PDA

View Full Version : MSG - Mcauley Schenker Group



wanna1
4 november 2006, 01:05
Wie kent dat nog die stevige oude rock uit de begin jaren tachtig.
toen konden ze nog echte muziek maken.

Les Paul
4 november 2006, 16:08
Begin jaren 80 was het nog de Michael Schenker Group. Heerlijke muziek.

Stratman70
4 november 2006, 19:26
Zat vandaag nog op joetoeb naar wat clipjes van Schenker te kijken. o.a. Into ze arena.

Ik vond 'm nog het beste bij UFO.
Strangers In The Night is een wereldalbum.

De beste man heeft trouwens een geweldig gitaargeluid.

wanna1
5 november 2006, 00:48
Ik vond 'm nog het beste bij UFO.
Strangers In The Night is een wereldalbum.

De beste man heeft trouwens een geweldig gitaargeluid.

ff wikipedia:

Strangers In The Night is a live album by the British rock band UFO, first released in 1979 (see 1979 in music) on the Chrysalis label. The album was recorded in 1978 at shows in Chicago, Illinois and Louisville, Kentucky. This was UFO's last concert recording with guitarist Michael Schenker before the band's reunion in 1993. Schenker departed the band immediately after the tour ended and it has been rumored that he refused to record any overdubs-- (citation needed) for the album, which would make this an accurate account of his live guitar work (It should be noted that to date Schenker has never been directly asked in any printed or recorded interview about recording overdubs for Strangers. In fact, when he has discussed the album he has mentioned disappointment with the chosen tracks and has said "there were better takes they could've used").

Strangers In The Night peaked at #8 on the UK charts and #42 on the US charts. Strangers is generally considered by critics to be one of the best live rock albums of all time. Slash, former guitarist for Guns 'N Roses and current guitarist for Velvet Revolver, has previously stated that this is his favorite live album.


Toch maar even luisteren dan?

j.augustus
9 november 2006, 10:09
Voor mij was het vroeger een geweldige plaat,in die tijd kocht ik in 2 weken yijd.Scorpions tokyo tapes,ufo strangers in the night,puple life in japan en kiss alive II. En zeppelin soundtrack.Ufo was en is nog steeds mijn favoriet,met zeppelein of course.Ik moest toen echt veel luisteren

Die Michael schenker group was ook een hele goede groep,met cozy powell dan,toen die weg ging zakte het een beetje in elkaar.Die schijnt ook de hand in t vertrek van barden gehad te hebben.Dat was een major misstake van schenker,ook al was bonnet een betere zangerd

wanna1
11 november 2006, 23:50
http://video.google.nl/videoplay?docid=6097068663707476838&q=msg

Geweldig nr.

Jammer van de zang.

Na enig onderzoek blijkt dat ik, dankzij mijn eerste ontmoeting met hun via de (1981) plaat, Barden de beste vind.

Pedulla
14 november 2006, 12:37
Alles is beter dan Gary Barden... (mijn mening)

Ik ben door de jaren heen een groot liefhebber geweest van Michael Schenker maar heb altijd een verschrikkelijke hekel gehad aan alles wat Schenker met die blèhrbek opgenomen heeft, verschrikkelijk gewoon.

Nee dan Schenker met Scorpions, of met UFO (Da't is pás een zanger) of MSG met Mr. Bonnet, het album Assault Attack, heerlijk.

Van de opname Live in Budokan vind ik Into the Arena echt een wereldnummer. Is instrumentaal dus zonder Barden.....

wanna1
24 november 2006, 23:56
Alles is beter dan Gary Barden... (mijn mening)

Ik ben door de jaren heen een groot liefhebber geweest van Michael Schenker maar heb altijd een verschrikkelijke hekel gehad aan alles wat Schenker met die blèhrbek opgenomen heeft, verschrikkelijk gewoon.

Nee dan Schenker met Scorpions, of met UFO (Da't is pás een zanger) of MSG met Mr. Bonnet, het album Assault Attack, heerlijk.

Van de opname Live in Budokan vind ik Into the Arena echt een wereldnummer. Is instrumentaal dus zonder Barden.....

Toch vind ik Barden goed!

Laatste week draai ik alleen maar "Assault attack" idd een goed album.

habberdoedas
3 februari 2007, 19:42
Michael Schenker - Courvoisier Concerto Live Budokan. Dat moet een echte liefhebber van MSG eens horen. Prachtig....zoek het op down het en geniet.