PDA

View Full Version : Goede lowbudged reverb



Hendriks
3 november 2006, 10:33
Ben van plan om een versterker zonder reverb te kopen , zoek nu een reverb (stomp) .Iemand tips of ervaring.

almarvk
3 november 2006, 10:52
EH Holy Grail.


Ik vond 't nix, anderen vinden het weer helemaal geweldig...

Hendriks
3 november 2006, 11:03
EH Holy Grail.


Ik vond 't nix, anderen vinden het weer helemaal geweldig...

Wat vond jij er nix aan ?

almarvk
3 november 2006, 11:19
Het geluid vond ik nix. Volumedrops als je 'm te ver open draaide en weinig effect op m'n versterker/geluid. Daarom vond ik 't nix.

Ik had er namelijk wel hoge verwachtingen van...

hoofd
3 november 2006, 12:32
weinig effect op m'n versterker/geluid

??

Weet je zeker dat je er een had die het wel goed deed? Want de Holy Grail kan namelijk erg extreem ingesteld worden.. En van volume drop heb ik ook geen last.

thieske
3 november 2006, 12:48
dan had je wel een heeele goeie.. want ik kan me herrineren dat er in het begeleidend schrijven zelfs iets over de volumedrop stond..
trouwens.. waarom zou je m zo ver open willen zetten..tis toch niet de galm voor een snaredrum in een 80ies band

Gitaargek
3 november 2006, 15:19
Ben van plan om een versterker zonder reverb te kopen , zoek nu een reverb (stomp) .Iemand tips of ervaring.
Waarom koop je eigenlijk een versterker met reverb. Wat is de reden daarvan?

up-guitarman
3 november 2006, 16:22
Holy grail is imo één van de betere toch hoor !!!

Fondant
3 november 2006, 16:39
Als ik je een te gekke reverb mag aanraden:

de T-Rex Roommate. Het gaat je wel geld kosten, maar het zal de moeite waard zijn! Werkt op een lamp en geeft je een lekkere warme reverbklank!

Check it out:

http://www.t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2606

PS.: de knop op de EH is bedoeld als Saturation. Dat wilt zeggen dat je draait tussen je "dry" droge signaal en je "wet" volledige reverb signaal. Logisch dus dat je gitaarsignaal verdwijnt als je je knop ver open draait.

Veel geluk nog!
grtz

Hendriks
3 november 2006, 16:40
Waarom koop je eigenlijk een versterker met reverb. Wat is de reden daarvan?
Ik koop een zonder reverb , een Bluescube zit hier eenmaal niet op.

lampz
3 november 2006, 17:56
Het gaat je wel geld kosten,
Waarom tip je dit als iemand een low-budget reverb zoekt? Geen persoonlijke aanval, maar dat zie je zoveel op dit forum...

Gitaargek
3 november 2006, 18:58
Ik koop een zonder reverb , een Bluescube zit hier eenmaal niet op.
Hehe ik bedoelde waarom koop je niet gewoon een versterker met reverb, sorry

skabouter
3 november 2006, 20:16
omdat ie mss een amp op t oog heeft die gewoon toevallig geen reverb heeft?
(mijn framus heeft ook geen reverb, wat k wel erg mis, maar wat toch geen reden was om hem niet te kopen!)

en zelf heb ik trouwens een holy grail en die vind ik prima! genoeg opties, maar toch bescheiden en simpel! hij heeft idd volume drops als je de mix verder dan 14u zet, maargoed, dat doe ik nooit, is niet nodig!
prima reverb verder! ik weet alleen niet of E90,- (nieuw) te rekenen valt onder budget? anders moet je een behringer pedaaltje kopen voor 18,99 en er het beste van hopen :)

Fondant
3 november 2006, 20:49
Waarom tip je dit als iemand een low-budget reverb zoekt? Geen persoonlijke aanval, maar dat zie je zoveel op dit forum...
Tja, dat is het eeuwige probleem: mensen willen zo veel mogelijk kwaliteit, maar zo weinig mogelijk betalen. Alle begrip daarvoor hoor! Betaal ook liever niet te veel voor mijn materiaal als het niet hoeft. Maar zeg nu zelf: wanneer loop je nu het hardst te zeiken? Als je iemand iets degelijks aanraadt, of als je iemand zo'n plastic FisherPrice reverbje aanraadt van Be-f*cking-ringer?

Zoek zelf maar naar het antwoord.
De persoon (Hendriks) stelt een vraag; ik trachte hem verder te helpen door hem wat te informeren. In plaats van opmerkingen te maken, zou je beter zelf ook iets degelijks toevoegen aan de vraag die den "Hendriks" heeft gesteld? Daar al aan gedacht?

Trouwens, Hendriks, test zéker ook een keer de Boss RV5. Hoe dan ook blijven Boss pedaaltjes heel interessante en degelijke bakjes! De RV5 heeft ook wat mogelijkheden qua reverb:

check it out:
http://www.rolandce.com/productinfo/productinfodetail.asp?Welke=299

Veel succes!

skabouter
3 november 2006, 21:09
je tracht hem misschien verder te helpen, maar ik ben van mening dat je dat zo niet doet, vriend :) ik ben het met je eens, dat kwaliteit vaak met een (terecht) prijskaartje komt. maar niet iedereen heeft dit geld er voor over (of heeft het uberhaupt).
en aangezien hier gevraagd wordt naar een budget-reverb, en geen high-end............tja, dan valt T-rex toch echt buiten de boot :)

cosmos
3 november 2006, 22:31
De Line6 Verbzilla is ook behoorlijk goed! (heb hem gehad, totdat de Room-Mate zijn plek innam ;))

brunodb
6 november 2006, 12:55
marshall reflector!!

goedkoper en beter dan een boss RV5 en true bypass.

niks volumedrop.

en veel instelmogelijkheden en sounds.

heb hem nu al een tijdje en ben er heel erg blij mee

hagfan
9 november 2006, 15:00
digitech digiverb pedaaltje.
niet gek duur en zeker niet slecht.
een vriend van mij had er een. ik vond hem best goed en zeker voor live gigs
op marktplaat score je hem voor 80 euro.

gr danny

Di Stefano
9 november 2006, 16:32
Is de holy grail eigenlijk een spring reverb of heeft hij ook opties zoals hall,...

skabouter
10 november 2006, 19:40
hij is niet ECHT een spring reverb natuurlijk, maar hij produceerd idd sounds als "spring", "hall" en "flerb" (een soort chaotisch psychydelisch effect).......