PDA

View Full Version : Peavey classic met automixer vragen



Hendriks
4 november 2006, 10:24
Ik heb een Peavey Classic 212 (hybride) gekocht , hier zit een pedaal(automixer) bij , de werking hiervan is mij een volledig raadsel , wat ik ook indruk de tremeloblijft werken , ik ben nu op zoek naar eenhandleiding of iemand die mij dit kan uitleggen. Geluid van de versterker is overigens fantastisch.

nielsduursma
4 november 2006, 10:34
hmmmm, zo te horen heb je niet dezelfde als ik, want die van mij heeft een phaser erop zitten. (en die hoort in het vintage versterker forum thuis maar dat maakt effe niet uit;) )

de 2 linker knoppen selector, en combiner zijn voor de bright en automix kanalen. als je je gitaar dus in de gewone a of b hebt geprikt doen deze dus niet.
de reverb schakelt de reverb aan en uit, en de phaser de phaser aan en uit. in jou geval dus de tremolo.

PeeVee
4 november 2006, 10:37
Mijn neefje heeft een Mace, da's dezelfde als de Deuce maar dan met zes (!) eindbuizen. De Automix is volgens mij dat de twee kanalen door elkaar klinken. Waarschijnlijk heb je dan één van de twee kanalen uit staan, wanneer je dan "mixt" hoor je inderdaad geen verschil. Mace, Deuce & Classic zijn inderdaad zeer toffe bakken, misschien wel best bewaarde geheim van de showbizz (echt licht zijn ze natuurlijk niet).

Hendriks
4 november 2006, 10:42
hmmmm, zo te horen heb je niet dezelfde als ik, want die van mij heeft een phaser erop zitten. (en die hoort in het vintage versterker forum thuis maar dat maakt effe niet uit;) )

de 2 linker knoppen selector, en combiner zijn voor de bright en automix kanalen. als je je gitaar dus in de gewone a of b hebt geprikt doen deze dus niet.
de reverb schakelt de reverb aan en uit, en de phaser de phaser aan en uit. in jou geval dus de tremolo.
Excuses het gaat wel om een phaser.

Hendriks
4 november 2006, 10:45
Kun je me nog meer over deze versterker vertellen Niels en hoe gebruik jij deze automixer?

nielsduursma
4 november 2006, 10:51
Kun je me nog meer over deze versterker vertellen Niels en hoe gebruik jij deze automixer?

ik weet er zelf niet zo veel vanaf, ik heb hem van m'n vader geerfd. en ik gebruik hem eigenlijk alleen om clean mee te versterker (dus gitaar in input B en dan gain op ongeveer 4) want overdrive en distortion regel ik met pedalen.
ik gebruik de reverb ook niet omdat die bij mij kapot is (de hele versterker moet een keertje nagelopen worden, maar toen ik dat wou doen was ik hem dik 4 maanden kwijt en er was vervolgens niks aan gedaan.)

dus ik heb dat pedaal alleen maar op m'n pedalenplankje liggen om de phaser mee aan of uit te zetten.

wat ik nog meer weet is dat hij ontiegelijk hard kan, hij ontzettend zwaar is, en dat ie gewoon ontzettend lekker klinkt!

Hendriks
4 november 2006, 13:10
Toch apart dat je deze versterkers relatief goedkoop zijn , ook de nieuwere zoals de Valveking en de nieuwe classics zijn relatief goedkoop , maar worden hoogaangeschreven. Mijn Classic klinkt beter dan een heleboel transistor bakken die toch duurder zijn.

zeppo
4 november 2006, 14:57
check www.peavey.com

Daar hebben ze ook nog de ingescande manuals van de oude bakken ter download