PDA

View Full Version : verwaarloosde duitse dame



wietse
4 november 2006, 15:15
vanmorgen gekocht voor maar 20 euro, de lak is overal gebroken en dat geeft haar enorm veel karakter, zoiets kan je niet laten liggen voor dat geld.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/astrothin.jpg

deze gitaar heeft jarenlang ergens op een zolder gelegen of in een kamer gehangen in het directe zonlicht, want op de achterkant is de lak nog perfect.
helaas geen merk op de kop of sticker in de body maar ik vermoed dat het een astro is, dezelfde schakelaar, knoppen, tremelo en brug als op de astro die ik al jaren heb.
ook de elementen kloppen, op m'n andere astro heb ik die toen vervangen omdat er 1 miste.
fretwerk is bovenin niet al te fris meer maar nog steeds goed bespeelbaar.
moet de halshoek nog wat afstellen want om de gitaar echt lekker bespeelbaar te krijgen moet het hals element zakken en dat kan niet verder.(heb nu wat last van stringpull)
dus de enige optie blijft dan halshoek aanpassen, gelukkig niet zo'n ruzie bij een geschroefde hals.
elementen zijn zwak maar wel erg lekker jazzy, weer 1 die naar alle waarschijnlijkheid in m'n collectie blijft.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/astrothinbody.jpg

thieske
4 november 2006, 15:22
kijk das nou lekker vintage... niks niet ge-aged ofzo.. gewoon van zolder... mooi!

Danny Drug
4 november 2006, 15:29
hele mooie gitaar..

wat een kleurtje!

zoon van Piet
4 november 2006, 16:10
zaten deze pu's ook op je andere Astro? Altijd gedacht dat deze italiaans waren... weer wat geleerd!

blademan
4 november 2006, 16:49
mooie catch, al vind ik het geen mooie gitaar. Succes ermee!

BLOK182
4 november 2006, 17:26
Gaaf ding! Hoe kom je hier weer aan? Rommelmarkt?

Pentatonic
4 november 2006, 17:33
'k vind de gitaar wel mooi, maar 'k zou persoonlijk de slagplaat weghalen

DeadStar
4 november 2006, 17:41
'k vind de gitaar wel mooi, maar 'k zou persoonlijk de slagplaat weghalen

Die doet het hem juist

Gerrit
4 november 2006, 17:52
Whaha, 20 euro. Daar kan je je geen buil aan vallen.
Voor 2 tientjes kan je hem ook gebruiken voor destructieve beproevingen:p

GunMetalBlue
4 november 2006, 17:53
Heel erg mooi ding, waarom vind ik zoiets nou nooit? :p

Ga je hem refinishen?

wietse
4 november 2006, 17:56
zaten deze pu's ook op je andere Astro? Altijd gedacht dat deze italiaans waren... weer wat geleerd!

inderdaad ben ze wel eens vaker tegengekomen op duitse gitaren als ik me niet vergis werden ze bij schaller gemaakt, het staat er alleen niet op.



Gaaf ding! Hoe kom je hier weer aan? Rommelmarkt?


hoe raad je het zo eelde is tegenwoordig erg goed terrein om iets leuks te scoren, net of alle andere gitarenjagers het af laten weten daar heb al drie weken het rijk alleen daar.


'k vind de gitaar wel mooi, maar 'k zou persoonlijk de slagplaat weghalen

bah een blote gitaar :D, nee een slagplaat hoort op zulke gitaren.
vooral op zo'n oude wat je doet met een nieuwe moet je zelf weten.


heb trouwens effe de halshoek afgesteld, iemand had een monsterachtig dikke plaat plastic tussen gezet waardoor de hals veel te recht in de body stak, hij hangt nu weer wat achterover en speelt nu echt weer goed, normale actie en de snaren raken de elementen niet meer.
brug element klinkt veel veller dan ik had verwacht trouwens nu alles goed afgesteld is en het hals element klinkt echt jazzy.
helemaal niet een verkeerd gitaartje dus, kon hem trouwens op de rommelmarkt zo al weer kwijt voor 50 euro zonder dat ik er iets aan had gedaan, logisch, had het meisje waar ik hem van kocht dit ook gevraagd had ik ook niet getwijfeld.

wietse
4 november 2006, 17:59
Ga je hem refinishen?



nee!!! altijd origineel laten of de finish moet al opzettelijk vernield zijn, geldt voor bijna elke gitaar refinishen is waardevermindering.
verzamelaars willen nu eenmaal origineel spul.

GunMetalBlue
4 november 2006, 18:22
nee!!! altijd origineel laten of de finish moet al opzettelijk vernield zijn, geldt voor bijna elke gitaar refinishen is waardevermindering.
verzamelaars willen nu eenmaal origineel spul.


Nou wil ik niet de betweter zijn maar er klopt iets niet in mijn hoofd... Je zegt dat je hem in je verzameling houdt en dan wil je niet dat-ie in waarde verminderd. Dat maakt in mijn ogen dan nog maar weinig uit :P

Ik heb me nu bij mijn strat mex voorgenomen om me van waarde en beschadigingen geen reet meer aan te trekken en dat ding gewoon echt MIJN gitaar te maken :p

Maar ik ben blij nu te weten dat zelfs origineel beschadigde lak meer waard is dan gerefinished!

Spitfire
4 november 2006, 19:29
heel mooi, beter dan die fake 1000+ euro gerelicte dingen

wietse
4 november 2006, 19:45
Nou wil ik niet de betweter zijn maar er klopt iets niet in mijn hoofd... Je zegt dat je hem in je verzameling houdt en dan wil je niet dat-ie in waarde verminderd. Dat maakt in mijn ogen dan nog maar weinig uit :P


kijk hij gaat in m'n verzameling, maar ik kan best op een bepaald moment besluiten hem weer te verkopen en originaliteit is alles voor verzamelaars.
en dan wil je natuurlijk wel graag zoveel mogelijk er voor krijgen.
dit geldt ook voor mij, hoe origineler hoe mooier ik heb wel een paar gerefinished gitaren (zelf gedaan) maar die waren echt mishandeld, overgekwast, bekrast, grof geschuurd etc, dan moet je wel.
en het klinkt mischien wel vreemd maar ook mijn verzameling is een soort van belegging,(zoals de meeste verzamelingen ongeacht wat oke behalve wc papier verzamelingen oid) met het verschil dat iedereen die bij mij komt elke gitaar mag proberen, niks zit achter slot en grendel.
en willen vrienden van me 1 gebruiken voor een optreden of opnames omdat ze een geluid zoeken anders dan het doorsnee spul, prima geen probleem.
de meeste van mijn gitaren heb ik erg goedkoop gekocht, wil ik wat kwijt moet het al verdomd raar lopen als ik er niet op verdien.



Maar ik ben blij nu te weten dat zelfs origineel beschadigde lak meer waard is dan gerefinished!

als een gitaar door spelen of door ouderdom, er niet meer uit ziet is niet erg, geeft hem mojo vooral bij oude fenders is dit heel erg.
als je een 60er jaren fender koopt die echt kaal is zoals die van rory gallagher en je denkt niet mooi, ik refinish hem, dan halveer je de waarde door dat te doen.

GibsonSG
4 november 2006, 20:00
kijk hij gaat in m'n verzameling, maar ik kan best op een bepaald moment besluiten hem weer te verkopen en originaliteit is alles voor verzamelaars.
en dan wil je natuurlijk wel graag zoveel mogelijk er voor krijgen.
dit geldt ook voor mij, hoe origineler hoe mooier ik heb wel een paar gerefinished gitaren (zelf gedaan) maar die waren echt mishandeld, overgekwast, bekrast, grof geschuurd etc, dan moet je wel.
en het klinkt mischien wel vreemd maar ook mijn verzameling is een soort van belegging,(zoals de meeste verzamelingen ongeacht wat oke behalve wc papier verzamelingen oid) met het verschil dat iedereen die bij mij komt elke gitaar mag proberen, niks zit achter slot en grendel.
en willen vrienden van me 1 gebruiken voor een optreden of opnames omdat ze een geluid zoeken anders dan het doorsnee spul, prima geen probleem.
de meeste van mijn gitaren heb ik erg goedkoop gekocht, wil ik wat kwijt moet het al verdomd raar lopen als ik er niet op verdien.



als een gitaar door spelen of door ouderdom, er niet meer uit ziet is niet erg, geeft hem mojo vooral bij oude fenders is dit heel erg.
als je een 60er jaren fender koopt die echt kaal is zoals die van rory gallagher en je denkt niet mooi, ik refinish hem, dan halveer je de waarde door dat te doen.

De moraal van dit verhaal; Refinish nooit de lak van een dure gitaar:)