PDA

View Full Version : Iemand de 2 nieuwe broertjes van de Metal Muff al gespot?



Speeddemon
4 november 2006, 14:41
http://www.ehx.com/ehx2/default.asp?q=f&f=%2FCatalog

De Pocket Metal Muff (geen voetschakelbare topboost & geen tone controls):
http://www.ehx.com/ehx2/images/n_pockmetalmuff.jpg

en de Micro Metal Muff (geen voet-schakelbare topboost, en 1 tone knop ipv 3):
http://www.ehx.com/ehx2/images/n_micrometalmuff.jpg

Ben zeer benieuwd!
Vond juist die 3-bands EQ aan de 'normale' Metalmuff zo sterk; kon echt van nasale Michael Schenker-rock tot ultra-diepe deathmetal à la Deicide.

Maar i.i.g. stukken kleiner.

Luke-wannabe
4 november 2006, 17:43
Ik ben wel benieuwd hoe dat klinkt. Is dat gewoon een beetje Fuzz achtige metal dist?

schizo910
4 november 2006, 20:12
Ik heb nu een week de Metal Muff (de grote versie met TopBoost) en het is echt een ontzettend veelzijdig ding. Van neuzig tot high gain geluiden. De tone controls hebben een ontzettend groot bereik. Ik heb nog lang niet alle mogelijkheden ontdekt en ook geen favoriete instelling tot zover... Ik kan wel zeggen dat het een top pedaal is...

Speeddemon
6 november 2006, 12:20
Ik moet er ook nog steeds aan geloven (ben vooral benieuwd hoe vet ie klinkt op m'n Engl Savage 60 op repetitie-volume), maar 't zou helemaal cool zijn als die treble-boost nog te modden is, met een variabele piek-frequentie ofzo.

Alleen, mijn SMD soldeerkunsten zijn nihil. :(

Jan Buurman
21 april 2007, 16:29
Ik wil die Micro Metal Muff kopen maar ik kan nergens een winkel vinden die ze verkoopt. Wie weet waar ze deze hebben?

Speeddemon
21 april 2007, 20:55
www.banzaieffects.com

Weliswaar vanuit Duitsland, maar ja, lage prijs + niet al te hoge verzendkosten.

GeofJackon
24 april 2007, 21:43
ik ben ook al een tijdje aan't kijke waarvoor k moet sparen, maar ik vindt het prijsverschil tussen de drie versies wel te klein

pol
25 april 2007, 08:13
gewoon de grote nemen, die is toch ook niet zo duur ? + je hebt een stuk meer mogelijkheden.

GeofJackon
25 april 2007, 18:17
ga ik dus ook voor sparen+ een degelijke kabel want de 'noiseless kabel' die thuis nog lag van de synth. ruist vreselijk (nee t'is niet de versterker).

Jan Buurman
4 mei 2007, 14:53
Ik heb de Micro Metal Muff inmiddels binnen en ik heb 'm nu éénmaal geprobeerd in de oefenruimte. In eerste instantie valt hij wat tegen. Ik mis laag in het geluid. Ik gebruik een LP Custom met Seymour Duncan SH-4 en een JCM800 splitchannel. Ik zal nog gaan experimenteren om te kijken waar ik wat extra laag vandaan kan halen....

pol
4 mei 2007, 14:59
een splitchannel is toch al behoorlijk vet van zichzelf, de 2210 uit '89 die ik gehad heb toch.

Wat ik wel gek vond bij die amp was dat je het channel volume op 10 moest zetten, dan kreeg die ineens een stuk meer gain en klonk veel agressiever.

Jan Buurman
4 mei 2007, 15:04
Ik mis het laag zodra ik de Micro Metal Muff intrap....

Jan Buurman
12 mei 2007, 17:45
Het lijkt niet te lukken. Heel neuzig, weinig laag. Ik kan er (nog) geen lekker Metal geluid uitkrijgen :(

Davidian
14 mei 2007, 08:37
Het lijkt niet te lukken. Heel neuzig, weinig laag. Ik kan er (nog) geen lekker Metal geluid uitkrijgen :(

Ruilen lol? Ik heb nog wel wat pedalen in die prijs range liggen, pm me maar als je interresse hebt.

Lennert
14 mei 2007, 11:28
Ik heb de grote al n behoorlijk poosje en inderdaad een heel veelzijdig pedaal. De mids knop heeft echt een ziek bereik!

Wat betreft die micro MM, zet er een EQ achter (of nog beter in de FX loop van je amp) en schuif alle bass frequenties naar de max :-P Ik heb zelf een mxr 10 band eq in m'n FX loop om het schelle geluid van m'n bandit 112 te compenseren.

Jan Buurman
18 mei 2007, 16:50
Hij gaat toch de deur uit. Ik denk dat de combinatie met mijn JCM800 niet gaat werken.
Davidian, wat hebbie als ruil-materiaal liggen?

Davidian
19 mei 2007, 10:19
Je hebt pm.

Jan Buurman
19 mei 2007, 13:04
2x PM terug...