PDA

View Full Version : Feedback Distortion



saparua1
3 november 2006, 22:31
Wie kan mij vertellen welk pedaal een distortion met feedback geeft, buiten de Boss DF-2 en de Dr Distorto van Line6. Of hoe krijg ik op lage volume een overstuurd geluid dat in een feedback geluid overgaat.

cosmos
3 november 2006, 22:32
Check de MI Audio Crunchbox!

saparua1
3 november 2006, 22:39
Check de MI Audio Crunchbox!

Heeft die MI Audio dan ook een feedbacker? Op de site van Mi audio kan ik hier niks over lezen of horen? Ik zoek op huiskamer volume een distortion geluid die ik zelf in feedback over kan laten gaan. Er zijn er toch wel meer dan alleen de Boss en de Line6?

heavy-metal-thunder
3 november 2006, 22:41
is een super distortion& feedbacker dan niet goed?

ff mijn sig aanpassen

saparua1
3 november 2006, 22:44
is een super distortion& feedbacker dan niet goed?

ff mijn sig aanpassen

Jawel, maar het kan toch niet zo zijn dat alleen maar 2 pedalen dit foefje kunnen?

saparua1
3 november 2006, 22:46
is een super distortion& feedbacker dan niet goed?

ff mijn sig aanpassen

Jij verkoopt je DF-2. Waarom? Hoe duur? En hoeveel is Little work?

harrie-beton
4 november 2006, 08:48
Distortion kan uit een pedaal komen maar feedback komt uit je gitaar en niet uit een pedaal of snap ik iets niet?
Met flinke distortion heb je meer kans op feedback maar dat hangt vooral af hoe dicht je bij je speaker staat en hoe gevoelig je gitaar is voor feedback.
Plus, feedback lukt alleen met hogere volumes.

johantipker
4 november 2006, 13:12
topicstarter bedoelt feedback effekt, dwz een pedaaltje met een ingebouwd signal loop circuitje, dwz de overdrive / dist sound wordt via een loop regelbaar
teruggevoerd naar de ingang van het circuit, resultaat...feedback....

de feedback die jij bedoelt, the real deal met een gtr amp die de sound terugkaatst in je pick -ups is wel veel gaver..

sommige modelers, o.m. van Korg hebben dergelijke gimmicks niet onaardig gemodelleerd in hun fx...overtuigender dan de zgn feedback dist pedaaltjes...

overigens kun je proberen met 1 of 2 od / distortionpedaaltjes en een fx mixer / regelbare looper wel proberen of je zelf een dergelijke configuratie kunt brouwen, zet de pedaaltjes parallel en voer een van de pedaaluitgangen met een fx mixertje ertussen getemperd terug naar waar je gitaar een van de pedaaltjes, weet niet zeker of dat gaat lukken.... maar wie niet waagt die niet wint....