PDA

View Full Version : Versterker aan-lampje brand niet constant



mcannegieter
4 november 2006, 21:08
De titel van deze post is niet erg duidelijk maar ik heb de volgende vraag. Ik heb een Fender Hot Rod DeVille. Daar zit bovenop een rood lampje dat aan gaat als de versterker stroom ontvangt. Nu merkte ik net dat dit lampje niet constant brand maar steeds feller en dan weer minder fel licht geeft. Is dit normaal en kan dit te maken hebben met het elektrische systeem in mn huis of gaat er iets mis in mijn versterker en moet ik bv een zekering vervangen of het lampje zelf. Ik hoop dat andere Hot Rod gebruikers hier een antwoord op kunnen geven.

Bedankt

kunk
4 november 2006, 23:14
Zou een los contactje kunnen zijn of los zittend lampje.
Als het gebeurt als je de versterker flink los gooit en de spanning zakt zul je dit toch ook wel aan het geluid horen.

martinuz
6 november 2006, 21:42
hoi, ik heb hetzelfde aan de hand met mijn blues deville, sterkte van het lampje verschilt ook wel eens ooit, en zelfs een paar keer gehad dat het uit was, terwijl de versterker het nog prima deed.

Gewoon een keertje tikken op het lampje of in de buurt van het lampje loste het toen op, dus ergens een slecht contact in mijn geval...

Ché
6 november 2006, 22:21
heb ik ook gehad met mijn vroegere bassman, gewoon het lampje even terug vastdraaien (eerst wel die rode 'jewel' eraf halen).

cheers

Joey Handsome
6 november 2006, 22:49
heb ik ook gehad met mijn vroegere bassman, gewoon het lampje even terug vastdraaien (eerst wel die rode 'jewel' eraf halen).

cheers

+1 had ik bij m'n Twin ook. Vastdraaien dus.

Chris Winsemius
6 november 2006, 22:56
'n Aantal keren hier meegemaakt; meestal mechanisch (vaster draaien v/h lampje zelf helpt dan) maar ik heb ook wel kapotte lampjes meegmaakt (zelfs bij vrij nieuwe amps) en slechte soldeerverbindingen.

Succes!!!

mcannegieter
6 november 2006, 23:33
OK, niets om me zorgen over te maken dus. Bedankt voor de reacties!