PDA

View Full Version : fender pro reverb + pedalen?



datsun
3 november 2006, 16:16
Hi, ik zag net een fender pro reverb silverface uit de late jaren 70 te koop staan. Ik zoek een cleane versterker die goed reageert op pedalen, is dit iets?

thx

imlikeajungle
3 november 2006, 17:11
Da's die van de man van Larsson, hele vette bak is dat!
Hij deed het toch met pedalen...

datsun
3 november 2006, 19:12
ok bedankt, dan ga ik eens kijken

Al
3 november 2006, 19:15
Hi, ik zag net een fender pro reverb silverface uit de late jaren 70 te koop staan. Ik zoek een cleane versterker die goed reageert op pedalen, is dit iets?

thx

Veel, zoniet alles, hangt van de speakers icm de keuze pedalen af. Als je hier het type speaker wat in de pro zit laat weten alsmede welke pedalen je wilt gebruiken heb je iig kans op een zinvol antwoord.

Al

Lucluc
3 november 2006, 20:37
Het maakt ook uit of het een 70 watter is of een 40/45 watter. Die met 5U4 hebben een behoorlijk apart karakter, waar je wel van moet houden. Ik kan me voorstellen dat het met high gain pedalen allemaal wat minder uit de verf komt dan met zo'n laat UL geval.

datsun
3 november 2006, 20:52
ik denk dat het een 40/45 is; de advertentie zegt: klinkt zoals een twin reverb, maar met een lager wattage zo dat je da lampen kunt laten werken. en hij komt van de 2de helft van de jaren 70... En neen, het is niet voor high-gain, gewoon een goede overdrive (tubescreamer, bluesdriver, fuzz ofzo...) en wat andere snufjes (chorus, delay etc)...

Lucluc
3 november 2006, 21:03
ik denk dat het een 40/45 is; de advertentie zegt: klinkt zoals een twin reverb, maar met een lager wattage zo dat je da lampen kunt laten werken. en hij komt van de 2de helft van de jaren 70...

Het maakt wel veel uit welk type, dus die van 45w of 70w. Zeker weten is dus handiger voor de discussie.

Anyway, pedaaltjes lijkt mij geen probleem, tenzij je veel akkoorden speelt op hoog volume, dan gaat die 45 watter wel inkakken. Hard clean is meer het territorium van de UL 70 watter.

imlikeajungle
4 november 2006, 00:30
Een vriend van me gaat die amp zondag testen... :dontgeti:

zoon van Piet
4 november 2006, 20:11
Jaren als sessieamp gehad, zo'n ding (de 45 watter). uitstekend met pedalen, zeker Tubescreamers en aanverwanten. Had ik nooit weg moeten doen...

imlikeajungle
5 november 2006, 23:10
Ja, die vriend van me heeft 'm net meegenomen.
Hele fijne bak. Klinkt erg goed, mijn inziens.

heavy-metal-thunder
6 november 2006, 08:39
oh, da's spijtig voor Datsun... maar eerst is eerst. Goede deals moet je snel voor zijn, is mijn ervaring (en niet posten op gitaarnet.nl, want dan is de concurrentie je voor).

Bregt, was het nu de 70W? Ik denk het wel. Hoe klinkt dat? Vergelijkbaar met vb. jouw DR of meer richting Twin Reverb? Krijg je hem met een randje zonder potdoof te worden?

imlikeajungle
6 november 2006, 15:46
Er was iemand voor geweest... Maar die nam 'm niet.
Mss was dat Datsun?

't Is iig de master volume versie, dus volgens mij de 70W maar de verkoper (overigens de gitarist van Larsson) was niet zeker. Volgens hem was het 40W...
Mijn vriend speelt op een Epi hollowbody en vanaf standje 4 op de preamp begon ie zachtjes op te breken. Leuke sound... Zelfs met MV op 10 en preamp bijna dicht bleef ie superclean. Breed scala dus.

Ik ben niet thuis in Twins, maar vond het karakter van deze Pro fel lijken op dat van mijn (nog steeds niet gereviseerde) Deluxe.

Overigens, de tweede gitarist van Larsson verkoopt ook een Pro Reverb...

datsun
6 november 2006, 16:58
nee ik ben er niet geraakt, komt ervan als je geen wagen hebt natuurlijk... Heb je toevallig die andere verkoper zijn gegevens, imlikeajungle?

Lucluc
6 november 2006, 20:30
Ik snap die onduidelijkheid over het vermogen niet, want het staat gewoon op de achterkant.

heavy-metal-thunder
6 november 2006, 21:26
nee ik ben er niet geraakt, komt ervan als je geen wagen hebt natuurlijk... Heb je toevallig die andere verkoper zijn gegevens, imlikeajungle?

staat ondertussen op de site waar die andere te koop stond.

datsun
6 november 2006, 22:33
heb al contact opgenomen, was de eerste deze keer ;-). Toch bedankt

imlikeajungle
7 november 2006, 01:31
Succes! Het zijn iig eerlijke & vriendelijke gasten!

caliban
8 november 2006, 19:03
Zijn heel vriendelijke mannen. En Circle ownt naar mijn mening nog altijd de hele belgische hardcoreachtige scene hoewel ze niet meer bestaan. Zeer spijtig.

heavy-metal-thunder
8 november 2006, 19:15
ja, voor 7-800 voor een eind seventies Prov Rev, zou'k ook vriendelijk zijn. Voor deze prijs kon ik onlangs een begin seventies Vibrolux kopen.

caliban
9 november 2006, 10:04
Ik ken bitterweinig van fenderamps eigenlijk
Is een Vibrolux dan zoveel beter

Lucluc
9 november 2006, 10:38
Een Vibrolux Reverb en Pro Reverb scheelt niet zo veel van elkaar. De Pro Reverb heeft iets grotere speakers, bijvoorbeeld. Op ampwares.com kan je de verschillen zien.

Ik denk dat 1000 euro voor een exemplaar in goede staat en met goede speakers een bescheiden prijs is. Voor minder mag je verwachten dat er wat extra kosten bijkomen voor onderhoud.

imlikeajungle
9 november 2006, 14:40
Zijn heel vriendelijke mannen. En Circle ownt naar mijn mening nog altijd de hele belgische hardcoreachtige scene hoewel ze niet meer bestaan. Zeer spijtig.

Circle rocks... Idd zonde maar wel cool to quit while you're ahead...
& The Setup knalt ook schandalig hard natuurlijk...

@HMT: 750 lijkt me eerlijke prijs voor zo'n amp in goeie staat, nee? Heb je nieuw niet veel 2x12s voor...

heavy-metal-thunder
9 november 2006, 16:08
voor die prijs heb ik wel liever een vroeg jaren 70 Vibrolux.

Ik PM je ff

Lucluc
9 november 2006, 16:16
voor die prijs heb ik wel liever een vroeg jaren 70 Vibrolux.

En voor die prijs heb ik NOG liever een bf deluxe reverb. Het is echter niet waarschijnlijk dat je zo'n amp voor die prijs tegenkomt.

heavy-metal-thunder
9 november 2006, 16:23
Omdat ik net ff wat te veel spullen had, heeft mijn makker die VL gekocht à 750.

caliban
13 november 2006, 21:53
The setup rockt niet maar killt :D:D
The setup is zalig, maar bij circle krijg ik nostalgische gevoels eigenlijk.
Het was iets meer dan alles andere hardcore