PDA

View Full Version : Nieuwe carvin!



Kaïn
4 november 2006, 23:29
Heey mensen!!!!
Vanavond heb ik in het bezit gekomen van een Carvin legacy steve vai signature series 2 x 12 combo!!!
Eerst indruk is...ge wel dig!!!! Ik had al een tijdje mijn zinnen gezet op een buizenbak en dit is het geworden. Wat een geluid zeg. Hij kan ongeloofelijk veel volume produceren.
Hij heeft 2 channels...een clean en een overdrive. De clean is zeer goed. Heel sprankelend en open. Heel bruikbaar.
Het overdrive kanaal is wat dunnetjes naar mijn zin maar daar hebben we distortion pedalen voor :)

Morgen post ik een uitgebreidere review, maar ik kon het jullie even niet onthouden;)

Plaatje van de site van carvin
http://www.carvin.com/images/product/VL2121.jpg

Negative K3 fan
5 november 2006, 01:38
Geweldige amp! ik vind alleen dat bij een legacy greenbacks haast verplicht zijn en niet van die lelijke V30s...

maar het zijn hele goede amps waar je heel weinig mensen maar over hoort!

The_W85
5 november 2006, 02:08
Ik vind de legacy serie bagger, heb er op gespeeld bij mijn oude oefenstudio en het klonk nergens naar. Het ging hier dan wel om de top en de 4x12, maar ik neem aan dat hier niet veel verschil in zit

Kaïn
5 november 2006, 09:49
Geweldige amp! ik vind alleen dat bij een legacy greenbacks haast verplicht zijn en niet van die lelijke V30s...

maar het zijn hele goede amps waar je heel weinig mensen maar over hoort!

Leuk dat je het zegt ;) Er zit 1 greenback in. Je hoort wel het verschil met de stock versie. In de greenback zit meer bas en dat hoort je goed als je wat lager speelt.

a darker shade of grey
5 november 2006, 09:51
leuke amp qua sound....iets minder qua uiterlijk ;)...man wat is dat ding lelijk zeg! :P
maar proficiat! sounds before looks he ;)

Negative K3 fan
5 november 2006, 11:20
Leuk dat je het zegt ;) Er zit 1 greenback in. Je hoort wel het verschil met de stock versie. In de greenback zit meer bas en dat hoort je goed als je wat lager speelt.

greenbacks passen echt perfect bij de legacy, ik meen eens gelezen te hebben dat die er eerst ook inzaten maar dat dat later veranderd is naar V30.

maargoed, leuke amp die je hebt!

marc_o
5 november 2006, 21:41
Nooit gehoord, wel altijd benieuwd naar geweest. Moet je toch wat mee kunnen, lijkt me...

Solidkick
6 november 2006, 09:09
Mooi ding. Die vintage serie van Carvin is ook helegaar nie gek.

Predator
6 november 2006, 15:13
Het vervelende aan de Legacy vind ik dat het een te uitgesproken tone heeft en dus je geluid kleurt. Die amp gaat na verloop van tijd met je spelen ben ik bang, i.p.v. jij met de amp, tenzij jij er natuurlijk iets aan doet om het eigen te laten klinken dan kan het een hele goede amp zijn denk ik! Veel speelplezier!

Kaïn
7 november 2006, 18:49
Hallo mensen!
Ik heb een probleempje met mijn versterker, dus ik dacht ik plaats de vraag maar in dit topic. 1 van de buizen is lam. Dit wist ik al toen ik het ding kocht, en het maakt niet gigantisch veel uit, maar het is fijn als ik dat ding kan vervangen. Nu vroeg ik mij af of éen van jullie wellicht een goede zaak in de omgeving eindhoven/tilburg/den bosch kennen waar ik een buisje zou kunnen scoren!
Bij voorbaad dank!

heavy-metal-thunder
7 november 2006, 19:24
ga je 1 buisje veranderen?? moet imo een gematchte set zijn.

Vergis ik me nu, maar is toch een 100W? Dan zullen er geen GB's ingezeten hebben, lijkt me. Ik denk niet dat Carvin een 100W gaat uitbrengen met maar 50W à speakers.

Dus, als het 100W is, kan je dan geen 2 lampen uittrekken (de lamme en een andere)? Of gaat dat niet omdat er daar een technisch snufje inzit om te switchen tussen EL34, 6L6 of 5881 lampen? Of is deze optie niet bij jouw amp? Ik suggereer maar wat, want ik ben niet technisch onderlegd.

Negative K3 fan
7 november 2006, 20:57
weet je zeker dat de combo ook 100 watt is dan?

heavy-metal-thunder
7 november 2006, 21:12
Neen, zeker ben ik er niet van. Maar de huidige top en combo's zijn dat toch.

Kaïn
8 november 2006, 12:10
Die carvin is 50/100 watt. Oftewel dat ding is schakelbaar. Bij 50 watt gebruikt ie 2 buizen. Bij 100 4 .

FNaRK
8 november 2006, 16:25
schakel je terug naar 50 watt .... heb je maar 2 buizen nodig ...


of zie ik dat te simpel ?

Kaïn
8 november 2006, 22:20
Ja :p Hij heeft 2 kanalen. En op het gain kanaal heb je altijd last van dat het lor het niet doet helaas :(

Negative K3 fan
8 november 2006, 23:09
schakel je terug naar 50 watt .... heb je maar 2 buizen nodig ...


of zie ik dat te simpel ?

nee dat zie je precies goed, truc is dan wel dat je moet weten welke 2 :)