat er allemaal te krijgen is op de markt, iemand suggesties? Ik ben tot nu toe alleen nog de pedalen van boss tegen gekomen. Watis er nog meer te krijgen? En weet iemand welk merk pedaal dit bijvoorbeeld is: http://youtube.com/watch?v=caveBYlz9uM

thanks,
Steven

the feable
5 november 2006, 09:19
Boss heeft nu twee nieuwe loop pedalen. RC2 geloof ik en nog een hele uitgebreide, maar daar weet ik de naam niet van ( RC20?)
Wat ook erg goed werkt is de Line6 DL4, daar kom nog eens bij dat je dan een ontzettend veelzijdig delaypedaal in huis haalt.

bluegate
5 november 2006, 09:42
KT gebruikt daar een Akai Headrush pedaal.

dunnoaname
5 november 2006, 10:12
RC-50 van boss is vrij nieuw en geavanceerd. Cheeck de filmpjes op bossus.com met name die van een duitse kerel, heel vermakelijk.

Mitch
5 november 2006, 20:55
Check de specs van het Boss trio RC2, RC20, RC50. Voor 'wat aanklooien' lijkt de RC2 het aardigst gezien de prijs.
Als je echt alleen maar korte loopjes wil doen en ze niet wil opslaan kun je ook je geld uitgeven aan de DD20, krijg je er een hoop nuttige delays gratis bij :D Ik bedoel, de DD20 heeft ook een beperkte loopfunctie. Geen opslagmogelijkheid en ik geloof een seconde of 30 opnametijd. Erg nuttig om bijvoorbeeld een solo uit te zoeken op een akkoordenscheam dat je opneemt, dat soort dingen.

SteavisSmokin
5 november 2006, 23:25
hey bedankt voor de reacties allemaal. Ik denk dat de RC-20xl van boss is wat ik zoek. Ik heb de nieuwe RC-2 ook gezien...zou ook een optie kunnen zijn maar die zal nog wel erg duur zijn aangezien die volgens mij erg nieuw is? Ik heb hem in ieder geval nergens te koop zien staan nog. Iemand een idee wat deze kost?
De akai ook bekeken (thx bluegate!) maar die heeft in vergelijking met de boss erg weinig opnametijd, 16 minuten voor de boss, iets van 24 seconden voor de akai.

Mitch, ik wil zo'n pedaal gaan gebruiken voor solo optredens, dus denk dat de extra opties van 'echte' loop pedalen me wel van pas komen.

thx allemaal

SteavisSmokin
5 november 2006, 23:32
dunnoaname, wel een koele video van die rico loop, haha! Denk alleen dat voor mijn doeleinden zo'n RC-50 een beeeetje over the top is. :dance:

B_2_the_a
8 november 2006, 09:43
Feedback rotterdam heeft een grote bossl ooper liggen, een rooie

weet niet welk type

B_2_the_a
8 november 2006, 09:48
echt vrouwelijk is zij ook niet echt :P

Lucluc
8 november 2006, 20:00
http://www.loopers-delight.com/loop.html

Meer hoef je niet te weten