PDA

View Full Version : Geluid opnemen (bijna) zonder speciale apparatuur?



Minda
4 november 2006, 18:43
Hoi,

mijn zelfbouw gitaar en amp zijn af, en ik wil ze graag laten horen aan diverse forumleden die daarom gevraagd hebben. Uiteraard is het mogelijk ze allemaal bij mij thuis te ontvangen, maar liever zou ik een opnametje maken en die on-line zetten. FF wat gegevens:
De amp is 2 W, de speaker is 8 ohm en er zit geen andere uitgang op dan de speakeruitgang. Ook geen andere ingang dan de gitaaringang, trouwens.
De computer is een gewone laptop met een simpele mic ingang en een headphones uitgang, er draait XP home edition op. Geen interessante software, gewoon de XP geluidrecorder.
Graag wil ik weten hoe ik, met minimale investering, een internet waardige opname kan maken. Wellicht gewoon een mic (welke dan?) of een andere gadget. Ik heb al een keer de speaker parrallel gezet aan de mic-ingang (met een volumeregeling erop) maar dat levert een heel dun iel geluidje op.

harrie-beton
5 november 2006, 16:29
Microfoon lenen (bv een zang microfoon) en met XLR via een verloop van mini jack. Opnemen via Audicity, dat is gratis te downloaden.
Laptops zijn niet erg goed in opname en er komt nogal wat storing bij.

Ic3gl0vE
5 november 2006, 17:10
als je wilt dat het nog een beetje klinkt zou je er een geluidsinterface bij moeten nemen. Eentje met ingebouwde microfoonvoorversterker en USB uitgang hoeft niet zoveel te kosten.

johantipker
5 november 2006, 20:26
fiets even met je spulletjes naar een van je gitaarnetforum vrienden, die in t bezit zijn van enige opnamefaciliteiten en dan komt t vast wel goed, gezellig enzo..onder t genot van een slokje jajem.... :dontgeti:

Epic
6 november 2006, 09:52
Zit hier iets tussen ? (http://musicstore.de/en/global/0_0_G_193_A/1/suchen/0/suchen/musicstore.html?such_artikel_cid=&such_keywords=usb&such_hersteller_nid=193&Submit=Suche+starten&go=go&flag1=suchen)