PDA

View Full Version : Zappa



Wouter J
4 november 2006, 15:19
Niet meer en vooral niet minder, dit filmpje laat goed zien hoe strak hij de touwtjes in de handen had bij live optredens en let vooral op de piepjonge Steve Vai.

http://www.youtube.com/watch?v=Wp7S7SI0flQ

en de grootmeester zelf op gitaar, uit dezelfde show.
http://www.youtube.com/watch?v=ggueoDeeWFU

Zino Z
4 november 2006, 19:54
Zappa heerst!!!

Deze is ook leuk, Steve Vai in z'n onderbroek...

http://www.youtube.com/watch?v=IEIZa2tVI3U

en nee, het niveau van Vai is nog niet zo hoog als vandaag de dag...

BadCompany
5 november 2006, 21:02
Niet meer en vooral niet minder, dit filmpje laat goed zien hoe strak hij de touwtjes in de handen had bij live optredens en let vooral op de piepjonge Steve Vai.

http://www.youtube.com/watch?v=Wp7S7SI0flQ

en de grootmeester zelf op gitaar, uit dezelfde show.
http://www.youtube.com/watch?v=ggueoDeeWFU

Ik vind persoonlijk dat die muziek op niet veel trekt.

thomazzbootzz
5 november 2006, 21:12
Het is fantastische revolutionaire muziek die op heel erg veel trekt!

Ga je schamen!

Dirk_Hendrik
6 november 2006, 13:35
Ik vind persoonlijk dat die muziek op niet veel trekt.

Ik denk eerder dat jij nog een hoop te leren hebt.

Persoonlijk krijg ik kippevel van het staaltje van vakbekwaam musiceren dat daar wordt neergezet....

BadCompany
6 november 2006, 15:51
Rustig jongens, ik zei ik vind persoonlijk ;)

Ik vind Vai en Satriani geweldig om te horen, misschien denken jullie ook van, hoe kan je zoiets nu mooi vinden? :s

Ik vind Zappa een overschatte gitarist en ben geen fan van z'n muziek, maar jullie mogen dat gerust wel zijn hoor :)

savecracker85
6 november 2006, 16:00
tja smaken verschillen natuurlijk, maar dan kan je nog niet zeggen dat zappa overschat is

peter_heijnen
6 november 2006, 16:50
Je kunt dat wel zeggen, maar het zegt meer over jou.

FNaRK
6 november 2006, 17:50
Ik vind Zappa een overschatte gitarist en ben geen fan van z'n muziek....


JIJ HEIDEN !!!!!!

ZAPPA = GOD

maar uiteraard mag iedereen zijn eigen mening hebben :harmony:

peter_heijnen
6 november 2006, 18:08
ZAPPA = GOD


Van het grote god topic?

Jem 777
7 november 2006, 13:59
Ik vind de muziek van Zappa he-le-maal te gek, maar zijn gitaarspel is natuurlijk niet echt denderend... Gelukkig heeft ie altijd mega-goeie bandleden gehad ;)

thomazzbootzz
7 november 2006, 17:18
zappa was echt een hele goeie gitarist, sterker nog jimi hendrix vond hem de beste gitarist ter wereld!

peter_heijnen
7 november 2006, 17:33
maar zijn gitaarspel is natuurlijk niet echt denderend...

Ha, moet je eens zeggen tegen je idool Vai -aan je nick te zien- die zal je best iets anders vertellen. Zappa is naast een zeer goed gitarist ook een zeer onderschat/onbegrepen gitarist.

BadCompany
8 november 2006, 12:42
Het kan misschien allemaal wel briljant bedacht zijn, die composities van Zappa, maar ik vind ze op geen meter trekken.
En over Vai; Die speelt véél beter dan Zappa!
Qua techniek, gevoel, show, notenkeuze

Mithrandir
8 november 2006, 12:50
Oh men, Zappa, dat is toch gewoon geweldige muziek. Ik luister er graag naar en het is vaak met zoveel plezier gemaakt en hij had toch altijd wel erg goeie muzikanten om zich heen.

Vai is technisch beter dan Zappa was, geen twijfel over mogelijk......maar daar gaat het toch helemaal niet om?

hoofd
8 november 2006, 13:40
Het topic is weer grondig opgeschoond. Graag ontopic en vriendelijk blijven, ik blijf niet opruimen. Vragen of opmerkingen kunnen via PM.

peter_heijnen
10 november 2006, 16:50
En over Vai; Die speelt véél beter dan Zappa!
Qua techniek, gevoel, show, notenkeuze

Wat betreft show was Vai idd onbetwist de betere gitarist. Het schijnt dat Zappa tot aan zijn dood toe showlessen nam om dat aspect in zijn spel alsnog te verbeteren. :)

vulvasonic
17 november 2006, 23:56
ZAPPA = GOD

maar uiteraard mag iedereen zijn eigen mening hebben :harmony:

Een mening is een mening, maar de waarheid is de waarheid:

ZAPPA = GOD

B_2_the_a
18 november 2006, 00:18
zappa,

wazige muziek
wazige teksten
wazige gitaarsolo's



ME LIKE!

jemke
22 november 2006, 08:22
Beschouw even heel het oeuvre van Zappa en concludeer. Hij heeft in elk genre albums gemaakt. rock, blues, jazz, klassiek, electronische muziek. En steeds komt zijn talent en persoonlijkheid boven.
Zappa gaat gewoon verder, hij verenigde 'componeren in de klassieke zin van het woord' met popmuziek.
Zappa's muziek heeft mij op een bepaalde manier van muziek leren genieten en openstaan voor alle soorten muziek.

j.augustus
22 november 2006, 11:27
Zapa had geen melodisch talent en dreef op intellect bij het musiceren.als mensen daar voor gaan....OK.

Maar geef mij maar een melodieuze speler die met gevoel kan spelen.bv Michael Schenker,Uli roth of zo.

Hij heeft inderdaad allerlei soorten muziek gemaakt,maar het was het altijd toch net niet.Vind ik van zijn zoontje trouwens ook.

jemke
22 november 2006, 11:48
Zapa had geen melodisch talent en dreef op intellect bij het musiceren.als mensen daar voor gaan....OK.

Maar geef mij maar een melodieuze speler die met gevoel kan spelen.bv Michael Schenker,Uli roth of zo.

Hij heeft inderdaad allerlei soorten muziek gemaakt,maar het was het altijd toch net niet.Vind ik van zijn zoontje trouwens ook.

Geen melodisch talent? Ik denk dat dit eerder iets verteld over uw oren en perceptie van muziek dan over Zappa.
Zappa niet goed vinden is best ok, begrijp mij niet verkeerd, you hate him or you like him.
Als muziekliefhebber kan ik genoeg namen noemen van artiesten die ik verre van ok vind maar waarvan ik objectief moet toegeven dat ze wel hopen talent hebben.
Open your mind.

j.augustus
22 november 2006, 12:09
Nee de melodiën die hij trachtte te spelen zijn ritmisch
a-verkeerd geplaatst en
b=vaak niet kloppend,in wat voor stijl of theorie dan ook.Met andere woorden,hij deed maar wat.Je kunt het mooi vinden,maar het het is vaak gewoon fout.
Basta!!

Mithrandir
22 november 2006, 12:28
Fout? Ik vraag me dan af hoe muziek fout kan zijn, theorie is maar een hulpmiddel, geen wet. Als ik naar Zappa luister hoor ik toch over het algemeen hele creatieve, goeie muziek.

Trocar
22 november 2006, 12:39
Zit die j.augustus weer te bashen in dit topic? *zucht*

jemke
22 november 2006, 12:45
Nee de melodiën die hij trachtte te spelen zijn ritmisch
a-verkeerd geplaatst en
b=vaak niet kloppend,in wat voor stijl of theorie dan ook.Met andere woorden,hij deed maar wat.Je kunt het mooi vinden,maar het het is vaak gewoon fout.
Basta!!

Waarop baseer jij dat zijn ritmiek fout is? Luister eens bijvoorbeeld naar het thema van King Kong en beweer nog eens dat hij geen gevoel voor ritmiek en melodie heeft.
Ik heb de indruk dat je enkel nog maar naar Guitar of SUAPYG achtige Zappa muziek geluisterd hebt want uw opinie is volgens mij enkel gebaseerd op de manier hoe Zappa soleert op gitaar.

jaspie
22 november 2006, 13:30
hij heeft erg goede dingen( willie the pimp bv) maar er zijn ook veel dingen die ik zelf niet kan snappen of mooi vinden(inca roads bv).

Dweezman
25 november 2006, 14:33
hij heeft erg goede dingen( willie the pimp bv) maar er zijn ook veel dingen die ik zelf niet kan snappen of mooi vinden(inca roads bv).

Inca Roads is geniaal. Zappa was niet alleen een rockheld of gitarist, maar ook componist. Hij gebruikte dat ook in rockcontexten.

Lang niet alles van zijn hand kan ik waarderen, (onprettig, disturbing) maar heel veel wel. Vooral platen as Roxy & Elsewhere, The best band you never heard in your life, One size fits all en The grand wazoo draai ik veel.


ARF!

henkr
30 november 2006, 17:36
Inca Roads is geniaal.
[Oude thread maar wat kant mij het (bump) schelen...]

Yep! En melodisch. Dat geldt ook voor Franks' gitaar solo in dat, inderdaad geniale, nummer.
Een ander schoolvoorbeeld van melodisch spel: Black Napkins en zo zijn er meer.
Mooi clip trouwens. Montana door de 1981 band... geweldig.

soup
17 april 2009, 12:40
Ik heb gisteren die docu gezien over frank zappa maar waar ik me aan ''stoorde'' is hoe Dweezil over zijn vader sprak.

''Ja Frank dit en dat en zijn sound zo ...''

Kwam zo afstandelijk over, leek me erg geforceerd.

bastiaanvanbeek
23 april 2009, 08:01
Ik heb gisteren die docu gezien over frank zappa maar waar ik me aan ''stoorde'' is hoe Dweezil over zijn vader sprak.

''Ja Frank dit en dat en zijn sound zo ...''

Kwam zo afstandelijk over, leek me erg geforceerd.

ja dat is precies wat ik ook dacht. maar als je dan kijkt naar wat ie met Zappa plays Zappa doet, dan kun je eigenlijk niets anders dan respect voor dweezil opbrengen. die man heeft ongelooflijk veel tijd en werk gestopt om zijn vader's muziek goed neer te zetten.

Ritchiefan
24 april 2009, 09:19
Hey boys & girls,

Ik wil me graag wat meer verdiepen in Zappa, want ik geloof wel dat hij erg goed was, kep alleen nog niet zo veel van hem gehoord.
Van heel erg experimenteel houd ik niet, ik houd bijvoorbeeld wel van Captain Beefheart als hij toegankelijke nummers speelt, maar niet van die avant-garde shit.

Waar moet ik beginnen?

Vr. Gr. Enrico:supercool:

EuroCinema
24 april 2009, 10:03
Zijn meest "makkelijke"toegankelijke platen zijn denk ik Hot rats, Zoot Allures, Apostrophe en Over-Nite Sensation. Sheik Yerbouti is ook niet zo ingewikkeld. Maar eerlijk gezegd... dat experimentele/avantgarde-"shit"-element is nou juist de reden dat veel mensen (waaronder ik) Zappa zo te gek vinden. Een bluesrocknummer spelen, dan opeens een tempowisseling, een unisono Eric Dolphy-achtige jazzlick en dan opeens weer door in een ander tempo alsof er niks gebeurd is, prachtig! Het mooie van Zappa was ook dat-ie dat theoretische spierballenvertoon altijd weer compenseerde met hele veel humor in de teksten. Daarom vind ik het nooit pretentieus worden o.i.d. Zijn muziek was eigenlijk het tegenovergestelde van bepaalde pop/rockbands: die zijn muzikaal vaak niet erg onderlegd, maar benaderen hun muziek alsof het Kunst met een grote K is. Zappa en zijn muzikanten deden godsonmogelijk moeilijke dingen, maar maakten dat zelf net zo hard weer belachelijk met titels als Don't Eat The Yellow Snow, Titties'n'Beer, Truck Driver Divorce, Baby Take Your Teeth Out, Why Does It Hurt When I Pee? etc. Gewoon lekker in die muziek duiken en je niet laten afschrikken door de weirde stukjes, soms zijn die ook gewoon heel erg grappig, er mag gelachen worden!

Ritchiefan
24 april 2009, 10:25
Hey EuroCinema,

Thanks voor de uitstekende uitleg! Ja, voor zulke argumenten kan ik alleen maar zwichten!
Het spreekt mij ook aan in Zappa dat hij overal mee speelt. Maar tegelijkertijd kan ik ook helemaal weg zijn van een oersimpel nummer van Willie Nelson ofzo.

Ik denk dat er veel te veel wordt nagedacht (door critici en journalisten vooral) over de betekenis van popmuziek. Iets moet toch gewoon lekker klinken? En de humor mag natuurlijk aanwezig zijn.

Ga die platen die jij noemde maar ff luisteren, thans again!

Enrico :rockon:

M Kactus
24 april 2009, 10:37
Haal de cd Strictly Commercial. Dat is een cd'tje met zijn grootste hits, dus meest toegankelijke dingen. Hij heeft nog tonnen meer gedaan, maar om hem te leren kennen, is het misschien geen slecht startpunt.
Ik heb hier ook een bijzonder goed boek (autobiografisch) boek over Zappa liggen. The Real Frank Zappa Book. Misschien iets voor jou ?

De virtuositeit en de humor zijn de twee dingen Zappa onovertroffen maken. Een van de begaafdste gitaristen in mijn ogen, maar vooral een fantastisch componist. Apostrophe speel ik hier bijzonder vaak (met Jack Bruce op de bas), en je blijft gewoon dingen ontdekken. En lachen, natuurlijk. Met de Muffin Man :)

Ritchiefan
24 april 2009, 10:39
Dank u, ik zal eens kijken naar die Stricly Commercial
;)Enrico

Harald
24 april 2009, 11:36
Beginnen met een verzamelaar is op zich handig, krijg je een beeld van de verschillende periodes. Zijn bandsound, en de arrangementen van oud werk zijn altijd erg afhankelijk van de band.

Het eerste wat ik van Zappa hoorde was de Halloween special die MTV gemaakt had. Die werd door de VPRO hier uitgezonden. Was gelijk verkocht. Hoewel er behoorlijk veel materiaal van You are what you is in zat, en ik die LP gelijk leende viel dat (onterecht, is een juweeltje, en mijn volgende was Shut up and play yer guitar... :D ) wat tegen. Ik vond net de instrumentale stukken geweldig, en You are what you is is een sterk vocale plaat. Wat me enorm aantrekt in zijn muziek is dat het één van de heel weinige muzikanten is die erin geslaagd is niet zo zeer de muziekstijlen klassiek en rock te mengen, maar juist de bijbehorende attitudes. Er stond overduidelijk een band te spelen die met een enorme vrijheid en speelplezier kon improviseren, maar van het ene moment op het andere ook vreselijk gedisciplineerd kon werken, en van te voren uitgewerkte en behoorlijk complexe arrangementen kon spelen.

Die special is in iets gewijzigde vorm tegenwoordig op DVD te krijgen. Een aanrader. (The torture never stops) zo'n 2 uur live met één van de favoriete line-ups, met o.a. Tommy Mars, en een jonge Steve Vai. Qua repertoire is het ook een heel veelzijdige schijf, met naast een aantal geweldige instrumentals, wat gitaarsolos, en veel vocaal werk, enkele uitvoeringen die er uitspringen, zoals de fantastische versie van Flakes en Montana.

De lineup van 74 (op Roxy & Elsewhere in uitgebreide versie) is trouwens ook waanzinnig leuk om live te horen en te zien. Met George Duke, Ruth Underwood en Napoleon Murphy Brock als smaakmakers. (The dub room special dvd combineert opnames van dat Halloween concert met een tv special van deze bezetting, helaas wel aan gort geedit met kleianimaties, waar weer extra geluidseffecten bij zitten. Dat vernaggelt o.a. het brilliante Inca Roads, nog steeds een van mijn favoriete Zappa nummers)

barno
24 april 2009, 12:25
ouwe thread maar terecht gebumpt:

zappa is idd god, absoluut Geniaal en zijn tijd toen al ver vooruit (en ook nu nog).

Beginners doen er goed aan, zoals hierboven, te vragen aan kenners welke ingang ze moeten nemen, want zappa is als jazz, je moet erin groeien. Dadelijk beginnen met zijn meest heavy of experimentele shit is niet the way. Apostrophe, Overnight Sensation, Sheik Yerbouti, Joe's Garage ... dat zijn makkelijke platen (en evengoed geniaal).

Voor de gitaristenfetishisten die menen te moeten bashen op Zappa ... Vai zelve vond Zappa een van de beste guitaristen ever en FYI: goed gitaar spelen heeft weinig te maken met hoog technologisch spel. Al was Zappa's techniek ook erg goed.

Dat Dweezil in die reportage altijd spreekt over 'Frank' ipv over dad vind ik heel begrijpelijk. Hij werkt immers al jaren samen met de muzikanten van zijn vader en door niet altijd over "dad" te spreken stelt hij zz op als slechts een van hen en als een muzikant die frank geweldig vind, niet omdat het toevallig zijn vader was.

Samen met Prince (en een hele rits jazzcats) is Zappa voor mij absoluut groundbreaking muzikant van de 20ste eeuw. En qua performers steken Elvis en Hendrix er bovenuit.

Les Paul R8
24 april 2009, 12:38
Bij de beginnersplaten mis ik elke keer You are what you is. Naar mijn idee goed toegankelijk, vol met Zappa humor, super muzikaal en hoort absoluut bij het beste wat Zappa uitgebracht heeft.
Ook Joe's Garage kan wat mij betreft een goed begin zijn. Moet je wel de teksten er bij nemen.
Broadway the hard way is ook een lekkere start. Ik moet altijd erg lachen om het nummer over Michael Jackson. Muzikaal overigens ook een heerlijke parodie.

Zappa is nog altijd de enige muzikant die het voor elkaar heeft gekregen dat ik mijn auto langs de kant moest zetten. Ik luisterde 1 van de You can't do that on stage anymore CD's en hoorde weer eens een super humoristisch fragment (weet alleen niet meer welk). Ik schoot zo in de lach dat doorrijden gewoon gevaarlijk werd :D

Harald
24 april 2009, 13:06
Zo lag ik ooit in Bullit in Eindhoven (op de oude lokatie) zowat naast de bank van het lachen tijdens Tinseltown Rebellion op Does Humor Belong in Music. Die versie heeft een aantal geweldige upgrades ten opzichte van de versie op Tinseltown Rebellion. We're turning again is ook zo'n heerlijk nummer wat dat betreft. Al die toespelingen op oude dode rockgoden zijn muzikaal zo mooi ingepakt daar :hippie:

You are what you is is ook een goede, maar mist een beetje het instrumentale. Draait echt helemaal om de tekst. Wat dat betreft is Joe's Garage dan weer wat gevarieerder. In die tijd kon zijn band fantastische relaxte reggeagrooves neerzetten. En er staat een van zijn mooiste gitaarnummers op Watermelon in Easter Hay. Drumwerk is ook geweldig op die plaat.

Les Paul R8
24 april 2009, 13:14
Honey, don't you want a man like me is op de DVD Does humour belong in music ook zo geweldig. Die kop van Scott Tunes is echt onbetaalbaar :D
Tinseltown rebelion is op deze CD/DVD echt de beste versie die opgenomen is.
Eigenlijk is die hele CD/DVD gewoon helemaal af!

Harald
24 april 2009, 14:16
Heb die zelfs nog op bootleg LP gekocht toen. Was officieel alleen op cd en later op video uit, en had nog geen cd speler. Zappa vond dat mensen maar aan de cd speler moesten en besloot bij wijze van proefballon deze alleen op cd uit te brengen. Uiteindelijk is daardoor ook het oude werk weer bereikbaar geworden want je moest de tweedehands beurzen af om de lp's te vinden die op een enkele na niet meer opnieuw geperst werden.

vulvasonic
27 april 2009, 20:21
Zappa was in alle opzichten geniaal.
Mijn enige puntje van kritiek (het zij hem vergeven...) betreft zijn eigen improvisaties op de gitaar. Wat hij laat horen is briljant, zonder meer, maar hij kiest in zekere zin ook voor de 'makkelijke weg', door onder vrijwel al zijn solo's een zeer sobere basis te leggen, wat hem de mogelijkheid geeft om alle kanten op te gaan (in melodisch opzicht). Je hoort hem echter vrijwel nooit over een accoordenschema soleren. Hij hoefde zich dan ook nooit te beperken in spel.


O en had ik al eens verteld dat ik samen met Dweezil en Ike Willis (o.a) een album heb gemaakt? :soinnocent:

marc_o
27 april 2009, 21:54
O en had ik al eens verteld dat ik samen met Dweezil en Ike Willis (o.a) een album heb gemaakt? :soinnocent:

Ik hield al van je, maar nu wordt het dus echt tijd om te trouwen.
:makeup:

Les Paul R8
27 april 2009, 22:52
O en had ik al eens verteld dat ik samen met Dweezil en Ike Willis (o.a) een album heb gemaakt? :soinnocent:

Vertel, vertel....vertel snel.....

vulvasonic
28 april 2009, 22:11
:D

Och, het klinkt zo veel spannender dan het daadwerkelijk was.

Een groot deel van de echte 'die-hard-Zappa-fans' is zelf muzikant. Op het officiële Zappa-forum, nauwlettend in de gaten gehouden door Abigail (mevrouw Zappa), stikt het dan ook van de experimenteel ingestelde muziekfanaten.

Een van die fanaten was mede-Vulvasonic-gitarist 'Sebastiaan Schelfhout', een bekende naam op dat forum (hoog aantal postcounts ook). Sebas had ook al eerder, in zijn functie als redacteur en schrijver, een aantal malen persoonlijk contact gehad met leden van de familie.
Samen met de Bert K van het Zappa forum heeft hij het plan opgevat om een album te maken met experimentele composities van een aantal bekende Zappa-forumleden.

Om een lang verhaal kort te maken; na enige terughoudendheid van mevrouw Zappa, gaf zij na een hele tijd groen licht voor het project. Een van de vereisten (zo heb ik begrepen) was wel dat het uiteindelijke resultaat onder toezicht moest komen staan van de familie.

Op een aantal 'composities' op dat album, hoor je als basis een door mij geschreven mupke, gespeeld door Vulvasonic (met een andere drummer - opgenomen tijdens een jamsessie in een studio, ergens in Enschede). En door die mupkes heen hoor je een kakafonie van losse flarden aan stemmen, bizarre geluiden en meer van die dingen. Tussen die flarden (ja ALLES is gedocumenteerd) zijn stukjes te horen van Dweezil Zappa en Ike Willis.

Het blijft leuk om dit te kunnen zeggen, maar ik heb die gasten dus nog nooit ontmoet, nooit contact mee gehad ook.... en onder ons gezegd en gezwegen; het klinkt HELEMAAL NERGENS naar!!! :seriousf:

M Kactus
29 april 2009, 09:29
:D

Och, het klinkt zo veel spannender dan het daadwerkelijk was.

Een groot deel van de echte 'die-hard-Zappa-fans' is zelf muzikant. Op het officiële Zappa-forum, nauwlettend in de gaten gehouden door Abigail (mevrouw Zappa), stikt het dan ook van de experimenteel ingestelde muziekfanaten.

Een van die fanaten was mede-Vulvasonic-gitarist 'Sebastiaan Schelfhout', een bekende naam op dat forum (hoog aantal postcounts ook). Sebas had ook al eerder, in zijn functie als redacteur en schrijver, een aantal malen persoonlijk contact gehad met leden van de familie.
Samen met de Bert K van het Zappa forum heeft hij het plan opgevat om een album te maken met experimentele composities van een aantal bekende Zappa-forumleden.

Om een lang verhaal kort te maken; na enige terughoudendheid van mevrouw Zappa, gaf zij na een hele tijd groen licht voor het project. Een van de vereisten (zo heb ik begrepen) was wel dat het uiteindelijke resultaat onder toezicht moest komen staan van de familie.

Op een aantal 'composities' op dat album, hoor je als basis een door mij geschreven mupke, gespeeld door Vulvasonic (met een andere drummer - opgenomen tijdens een jamsessie in een studio, ergens in Enschede). En door die mupkes heen hoor je een kakafonie van losse flarden aan stemmen, bizarre geluiden en meer van die dingen. Tussen die flarden (ja ALLES is gedocumenteerd) zijn stukjes te horen van Dweezil Zappa en Ike Willis.

Het blijft leuk om dit te kunnen zeggen, maar ik heb die gasten dus nog nooit ontmoet, nooit contact mee gehad ook.... en onder ons gezegd en gezwegen; het klinkt HELEMAAL NERGENS naar!!! :seriousf:

But boy is it cool :)

Les Paul R8
29 april 2009, 12:05
Vulvasonic....je was al mijn idool, maar nu ben je voor mij gewoon onsterfelijk.....:hippie:

marc_o
2 mei 2009, 14:38
Nou, als dat alles is......















:hippie: