PDA

View Full Version : Hypothetische speaker vraag



Nocki
4 november 2006, 15:55
Hoi,

Stel ik haal uit elke mesa 2x12 recto cab 1 V30 en vervang m door zo'n celestion G12T75. is dat een leuke combi?

ik denk er namelijk over ergens een marshall 4x12 cabje te kopen en de 2 v30 speakers die uit de mesa cabs komen te vervangen voor de speakers ui de marshall cab en de marshall cab met kruislings geplaatste v30 en G12T75 in het oefenhok te laten.

dit niet om het marshall cab maar meer om een ander geluid uit mn 2x12 cabs te halen.

nogmaals het is iets waar ik gewoon over wil denken en gewoon even de reacties over wil hebben. wat zijn jullie ideen hier over?

Tristan
4 november 2006, 16:06
Ik weet niet welke stijl muziek je speelt, maar die combi wordt weleens gebruikt voor het hardere higain werk, dus Metal e.d.
Met name omdat het laag dan nog wat strakker zou zijn, maar zelf vind ik de G12T75 echt een levensloze speaker, dus wat mij betreft is een Vintage 30 vrijwel altijd beter...
Ik dacht trouwens dat je een hekel had aan Vintage 30's en had je volgens mij al de Vintage 30 en Classic Lead combi aangeraden, want dat zijn toch wel de speakers als je met een 100 watt head speelt, G12H's en G12M's (vooral de Heritage) vind ik zelf in veel gevallen mooier klinken maar die trekken die 100 watt dan weer niet helaas...

Nocki
4 november 2006, 16:19
Hoi, bedankt voor je berichtje.

Ik heb gene hekel aan de v30's maar ben nog niet 100% tevreden over mn geluid. ben nu met een aantal dingen bezig (andee gitaar, speakers, kabels, buizen, instellingen. einenlijk alle dingen die zijn aangeraden.) ook ben ik gaan zoeken op het net en kwam deze combi tegen die idd wat beter is voor het high gain gebeuren.

Tristan
4 november 2006, 16:38
Graag gedaan hoor, ik denk dat ik misschien in de war ben met Vinni...

Die Vintage 30 en G12T75 combi kan cool zijn, het hangt ervan af welke muziekstijlen je speelt en wat voor amp je hebt...

Laat ik het maar even vragen dan...
Wat voor amp heb je?
Welke muziekstijlen speel je?
:D

Tristan
4 november 2006, 16:43
Oh, wacht even, jij hebt toch pas geleden die Mesa/Boogie Roadster gekocht o.i.d?

Je miste toch ballen in je geluid?

Tsja, ik weet het niet, ik weet ook niet welke muziekstijlen je speelt, maar dat kan ook aan de Mesa/Boogie kasten liggen, die vind ik over het algemeen nogal dun en klootloos in het mid klinken in vergelijk met bijvoorbeeld Bogner kasten...

Ik zou zelf ervoor kiezen om de Mesa/Boogie kasten te verkopen en een Bogner ervoor in de plaats nemen, ik denk dat je geluid dan al een heel stuk meer de richting op gaat die je zou willen, meer mids en meer ballen in het middengebied, dikker...

Slowhand41
4 november 2006, 17:23
Hoi,

Stel ik haal uit elke mesa 2x12 recto cab 1 V30 en vervang m door zo'n celestion G12T75. is dat een leuke combi?

ik denk er namelijk over ergens een marshall 4x12 cabje te kopen en de 2 v30 speakers die uit de mesa cabs komen te vervangen voor de speakers ui de marshall cab en de marshall cab met kruislings geplaatste v30 en G12T75 in het oefenhok te laten.

dit niet om het marshall cab maar meer om een ander geluid uit mn 2x12 cabs te halen.

nogmaals het is iets waar ik gewoon over wil denken en gewoon even de reacties over wil hebben. wat zijn jullie ideen hier over?

Kies in plaats van de G12T75 een Classic Lead 80 en combineer die met de Vintage 30, gebruik ik zelf ook en wat mij betreft een hele geslaagde combinatie.
Heb dit op aanraden van Erik van de Haar gedaan welke deze combi ook in Bogner kasten levert.

Greetz, Hans

bluegate
4 november 2006, 19:07
Misschien V30 in combi met G12H30?
Ik heb op deze combi, in een Heritage kast, gespeeld en dat klonk heel goed.
Kan zijn dat de Mesa kasten niet goed bij jou stijl/geluid passen.

Probeer die top eens op andere kasten.

Maar je hebt zelf al aangegeven dat het ook je gitaar kan zijn, probeer daar ook
mee te testen.

Wat ook goed werkt is iemand anders laten spelen op je setup en het van een
afstandje te beluisteren.

Succes.

vinni
4 november 2006, 19:41
Ja....ben geen fan van V30's !

Heb dus Governors die ik beter vind.

Maar voor mijn nieuwe kast heb ik net Private Jacks binnen gekregen.


Nocki......
Ik heb alleen nog steeds geen duidelijke definitie gezien wat JIJ nu veranderd wil zien/horen in je geluid.

Denk in .....Het is me te aggresief....het is me te rond, te schel, te hol,
strakker laag, meer laag, klinken pas beter op hoog volume, ik speel op laag volume.....dat soort dingen. En graag niet alleen met je huidige kast als referentie....maar ook alle andere speakers/cabs die je gehad hebt.

Je geluid is de som van het TOTAAL....en wel in jou oren.....

Wordt een lange, moeizame en kostbare weg....soms ook frustrerend.
Aan de andere kant.....

Tom Morello was ook altijd aan het klootzakken met zn geluid....werd er gillend gek van....Op een gegeven moment zei hij "THAT's IT!"....
Hij stopte dr mee en gebruikt vanaf die tijd zn huidige set met altijd dezelfde instellingen....wel eens aan ander gitaartje...maar altijd dezelfde top/kast en wat lullige effecten.....

Zo kan het dus ook.

Vinni

matto
7 november 2006, 18:58
Ik heb ook pretige ervaringen met de redcoat series van Eminence.
Red Fang in een tweed de luxe gewoon klasse.
Governors in een Marshall 4 x 12 ook gewoon goed strakk hard luid en duidelijk.

Negative K3 fan
7 november 2006, 21:00
Tom Morello was ook altijd aan het klootzakken met zn geluid....werd er gillend gek van....Op een gegeven moment zei hij "THAT's IT!"....
Hij stopte dr mee en gebruikt vanaf die tijd zn huidige set met altijd dezelfde instellingen....wel eens aan ander gitaartje...maar altijd dezelfde top/kast en wat lullige effecten.....

Zo kan het dus ook.

Vinni

zo heb ik het eigenlijk ook gedaan, sinds mijn huidige amp (die zelfbouw) af was, had ik ook zoiets van: tot hier en niet verder. De ac30 werd verkocht en ik bleef achter met een laagwattertje, zit toch niet in een band-> ideaal voor thuis. Ik mag dan eigenlijk ook niet klagen over mn setup en ik heb natuurlijk nog wel het een en ander lopen tweaken in mn amp, maar sindsdien nooit geen heftige gas aanvallen neer gehad...

Debaser
8 november 2006, 18:54
Ik heb ook een speakervraagje dat kan wel in dit topic denk ik.

heb in mijn Orange Rockerverb 2x v30 maar ik wil iest meer laag,
heb zitten denken om er 1 te vervangen of misschien een 2x12 erbij ...

Celestion G12H ?
Eminence Governors ?

tips ?

Tristan
9 november 2006, 02:05
Een G12H denk ik, het hangt er vanaf hoe het hoog is, als dat al fel genoeg is zou ik een Heritage G12H nemen, als je ook wel wat meer hoog zou willen dan zou je een gewone G12H kunnen overwegen...

Wicked Willy
9 november 2006, 11:24
Maar stel je nu eens voor dat het niet hypothetisch is.......!

vester86
9 november 2006, 23:40
euh jaha, jaha, DAN WEL!