PDA

View Full Version : Squier Strat upgraden?



Laexis
3 november 2006, 19:45
Ik denk erover om in m'n Squier Strat nieuwe elementen te steken, maar:

Is het wel de moeite om er elementen in te steken waarvan de prijs hoogstwaarschijnlijk wel akelig dicht in de buurt komt van de gitaar zelf ? Of misschien beter doorsparen voor een "echte" Fender Strat ?

Zelf heb ik weinig/geen ervaringen met verschillende soorten,merken,... elementen die er te krijgen zijn.

Ik wil 'm vooral gebruiken voor het meer cleane werk (voor te scheuren gebruik ik m'n LP wel :p ) .

Bedankt iig!

koennie
4 november 2006, 00:56
goed en betaalbaar: www.guitarfetisch.com kijk daar ff bij pickups, leuk spul voor t geld!

The Underdog
4 november 2006, 05:04
http://store.guitarfetish.com/

no 1 hops
4 november 2006, 07:39
keystone pickups van Bill Lawrence.
(heb ze zelf, gewaxed reversed winding en extra output voor de brugpup)
het is omdat ik merk dat ik niet zo'n single coil fan ben en en ik de squier op internet staan heb.
maar in vergelijk met de origineel vond ik ze veel meer fenderig, minder schel, helder en zoet

Eko
4 november 2006, 10:11
Zal er aan liggen welke Squier je hebt. Een affinity met een multiplex body of een geperste versie van onduidelijk hout zal weinig nut hebben van een stel dure elementen. De Standards met een goede body kunnen met sprongen vooruit gaan door betere p.u`s.
De goede p.u.`s zoals Kinmans kosten een redelijke duit. Voor dat geld heb je bijna een Mexicaan met betere elementen dan je nu hebt. Als je de Squier hebt verkocht zul je er weinig bij hoeven te doen om een gebruikte Mex op de kop te tikken.

no 1 hops
4 november 2006, 12:32
zover ik bij mijn affinity kon zien, chinees, was het geen multiplex en geperst hout is volgens mij board of mdf, of bestaat er ook nog ander geperst hout in de gitaarindustrie?

The Underdog
4 november 2006, 13:25
Zal er aan liggen welke Squier je hebt. Een affinity met een multiplex body of een geperste versie van onduidelijk hout zal weinig nut hebben van een stel dure elementen. De Standards met een goede body kunnen met sprongen vooruit gaan door betere p.u`s.
De goede p.u.`s zoals Kinmans kosten een redelijke duit. Voor dat geld heb je bijna een Mexicaan met betere elementen dan je nu hebt. Als je de Squier hebt verkocht zul je er weinig bij hoeven te doen om een gebruikte Mex op de kop te tikken.
Ik ben het daar niet mee eens. Pickups hebben veel meer invloed op je sound dan het hout. Nadat ik de pickups van mijn experimenteer-stratje van €100 vervangen heb, klinkt het veel beter dan vele "duurdere" modellen. Ik zou gewoon voor GFS elementen gaan. Schitterende prijs-kwaliteit verhouding.

coony
4 november 2006, 14:15
Hallo!

Ik ben ook juist bezig met het opwaarderen van een Squier (linkshandig Hendrixstratje!). Wellicht gaat er een setje van GFS ingaan.
Maar ook de pots en switch moeten vervangen worden; welke kunnen jullie aanraden?

Mvg,
Koen

The Underdog
4 november 2006, 14:53
Hallo!

Ik ben ook juist bezig met het opwaarderen van een Squier (linkshandig Hendrixstratje!). Wellicht gaat er een setje van GFS ingaan.
Maar ook de pots en switch moeten vervangen worden; welke kunnen jullie aanraden?

Mvg,
Koen
Gfs :blast:

Eko
4 november 2006, 16:16
No 1 Hops,
Wat denk je dat MDF of board is.......Ja , het hout maakt veel uit, net als de dikte van je hals. Geeft niet als je het (nog)niet hoort. Dat komt wel als je heel veel speelt/hebt gespeeld. Zelfs de hoogte van de p.u.`s heeft een enorme invloed op de toon ( ook op het volume,maar dat is logisch).

The Underdog
4 november 2006, 16:22
Hout heeft een minieme invloed op de sound, maar pickups hebben veel meer invloed.

-robbert-
4 november 2006, 16:25
Hout heeft een minieme invloed op de sound, maar pickups hebben veel meer invloed.

Ooit wel eens van sustain gehoord? Ga hier geen meningen als feiten lopen verkondigen aub.

The Underdog
4 november 2006, 16:37
Ooit wel eens van sustain gehoord? Ga hier geen meningen als feiten lopen verkondigen aub.
Tuurlijk heeft hout een invloed op sustain. Duuh.

koennie
4 november 2006, 21:11
Tuurlijk heeft hout een invloed op sustain. Duuh.


Tuurlijk heeft hout een invloed op klank. Duuh.

The Underdog
4 november 2006, 21:35
Tuurlijk heeft hout een invloed op klank. Duuh.
Vooral akoestisch. Elektrisch is dat te verwaarlozen, zeker in groepsverband.

koennie
4 november 2006, 22:12
Vooral akoestisch. Elektrisch is dat te verwaarlozen, zeker in groepsverband.

wat ben jij een ouwehoer, dit is net zoiets als schelden in de kerk

The Underdog
4 november 2006, 22:16
Ik wil alleen maar zeggen dat het zeker de moeite is om een squier te upgraden omdat pickups veel meer invloed hebben op de sound dan hout.

FruscianteFan
4 november 2006, 22:53
wat ben jij een ouwehoer, dit is net zoiets als schelden in de kerkErgens heeft hij wel gelijk.

Op school speel ik afwisselend op mijn Squier Strat met betere elementen en een (echte) 1975 Fender Stratocaster, met originele elementen. Door die versterker (Fender Roc Pro 1000) klinken de gitaren echt heel anders. Echter, zodra er drums en basgitaar bij komen, hoor je het verschil nauwelijks meer. Dat 'goedkope randje' van mijn Squier is dan compleet verwaarloosbaar.