PDA

View Full Version : versterker en kabels



lange
13 december 2002, 09:32
hoi.
ik ben pas begonnen met gitaar spelen
maar ik wil een mooier geluid hebben dan dat er nu uit mijn oefenversterkertje komt.
wat kan ik er nu het best voor versterker bij kopen in de prijsklasse tot 400euro.
en kunnen jullie mijn wat tips omtrend kabel geven wat het verschil is tussen die dure en goedkopen kabel.

Jeee
13 december 2002, 09:57
Wil je ook 2ehands kopen, of alleen nieuw?
2ehands kan je voor 400 Euro al een goeie lampencombo vinden.
Wat de kabels betreft, het verschil zit 'em uiteraard in het materiaal waaruit ze gemaakt zijn. Goedkopere kabels hebben meestal een iets doffer geluid, vind ik. Maar het verschil zit 'm ook in de manier waarop de kabel aan de plug is gesoldeerd. Bij heel goedkope kabels komt die heel snel los, en dan hoor je uiteraard niks meer. Da's geen probleem als je wat kan solderen, dan repareer je hem zo. Bij duurdere kabels is de soldering beter. Bij bv. Klotz-kabels is de plug aan de kabel gegoten, zo kan ie normaal gezien nooit los komen.

pimmetje
13 december 2002, 10:03
Voor 400 euro kan je in 't 2eHands-circuit een heel leuk buizenversterkertje vinden. Deze houden ook hun waarde goed voor als je weer een keer een andere amp wilt.

Buizenversterkers en oefenversterkertjes gaan vaak niet samen omdat buizen al snel harder gaat en omdat ze pas lekker gaan klinken op wat hoger volume.

Een 15W buizenversterkertje zal denk ik wel aan je eisen voldoen.Een Fender Blues Junior is misschien wel wat voor je. Deze kost nieuw zo'n 550 euro... die moet 2eHands dus wel binnen jouw budget vallen.

Nocki
13 december 2002, 22:47
kabels zijn heel erg belangrijk. alleen als je er een in je handen hebt van 50 tot 70 Euro denk je. jaja laat maar das te duur. en dat is jammer. zelf speel ik soms met een planet waves kabel van ddadario en die is redelijk goed. mooi sprankelend hoog en een solide laag en toch mooie doorklinkende middens.
verder is een monster kabel eigenlijk een verplichte uitgave... vooral in de studio maar ook op het podium heb je er veel plezier van...
zorgt dat jejezelf neyt iets beter hoort door de mix heen en geeft net dat randje in je geluid....

maar veel mensen geloven dit niet en spelen op een dure gitaar en een dure amp door een touwtje van 2 cent....

Nocki

Janneman
16 december 2002, 22:58
Bij bv. Klotz-kabels is de plug aan de kabel gegoten, zo kan ie normaal gezien nooit los komen.
[/quote]

Normaal gezien niet nee............

Guinness
17 december 2002, 09:25
Nooit bezuinigen op kabels....
Dit geldt ook voor je speakerkabels.