PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van deze gitaar??



chrisguitar
3 november 2006, 20:33
Hey allemaal,
ik ben een beginnende gitarist (nog nooit gespeeld) en ik heb deze gitaar op het oog.
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=8650

Is het wat, of ziet het er goedkoop uit? Waar zou ik vooral op moeten letten bij de aankoop van een gitaar?

Als je naar gitaren van 500 à 1000€ kijkt, waar zit dat geld dan precies in? De naam of is er wel degelijk een groot kwaliteitsverschil? Zoja, waarin dan?

Hartelijk dank
greetz Chris

Spitfire
3 november 2006, 20:35
ik zou als beginnend gitarist niet een gitaar kopen met een alleen een humbucker en een single coil element. ik weet niet, wat voor stijl je bent van plan te gaan spelen?

STW
3 november 2006, 21:22
ik begrijp je niet spitfire, wat is er mis (voor een beginner) met die elementenconfiguratie?
dit lijkt me geen verkeerde gitaar, ik vind m zelf neit zo mooi maar squier is geen brandhout ofzo. een nadeel is misschien dat je m via internet bestelt, dan weet je niet hoe ie aanvoelt en klinkt
prijsverschil zit in de naam, hardware (elementen, tuners en dergelijke), hout en afwerking

correct me if i'm wrong

dit vind ik trouwens wel netjes van ze:
"kostenloser Check- und Einstell Service nach 1 Jahr durch unseren Gitarrenbauer Mathias Schindehütte"

Spitfire
3 november 2006, 22:51
Omdat ik vind (je hoeft het niet met me eens te zijn) dat je als beginner beter op een veelzijdige gitaar als een Ibanez of een Squier strat kan beginnen dan eentje met een HS setup (waar toch een beperking qua klank opzit).

en ik zou sowieso nooit een gitaar via een webshop kopen, omdat je hem dan nooit in de hand hebt gehad

ExRxIxC
3 november 2006, 23:03
ik vind de gitaar in het geheel er een beetje saai uitzien. maar lelijk is de gitaar in iedergeval niet. zelf zou ik ook geen HS setup nemen...

datsun
4 november 2006, 00:05
waarom niet? een HB in de brug om lekker te scheuren en een SC in de nek voor het cleane werk? Geen enkele gitaar is superveelzijdig, dan moet je naar line6 of godin ofzo...

STW
4 november 2006, 00:07
ik vind zelf een HS setup bijna ideaal.. en zeker wel veelzijdig.. strakke scheur en heldere doch warme clean

maar goed, volgens mij heeft de topicstarter hier ziet zoveel aan

mijn ervaring is dat het belangrijkste bij een eerste gitaar is dat ze lekker speelt. dat weet je natuurlijk nooit als je m via internet bestelt

eigenlijk is het belangrijkste dat de boel goed afgesteld is. dus zuiver geintoneerd en een niet te hoge actie. dan moet je dus óf mazzel hebben, of een winkel hebben met goede service, en sowieso een gitaar die goed af te stellen is.. met een squier moet dat wel lukken me dunkt.

koennie
4 november 2006, 00:45
wat ik er van vind? mooi ding! als je van een beetje rockmuziek houdt is t wat. Daar zal het ding ook voor bedoeld zijn, maar anderswat is er ook wel mee te bespelen.

jerome
4 november 2006, 01:07
ik vind zelf een HS setup bijna ideaal.. en zeker wel veelzijdig.. strakke scheur en heldere doch warme clean.

Helemaal mee eens!
En de body is in ieder geval niet van multiplex.
Zeker geen verkeerde gitaar voor dat geld....
Vreemd wat er in de beschrijving staat: 2 elementen én een 5 standenschakelaar?
Mss dat de humbucker met de 5 standen schakelaar enkel- en dubbelspoelig geschakeld kan worden?
Dan heb je helemaal een veelzijdige gitaar!

iwamoto
4 november 2006, 01:28
ik vind het ook een goede hoor, veel beginners missen juist hun humbucker, zit er een in, nee is het weer niet goed hoor, en idd, wss kan je hem met de 5 standen switch nog splitsen ook, lekker toch :) en anders ffe een push pull erin laten zetten. ik vind het een goede hoor, je moet hem eigenlijk alleen nog ergens testen,maar mijn OK heeft ie

drap
4 november 2006, 08:36
Anything wil do voor een beginner. Zolang je maar niet een sjoelbrick tussen de snaren en het fretboard kunt steken en een hals als een heipaal d'r op hebt zitten, maakt de prijs en het merk niet zo heel veel uit. Een strat is sowieso qua vorm een goeie gitaar om op te beginnen. Ze spelen prettig als je zittend speelt en de hals is heel gangbaar voor beginners. Het enige wat ik kan adviseren is in het begin de tremolopook er gewoon af te laten en je echt gaan toeleggen op je zoveel mogelijk accoorden meester te maken en vooral dan hoe je ze gebruikt.

Eko
4 november 2006, 10:06
Drapcity heeft gelijk. Zolang je maar blijft spelen is elke gitaar goed om mee te beginnen. Als jij hem mooi vindt is die kans groter dan wanneer iemand je een gitaar door de strot ramt.

schwalbe
4 november 2006, 10:34
niks mis met die gitaar toch? ik snap ook niet wat er mis zou zijn met die elementen-combinatie.

Pentatonic
4 november 2006, 11:41
idd een goeie keus, zo is ze toch veelzijdiger dan met enkel single coils? veel plezier ermee :strat:

en op internet bestellen is voor een eerste gitaar geen enkel probleem lijkt me... het zou maar een toneeltje zijn als hij een gitaar ging testen zonder enige ervaring.

als er iets aan is, wisselen ze trouwens zonder probleem.

Spitfire
4 november 2006, 12:25
persoonlijk zou ik dan voor een yamaha pacifica gaan met HSS setup

De Beer
4 november 2006, 17:34
Lijkt mij een prima keuze, lekker basic model, strat mét een humbucker! prima, ben je van alle markten thuis.
de reversed headstock maakt hem net effe interessanter...en de prijs....dat is nog het mooiste aan deze gitaar.

je kan er wel van tevoren op willen spelen maar zonder wat ervaring weet je toch niet waar je op moet letten of wat er aan zou mankeren of wat er nou juist geweldig aan is. Dit lijkt me een gitaar zonder extremen en dus een veilige koop.

Als je later toch wat anders wilt verpats je hem gewoon aan een andere beginner, of heb je 2 gitaren.