PDA

View Full Version : Wat is het belangrijkst?



<_-Tijs-_>
4 november 2006, 15:02
Zo... in dit onderwerp wil ik even jullie mening over wat nou het belangrijkst is voor een gitarist, vast staat is dat je alles nodig hebt, versterker, speaker, gitaar. Maar welk van deze 3 is nou het belangrijkst?
Op alleen versterker gebied is een kennis van mij van mening dat de speaker het belangrijkst is.

Wat vinden jullie?

Axelll
4 november 2006, 15:06
Het grootste verschil maakt de versterker, dan de gitaar en dan de speaker. (IMO)

Chris Winsemius
4 november 2006, 15:07
Zo... in dit onderwerp wil ik even jullie mening over wat nou het belangrijkst is voor een gitarist, vast staat is dat je alles nodig hebt, versterker, speaker, gitaar. Maar welk van deze 3 is nou het belangrijkst?
Op alleen versterker gebied is een kennis van mij van mening dat de speaker het belangrijkst is.

Wat vinden jullie?

Ben er zelf nog niet over uit maar heb het weleens met diverse mensen d'r over gehad en toen kwamen we op dit uit:

10% gitaar
45% versterker
45% speaker

<_-Tijs-_>
4 november 2006, 15:15
Ben er zelf nog niet over uit maar heb het weleens met diverse mensen d'r over gehad en toen kwamen we op dit uit:

10% gitaar
45% versterker
45% speaker

gitaar 10%? hmm daar had ik zelf wat meer van verw8 vooral als ik dan kijk wat het verschil wel niet is als ik met mijn epiphone sg op een fender frontman speel, best wel scherp geluid en netjes maar als ik er met mijn squire op speel dan klinkt het veel slordiger alsof je je schakel van de elementen niet ver genoeg naar beneden kunt krijgen. En volgens mij is versterker iets belangrijker dan speaker dus heb ik er zo gauw eventjes die van gemaakt:

gitaar:25%
Versterker:50%
speaker:25%

nog mensen met andere mening?

arjanb01
4 november 2006, 15:18
Ben er zelf nog niet over uit maar heb het weleens met diverse mensen d'r over gehad en toen kwamen we op dit uit:

10% gitaar
45% versterker
45% speaker

Het belangrijkste is hoe je zelf kunt spelen, wat zit er zelf in je vingers (30%), daarna is de de gitaar (25%) en de versterker het belangrijkste (25%) en daarna pas de speaker (20%).

<_-Tijs-_>
4 november 2006, 15:23
Het belangrijkste is hoe je zelf kunt spelen, wat zit er zelf in je vingers (30%), daarna is de de gitaar (25%) en de versterker het belangrijkste (25%) en daarna pas de speaker (20%).

Tellen de vingers ook mee? maar telt het dan ook mee of je staand speelt of zittend. zo kun je wel veel meer bedenken. Alleen snap ik niet dat als je de versterker het belangrijkst vind dat je die 25% geeft en de vingers 30%
zowieso vindt ik de vingers 100% maar die staan los van je gear.

arjanb01
4 november 2006, 15:28
Tellen de vingers ook mee? maar telt het dan ook mee of je staand speelt of zittend. zo kun je wel veel meer bedenken. Alleen snap ik niet dat als je de versterker het belangrijkst vind dat je die 25% geeft en de vingers 30%
zowieso vindt ik de vingers 100% maar die staan los van je gear.

ja maar iemand die totaal niet kan spelen, haalt echt geen goed geluid uit een rectifier dus ik tel het maar mee ! ;)

<_-Tijs-_>
4 november 2006, 15:40
ja maar iemand die totaal niet kan spelen, haalt echt geen goed geluid uit een rectifier dus ik tel het maar mee ! ;)

grapjas :D

hoevaak zie jij iemand die nog nooit een gitaar heeft aangeraakt een eigen mesa boogie dual rectifier bespelen. Het is dus een beetje van: Stel je speelt goed gitaar wat is dan het belangrijkst, want er is wel een verschil tussen je gear en je skills!

Eko
4 november 2006, 16:40
Dit topic is wel leuk. Je moet meer van de gitaren en de gebruikte amps weten om een goed geluid uit het geheel te krijgen.
Met geluid uit de vingers wordt ,neem ik aan, de skills van de speler bedoeld. Een Fender en een Gibson klinken heel anders over dezelfde versterker. Eigenlijk klinken ze nooit beiden goed over dezelfde amp. Daarvoor is de voicing van de beiden te verschillend.
Skills 40%
Axe 25%
Amp 25%
Speaker 10%

<_-Tijs-_>
4 november 2006, 16:47
Toch wel grappig dat de speaker er volgens de voorgaande berichten er het minst toe doen, hoewel een kennis van mij er zeer van overtuigd was dat de speaker het belangrijkst was.
zijn argumentatie was praktisch, ik speelde op een orange tiny terror met een Engl 2×12 en een Gibson Les Paul, het geluid viel mij een heel klein beetje tegen, vervolgens zetten we de Tiny terror op een Mesa cabinet (weet zo niet welke serie) en dat klonk minimaal 2 keer zo goed

Toaster
4 november 2006, 16:54
VINGERS!!!!!!!

Ooit hier een Music Man topje gehad. das transistor voorversterker en buizen eindversterker.

Ik maakte er niks moois van.

Komt hier een hele goeie gitarist dat ding kopen: FUCKING GOED!!!

ongelofelijk.

Speelde over mijn strat. Kerel was ook een echte stratman.

Geef ik hem een Gibson in zijn handen blijft het goed klinken maar minder...

Dus ... wat wou ik nou zeggen haha

Verschilt per gitarist, niveau en gear. Maar als je erg goed bent dan kun je overal een geweldig geluid uit krijgen.

future2future
4 november 2006, 17:07
Skills 40%
Axe 25%
Amp 25%
Speaker 10%

Skills zijn echt wel heel belangrijk. Goede spullen kunne je helpen om beter te presteren, je voelt je er lekkerder door, maar hoe duur je spullen ook zijn, ze verhullen uiteindelijk niets, en als je niet kan spelen dan kan je dat niet verbergen.

<_-Tijs-_>
4 november 2006, 18:13
VINGERS!!!!!!!

Ooit hier een Music Man topje gehad. das transistor voorversterker en buizen eindversterker.

Ik maakte er niks moois van.

Komt hier een hele goeie gitarist dat ding kopen: FUCKING GOED!!!

ongelofelijk.

Speelde over mijn strat. Kerel was ook een echte stratman.

Geef ik hem een Gibson in zijn handen blijft het goed klinken maar minder...

Dus ... wat wou ik nou zeggen haha

Verschilt per gitarist, niveau en gear. Maar als je erg goed bent dan kun je overal een geweldig geluid uit krijgen.

Ligt het dan aan de manier van spelen? Of welke stijl je speelt? Want, wat gebeurd er nou als jij exact hetzelfde erop zou gaan spelen. Of ligt het aan de feeling dat de gitarist er in brengt bij het bespelen?

Les Paul
4 november 2006, 18:36
Een Fender en een Gibson klinken heel anders over dezelfde versterker. Eigenlijk klinken ze nooit beiden goed over dezelfde amp. Daarvoor is de voicing van de beiden te verschillend.


Zowel mijn Strats als Les Pauls klinken prima over al mijn amps. Vooral de Marshalls, de Vox en de CMW zijn echte allesvreters wat gitaren betreft. Natuurlijk wordt een Strat nooit een Les Paul en vice versa, maar goed klinken doen ze bij al mijn amps.

My 2cts:
Gitaar 20%
Amp 20%
Klon Centaur 40%
Speaker 20%

<_-Tijs-_>
4 november 2006, 18:51
Wat is Klon Centaur?

Les Paul
5 november 2006, 09:22
Wat is Klon Centaur?

De beste overdrive die er bestaat. Zie ook http://www.klon-siberia.com/
Mijn Klon staat eigenlijk altijd aan en als ik hem uitzet, dan is echt een belangrijk deel van mijn sound weg.

bluegate
5 november 2006, 09:52
Ik durf 'm wel te posten... :D

Gitarist 99%
Spullen 1%

Geen loze kreet, dit is echt mijn mening.
Een goede gitarist kan overal een behoorlijk performance mee geven
mits de spullen vrij zijn van defecten of afwijkingen.
Een slechte gitarist zal altijd beroerd klinken of de spullen nu 25 Euro hebben
gekost of 2500 Euro...

Als je het puur op versterkers zou loslaten zou ik zeggen:
Ontwerp 55%
Elektronica 15%
Transformatoren 15%
Speakers 15%

<_-Tijs-_>
5 november 2006, 10:23
Ik durf 'm wel te posten... :D

Gitarist 99%
Spullen 1%

Geen loze kreet, dit is echt mijn mening.
Een goede gitarist kan overal een behoorlijk performance mee geven
mits de spullen vrij zijn van defecten of afwijkingen.
Een slechte gitarist zal altijd beroerd klinken of de spullen nu 25 Euro hebben
gekost of 2500 Euro...

Als je het puur op versterkers zou loslaten zou ik zeggen:
Ontwerp 55%
Elektronica 15%
Transformatoren 15%
Speakers 15%

Wat maakt het dan nog voor een super gitarist uit of die speelt op een klein 1×10 versterkertje bv: fender frontman, of dat ie speelt op een Mesa Boogie Dual rectifier. of is het zeg maar dat hij/zij uit alles een goede klank krijgt maar uit een Mesa beter dan uit een Frontman?

Axelll
5 november 2006, 10:46
@ Les Paul: Waar heb je die Klon Centaur vandaan?

bluegate
5 november 2006, 11:10
Wat maakt het dan nog voor een super gitarist uit of die speelt op een klein 1×10 versterkertje bv: fender frontman, of dat ie speelt op een Mesa Boogie Dual rectifier. of is het zeg maar dat hij/zij uit alles een goede klank krijgt maar uit een Mesa beter dan uit een Frontman?

Hij/Zij kan met alles een goede klank krijgen.

Les Paul
5 november 2006, 11:13
@ Les Paul: Waar heb je die Klon Centaur vandaan?

Direct besteld bij Bill Finnegan, de maker van de Centaur. Levertijd was ongeveer 3 maanden. Hij is schandalig duur, maar het is gewoon de beste overdrive die er is (en ik heb er echt heel wat gehoord en uitgeprobeerd)

Axelll
5 november 2006, 11:23
Hoe duur is schandalig duur?

Les Paul
5 november 2006, 11:29
Hoe duur is schandalig duur?

$400 + BTW, invoerrechten, verzendkosten

<_-Tijs-_>
5 november 2006, 12:48
$400 + BTW, invoerrechten, verzendkosten

heb je een plaatje van je gear?
lijkt me wel gaaf!

OldSkool
5 november 2006, 14:13
ik speelde op een orange tiny terror met een Engl 2×12 en een Gibson Les Paul, het geluid viel mij een heel klein beetje tegen, vervolgens zetten we de Tiny terror op een Mesa cabinet (weet zo niet welke serie) en dat klonk minimaal 2 keer zo goed

Vergeet niet dat je het hier ook over 2 verschillende kasten hebt he. Vergelijk maar eens een Engl 2x12 met een Marshall 1936. Als je de speakers uit die Engl haalt en in die Marshall zet, klinkt die echt niet hetzelfde.

<_-Tijs-_>
5 november 2006, 14:27
Vergeet niet dat je het hier ook over 2 verschillende kasten hebt he. Vergelijk maar eens een Engl 2x12 met een Marshall 1936. Als je de speakers uit die Engl haalt en in die Marshall zet, klinkt die echt niet hetzelfde.

In dat geval komt er een vraag bij.. wat is dan van het cabinet belangrijker voor de klank? kast of woofers?

heavy-metal-thunder
5 november 2006, 14:37
Zo... in dit onderwerp wil ik even jullie mening over wat nou het belangrijkst is voor een gitarist, vast staat is dat je alles nodig hebt, versterker, speaker, gitaar. Maar welk van deze 3 is nou het belangrijkst?
Op alleen versterker gebied is een kennis van mij van mening dat de speaker het belangrijkst is.

Wat vinden jullie?

Geen idee... ik volg nog muziekacademie en op de versterkertjes die daar staan heb ik nog niemand weten deftig klinken (ook niet met mijn Les Paul, Vintage RI USA strats, Ibanez ARtist), behalve mijn leraar. Die haalt er met een Squier, of eender welke gitaar wel mooie dingen uit. Dus, ik denk dat het de combinatie van de vingers en de kennis om een versterker af te stellen het belangrijkst zijn.

Punt
5 november 2006, 15:43
Voor mij als eerste de gitaar, dat is toch de bron en die moet alle gespeelde nuances goed weer kunnen geven en moet ook lekker spelen. Ik bedoel niet het type, maar de kwaliteit van de gitaar.

Dan de amp, die moet alle dynamiek van de gitaar probleemloos kunnen verwerken. Met de amp bepaal je het karakter van het geluid. Met buizen en speakers kun je de toon nog kleuren.

Goede kabels.

En inderdaad je aanpassingevermogen aan je gear.
Je moet je spullen goed kennen om er uit te halen wat er in zit.
Ik bedoel daar niet de knoppen mee, maar hoe alles reageert op je spel en daar weer gebruik van maken.

AART
5 november 2006, 15:48
In dat geval komt er een vraag bij.. wat is dan van het cabinet belangrijker voor de klank? kast of woofers?


50/50

Zonder goede constructie klinkt een cab nooit strak en zal hij nooit goed klinken.
ZOnder goede speakers heb je niks aan een goed gebouwde kast...


En die dingen heten speakers, niet woofers.

Agent_Smith
5 november 2006, 16:32
En die dingen heten speakers, niet woofers.


Haha, idd! Woofers hebben die gastjes met die petjes in hun vw golfjes zitten :)

<_-Tijs-_>
5 november 2006, 18:13
Haha, idd! Woofers hebben die gastjes met die petjes in hun vw golfjes zitten :)

Oja oeps :p
was gewoon een spellingfout hoor. ;)

zijn er hier nog van die gastjes met een volkswagen golfje + petje + woofers? :p

El Bastardo
5 november 2006, 20:27
Ligt het dan aan de manier van spelen? Of welke stijl je speelt? Want, wat gebeurd er nou als jij exact hetzelfde erop zou gaan spelen. Of ligt het aan de feeling dat de gitarist er in brengt bij het bespelen?

welke plectrum je gebruikt, hoe hard je de snaren aanslaat, of je links/rechts timing goed is, onder welke hoek je aanslaat, de hoek die je plectrum maakt met de snaren, je vibrato (niet vibrator of tremolo), hoeveel bier je ophebt, hoeveel vrouwen er in de tent staan, hoe moe je bent, hoe goed je jezelf kunt horen, hoe hard je wiewie is die je gitaar in een andere hoek duwt, tenminste als je je gitaar op manhoogte hebt hangen, je techniek en als je dat beheers je emotie etc.. hebben meer effect op je toon dan je gitaar of amp.

Mitch
5 november 2006, 20:46
Er halen hier veel mensen twee dingen door elkaar. Namelijk: wat is de verdeling van factoren over hoe een individuele gitarist klinkt en welk verdeling van factoren is er voor de sound op zich. Twee wezenlijk verschillende dingen. Neemt niet weg dat zaken als je attack wel van invloed zijn op je sound, maar timing bijvoorbeeld niet. Hoewel dat juist wel bepalend is voor je individuele sound.

Mijn verdeling:

gitaar 30 %
amp 30%
speaker 30%
overig 10%

Met overig bedoel ik dan zaken als cab contructie en gebruikte kabels en dergelijke. Mensen die 10% aan speakers toeschrijven hebben waarschijnlijk nog nooit directe vergelijken gedaan tussen speakers. :dontgeti:

Ritch
5 november 2006, 22:48
Ik sluit me aan bij Mitch.

Kort door de bocht:
Ik denk dat wanneer je over een slechte(re) gitaar i.c.m een high-end versterker speelt, je een betere sound krijgt dan wanneer je met een high-end gitaar i.c.m een crappy versterker speelt.

Thijssie
5 november 2006, 23:17
Er halen hier veel mensen twee dingen door elkaar. Namelijk: wat is de verdeling van factoren over hoe een individuele gitarist klinkt en welk verdeling van factoren is er voor de sound op zich. Twee wezenlijk verschillende dingen. Neemt niet weg dat zaken als je attack wel van invloed zijn op je sound, maar timing bijvoorbeeld niet. Hoewel dat juist wel bepalend is voor je individuele sound.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het ook onzin om "de vingers" erbij te halen omdat je altijd de beperking van je eigen vingers hebt, op welke setup je ook speelt.
Het is logisch dat iemand die goed kan spelen, ook met een beroerde setup nog aangename dingen voor het gehoor kan produceren. En andersom ook, als je niet kunt spelen, blijft het met tienduizenden euro's aan gear, waarschijnlijk allerbelabbertst klinken :p

Ik vind het erg lastig om een percentage toe te kennen aan de verschillende componenten omdat het vaak een kwestie is dat iets "werkt" of juist niet, in een bepaalde setup. Ik vind wel de versterker de belangrijkste factor voor je geluid.

Punt
6 november 2006, 18:54
Bij nader inzien: De keten is zo sterk als de zwakste schakel.
De kunst is om steeds die zwakke schakel te vinden.
Dat kan zowel in je gear als in je techniek e.d. zitten.

Pun
6 november 2006, 19:27
Ik ben er niet heel erg in thuis, maar wat ik zover gemerkt heb aan speakers, is dat het toch vooral uitmaakt welke diameter ze hebben, en voor de rest valt het op zich best mee.
Gitaar maakt wel veel verschil, en versterker nog wat meer dan de gitaar.
Daarnaast maken ook de effecten die je er tussen hebt hangen aardig verschil. Dat is wel minder dan de gitaar, maar meer dan de speaker denk ik zo, uit eigen ervaring.

BlackSun
6 november 2006, 19:29
Oja oeps :p
was gewoon een spellingfout hoor. ;)

zijn er hier nog van die gastjes met een volkswagen golfje + petje + woofers? :p

Alleen de golf, het petje en de woofer mis ik nog (maar die wil ik ook niet) ;)

Mijn ervaring is
gitaar 30%
versterker 40%
cab 20%
spel 10%

Er hebben vaak andere gitaristen over mijn setup gespeeld, en de sound blijft toch echt wel hetzelfde, het verschil zit em dan meer in de manier van aanslaan, wat net een andere 'attack-klank' geeft,en de manier waarop je noten door laten klinken(vibrato etc) wat kleur geeft aan de vorm van feedback die dan ontstaat(resulterend in sustain).

Belabberd spelen is iets anders dan een belabberde sound..

Kim Wilson
6 november 2006, 19:30
Ik heb me een beetje georienteerd op speakergebied, ben er echt even wat beter op gaan letten. En ik ben er achter gekomen dat een speaker je geluid kan maken of breken. De ene 12" speaker is absoluut de andere niet.

Les Paul
6 november 2006, 19:43
Ik heb me een beetje georienteerd op speakergebied, ben er echt even wat beter op gaan letten. En ik ben er achter gekomen dat een speaker je geluid kan maken of breken. De ene 12" speaker is absoluut de andere niet.

Klopt helemaal. Maar ook de combinatie met de amp moet goed werken. Nanoamp werkt bijvoorbeeld heel slecht met een peperdure Blue Alnico, terwijl die speaker magisch klinkt met een Vox

steph
6 november 2006, 20:00
Wat niet in je vingers zit en niet in je gitaar, komt er ook niet (versterkt) uit. Heb welleens met een Fender frontman een geweldig geluid op genomen, met een dooie plank kun je de beste versterker niet laten leven qua klank.
Vandaar ik altijd meer geld uitgeef aan gitaren dan aan versterkers. :noob:

Kim Wilson
6 november 2006, 20:58
@ Les Paul:
Dat klopt ook. Het was ook om aan te geven dat niet alleen formaat ertoe doet.

Zondag ga ik ervaren hoe een Epiphone Valve Jr het doet op een vrij grote cab met 2 keer G12H30 55Hz uit 1974.

caliban
6 november 2006, 21:31
Ik heb laatst het verschil gehoord tussen zo een epiphonetje op zijn eigen boxje en op mijn cabinet (peavey 5150, misschien niet de meest perfecte cab voor zo een amp, maar toch). Een grote cabinet maakt van zo een kleine versterker nog wel een dik beest. Uiteindelijk wel evenveel kracht, maar uit die cab kwam het toch wel een pak krachtiger over (en hij was underpowered, acht ohmuitgang aan zestienohmcabinet).

<_-Tijs-_>
7 november 2006, 11:58
@ Caliban.

Dus hoe deel jij jou mening in dan?
?% cab
?% amp
?% gitaar

<_-Tijs-_>
7 november 2006, 13:56
Ik ben van gedachten veranderd, eerder in dit forum zei ik:
gitaar:25%
versterker:50%
cab:25%

maar ik ben van mening veranderd, ik denk namelijk dat de cab er wat meer toe doet dan de gitaar.
dus:

gitaar:15%
versterker:45%
cab:40%

caliban
7 november 2006, 15:43
Ik zou eerder akkoord gaan met je eerdere stelling tijs. Laatst eens met een strat en een tele over mijn mark III gespeeld en daarna terug met mijn JS 6000. Dan hoorde ik een enorm verschil. Een strat of tele geeft je amper mogelijkheid om iets in de aard van metal te kunnen spelen. Of je moet echt de bas superhard gaan zetten en nog een hele boel.
Een gitaar is volgens mij dus ook wel zeer bepalend.
Ik denk
38% gitaar
22% cabinet
50% versterker
Een vraag als deze is eigenlijk nooit juist te beantwoorden, vermist je van een kant rekening kan houden met voor welke genres de gear is bestemd, terwijl je ook rekening kan houden met de reële kwaliteit.
Denk eraan, wat wij met onze spullen doen is eigenlijk de bedoeling ervan niet. Oversturing was vroeger iets wat men wilde bestrijden.

Eigenlijk hebben zowel gitaar versterker als cabinet 100 percent belangrijkheid
Klopt misschien wiskundig niet, maar ze overlappen elkaar alledrie voortdurend
En natuurlijk zijn de vingers belangrijk.
Een nieuw idee voor echte gearsluts. Nagels lakken en dan foto's trekken. Stoefen dan maar met hun echte belangrijkste gear. :d:d

<_-Tijs-_>
7 november 2006, 17:00
@ Caliban,

Ik hou het toch bij mijn nieuwe stelling, ik dacht namelijk zo: Ik heb liever een superdure versterker met cab en een cripple gitaar dan dat ik een donders dure gitaar heb met een cripple versterker. Volgens mij zou in zo'n geval die dure gitaar slechter klinken dan de cheape gitaar!

Wormaap
7 november 2006, 17:26
Even niet lullig bedoeld ofzo, maar ik vind het grappig hoe er in dit topic geprobeerd wordt de 'belangrijkheid' van gear in procenten uit te drukken :)
Net zo grappig als mensen die hun gitaar een 8.4 voor geluidskwaliteit geven. Waarom geen 8.5 of 8.3, waarom precies een 8.4?

Een slechte gitaar klinkt kut op een goede versterker. Dat kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Een goede gitaar klinkt kut op een slechte versterker. Ook dat kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Een goede gitaar en versterker klinken goed, maar niet geweldig, op een matig cabinet. Zelfs dat kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Een goede gitarist klinkt geweldig op een kutgitaar door een kutversterker door een kutspeaker.
Een slechte gitarist klinkt kut op een geweldige gitaar door een geweldige versterker door een geweldige speaker.

'T is allemaal zo bewerkelijk :)

Ik klink het best als ik goed geslapen heb, in een goede bui ben, de muzikanten om me heen de 'vibe' aanvoelen en we allemaal zin hebben om te spelen, gear doet er dan niet meer toe.

a darker shade of grey
8 november 2006, 07:53
Even niet lullig bedoeld ofzo, maar ik vind het grappig hoe er in dit topic geprobeerd wordt de 'belangrijkheid' van gear in procenten uit te drukken :)
Net zo grappig als mensen die hun gitaar een 8.4 voor geluidskwaliteit geven. Waarom geen 8.5 of 8.3, waarom precies een 8.4?

Een slechte gitaar klinkt kut op een goede versterker. Dat kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Een goede gitaar klinkt kut op een slechte versterker. Ook dat kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Een goede gitaar en versterker klinken goed, maar niet geweldig, op een matig cabinet. Zelfs dat kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Een goede gitarist klinkt geweldig op een kutgitaar door een kutversterker door een kutspeaker.
Een slechte gitarist klinkt kut op een geweldige gitaar door een geweldige versterker door een geweldige speaker.

'T is allemaal zo bewerkelijk :)

Ik klink het best als ik goed geslapen heb, in een goede bui ben, de muzikanten om me heen de 'vibe' aanvoelen en we allemaal zin hebben om te spelen, gear doet er dan niet meer toe.


en zo is het! einde topic :P

schizo910
8 november 2006, 09:53
Oké mijn persoonlijke mening: het intereseert me geen reet. Ik heb gitaren die ik mooi vind en lekker vind spelen en klinken. Ik heb een versterker die ik om de zelfde reden kocht. Wat de reden is dat ik dat goed vind klinken kan me aan me reet oxideren. Wat anderen van de combi vinden boeit me ook al geen zak.

1000 gitaristen 1000 meningen. De één zal zweren bij goede speakers, de ander zal beweren dat zelfs de schroefjes die het geheel op zijn plaats houden van invloed zijn op je tone. Who fuxxing cares? Ik in ieder geval niet. :satisfie:

almarvk
8 november 2006, 10:43
Hoera voor Wormaap & Skiets!! :cheerup:


Kannie nu dicht of gewoon afsterven??

schizo910
8 november 2006, 13:28
Hoera voor Wormaap & Skiets!! :cheerup:


Kannie nu dicht of gewoon afsterven??


nekschot? schijnt populair te wezen momenteel op GN :D

OJJVZ
8 november 2006, 23:00
gitaar 10%? hmm daar had ik zelf wat meer van verw8 vooral als ik dan kijk wat het verschil wel niet is als ik met mijn epiphone sg op een fender frontman speel, best wel scherp geluid en netjes maar als ik er met mijn squire op speel dan klinkt het veel slordiger alsof je je schakel van de elementen niet ver genoeg naar beneden kunt krijgen. En volgens mij is versterker iets belangrijker dan speaker dus heb ik er zo gauw eventjes die van gemaakt:

gitaar:25%
Versterker:50%
speaker:25%

nog mensen met andere mening?

Hier ben ik het wel mee over eens,
maar het verschilt natuurlijk of je clean of distorted speelt.
Op distortion kan je nog best een redelijk geluid uit een slechte gitaar halen, vaak. Op clean steekt de gitaar zelf wat nouwer, een versterker heeft al gauw een mooie clean (niet ghauw een SUUUUPEr-clean), maar watvoor gitaar je gebruikt hoor je op clean heel goed, dus in geval van clean vind ik gitaar nog wel n stukkie hoger.