PDA

View Full Version : Goede talkbox gezocht



Angel
3 november 2006, 09:57
Ik ben op zoek naar een goede talkbox die niet tussen top en speaker moet geplaatst worden maar gewoon tussen de andere effecten.

piezo
3 november 2006, 11:56
Rockton: Banshee
ElectroHarmonix: Golden Throat DeLuxe (alleen 2ehands, moeilijk te vinden)

up-guitarman
3 november 2006, 13:48
Die van Danelectro (Free Speech geloof ik dat het was)

DiscoFreq
3 november 2006, 13:58
Die van Danelectro (Free Speech geloof ik dat het was)

Die heeft ook direct microfoontjes op de slang, dus je hebt zelfs geen micro & zangversterking nodig. Maar ik hoorde wel dat die veel te veel feedback geven als je live speelt.

artnaz
28 maart 2007, 18:31
Ik ben ook van plan een Talkbox te kopen. Eentje voor tussen de FX lijkt me het handigst, kan het op mijn pedalboard. Dus dan is de Rocktron de enige die gemakkelijk te krijgen is en waar je geen mic voor nodig hebt?

DiscoFreq
28 maart 2007, 21:58
Ik ben ook van plan een Talkbox te kopen. Eentje voor tussen de FX lijkt me het handigst, kan het op mijn pedalboard. Dus dan is de Rocktron de enige die gemakkelijk te krijgen is en waar je geen mic voor nodig hebt?
Je hebt voor allemaal een mic nodig, enkel bij de Danelectro zit er eentje bij die in de talkbox zelf geplugd is.

artnaz
28 maart 2007, 22:17
Hmm... Dan ben ik wel erg veel geld kwijt. Die Danelectro dan maar? Of is dat echt niks?

Valoosj
28 maart 2007, 23:06
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC00761.jpg

de mijne staat toch ook op mn pedalboard? als je geen aparte top hebt kun je ook nog een beetje je amp modden dat je een dunlop kan gebruiken zoals ik. ik zie niet in wrm iedereen er een probleem vant maakt. gewoon 2 extra kabeltjes...

Dastard
29 maart 2007, 01:36
Ik heb die Dunlop Heil Talkbox op mijn werk geprobeerd, was voor het eerst dat ik zo'n apparaat bediende, het was erg leuk maar mijn vullingen trilde zo wat mijn bek uit. :-D

The_W85
29 maart 2007, 10:23
Je hebt voor allemaal een mic nodig, enkel bij de Danelectro zit er eentje bij die in de talkbox zelf geplugd is.
Weet je dat zeker, ik dacht dat de Rocktron Banshee ook zonde mic werkte

Harry
29 maart 2007, 10:27
het geluid komt uit een slangetje dat je in je mond stopt, en dan moet het geluid nog ergens heen. Door een microfoon naar de PA of de zanginstallatie dus.

DiscoFreq
29 maart 2007, 11:01
Weet je dat zeker, ik dacht dat de Rocktron Banshee ook zonde mic werkte
Dat werkt wel, zoals zingen zonder micro ook werkt :D

Als je het wil opnemen of versterken moet het via een micro :)

JeroenSchaaf
29 maart 2007, 11:11
Ik kan de danelectro afraden! zoals ik eerder gezegt is geven ze veel feedback op het podium!

voor het echte werk kun je dus het beste een jimdunlop talkbox kopen of de Peter Framton ( kost geloof ik iets van 330)

JeroenSchaaf
29 maart 2007, 11:12
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC00761.jpg

de mijne staat toch ook op mn pedalboard? als je geen aparte top hebt kun je ook nog een beetje je amp modden dat je een dunlop kan gebruiken zoals ik. ik zie niet in wrm iedereen er een probleem vant maakt. gewoon 2 extra kabeltjes...

hoe heb je dat gedaan? schematje? :satisfie:

artnaz
29 maart 2007, 11:18
Nouja, in dat geval doe ik het voorlopig niet. Een talkbox, mic, en de bijkomende troep kopen om het bij één of twee nummers te gebruiken is wat overkill en prijzig. Later misschien...;)

Valoosj
29 maart 2007, 11:47
hoe je die mod moet doen om em aan te sluiten op een combo amp weet ik niet meer. ik heb een halfstack. maar ik heb het eens ergens gelezen dat je de kabel tss de luidspreker en de 'head' van je combo amp moest aanpassen, en dus de talkbox daar tussensteken zoals je zou doen als je een aparte head en cab hebt.
beetje googlen en dan vind je dat wel terug.

qua prijs valt het best mee. 170 euro in keulen voor de talkbox, koop ergens een microfoon statiefje, mijn was 2e hands 10 euro. mn nicht had nog een micro van Sony, en de zanginstallatie hebben we met de ganse groep gekocht. al bij al valt het best mee.