PDA

View Full Version : multi effect of effecten pedaaltjes



Pee
11 november 2001, 16:37
Ik zou graag wat effecten hebben. Eerst en vooral de metalzone van Boss, maar daarnaast ook overdrive en de turbo distortion,...

koop ik dan niet best een de zoom gfx 707?

master G
12 november 2001, 19:20
volgens mij heeft mijn viend er een wel een s op gespeeld een supervet ding zeker het geld waard

ekkerman
12 november 2001, 20:10
ik vind eigenlijk een distortion en/of overdrive geen effect maar een basis geluid en dan komen in combinatie daarmee de effecten als daar zijn de chorussen de flangers en phasers en pitch shifters etc daar overheen weer de delays en galmen.
ik zou toch een knappe multie effect bak aanbevelen en ook al val ik in herhaling de gt5 of 3 is het aanbevelen meer dan waard je hebt dan de meeste te gekke boss pedaaltjes 'on board 'en tweede hands zijn ze qua prijs best te doen.

Ibanez
13 november 2001, 17:49
Op 2001-11-12 18:20, schreef master G:
volgens mij heeft mijn viend er een wel een s op gespeeld een supervet ding zeker het geld waard
hihi ik ben toevallig zijn vriend en ik heb inderdaad een zoom gfx-707. Het is een prima ding met erg veel mogelijkheden zoals effecten veranderen, opnemen, drumcomputer, en 60 effecten.(30 standaard 30 die je kan veranderen) Vooral de drumcomputer vind ik een groot voordeel. De effecten zijn ook erg mooi je heb echt alles van wahwah tot erg zware distortion. KHeb hem zelluf gekocht op http://www.marktplaats.nl
Als je nog vragen heb of informatie wil mail me ff op merijnhavinga@hotmail.com
grtz Ibanezz

ekkerman
14 november 2001, 18:07
voor ik de gt5 ontdekte had ik van mijn muziekwinkelmannetje een 8080 zoom pedaal het weekend mee naar huis om er een beetje mee te rommelen ,toen ik dinsdag terug kwam om het aan te schaffen zei hij ook nog een scherp geprijsde gt5 te hebben ... deze dus even getest en MAN wat een verschil !!!!!! deze heeft een ongeloofelijk poepie meer dynamiek dan de vorm en smaak noch kraak zoom bak !! geen seconde spijt gehad van de gt5 deze is trouwens voor wat ik doe ( direct de tafel in en in ear monitoring ) het best geschikt .
thuis leef ik mij wel op mijn boogie uit .

Outshine
15 november 2001, 22:47
Als je op dit moment niet al te veel geld hebt (net als ik) heb je met de MT2 een uitstekende keus.

Maar t ligt er natuurlijk ook weer aan wat je wilt. Zo zocht ik gewoon een goeie distortion. En ik hoor ook veel berichten van mensen met een GT-x plank die van de 340 effecten er maar 4 gebruiken ofzo.

ekkerman
20 november 2001, 19:24
dat is misschien wel luiheid ,iets waar ik mijzelf ook wel eens op betrap en wat de gitarist na verloop van tijd volgens mij eigen is.
er zijn zat mogelijkheden in de gt pedalen tot leuke soundjes en combinaties die je lang niet allemaal live zal gebruiken of je moet het in je eigen liedjes stoppen maar het aan boord hebben en ermee experimenteren is echt heel leuk en de gt serie heeft een hoop aan boord hoor.

sickpunk
24 november 2001, 16:22
van wat ik van de DOD website heb begrepen. is een appart effecten pedaal beter dan een multi, omdat je in een multi minder ruimte hebt, doordat je meerdere effecten inbouwd kan je minder ruimte gebruiken met een enkel effect kan je alles appart instellen

ekkerman
26 november 2001, 10:16
das echt onzin ,tegenwoordig is alles ge chipped ( bestaan ze allemaal uit chips dus )en kan er ongelooflijk veel in 1 bakkie !
het mooiste van een effect processor is dat je de instellingen kunt opslaan en dus kun je b v in 1 patch ( is een opgeslagen geluid ) de distortion gedoseert zetten en kun je met een e q nog het een en ander doen terwijl je in een andere patch die zelfde distortion helemaal kunt los gooien enzo .
probeer dit maar es met een pedaaltje dan heb je tussen de nummers door een hernia van het bukken als je steeds een andere dosis scheur wil uit je kassie ...
nee, als je ook een beetje all round wil spelen of met eigen nummers steeds een andere sound en/of effect wil is een multi effector zeker een must , floor of 19 inch ,maakt niet uit.

sickpunk
26 november 2001, 11:44
dat kan ook bij een enkel effecten box hoor!!
kijk maar naar de line six collectie
en k vind apparte boxen beter!!

poeyerke
26 november 2001, 14:43
He Pee,

Ik begrijp dat je ook nog een nieuwe amp zoekt.
Beter is het dan een versterker met een goed basisgeluid te kopen, en dan te kijken hoe ver je daarmee komt. Dan kun je de geluiden die je mist evt. aanvullen met pedalen.

succes

ekkerman
27 november 2001, 16:43
helemaal mee eens..