PDA

View Full Version : Ada mp-1



AART
2 november 2006, 23:40
Gisterenmorgen stond er een ad op gitaarmarkt van een ada mp-1, door ernst fliek gemod.
Die heb ik nu op de kop getikt, ik wilde er altijd al eens eentje uitproberen.

Weet iemand nog leuke settings of tricks voor die ada?

En hoe zit dat met die 3 gain knoppen? Welke doet wat en welke combinaties klinken goed?

Heb de manual doorgelezen maar het blijft een lastig ding.

En in de buurt komen van de rectosound, is dat een beetje mogelijk met dit beestje?

Morgen komt ie binnen dus ben redelijk benieuwd.

Alle tips zijn welkom. :)

AART
5 november 2006, 12:13
Ok, had hem al sinds vrijdag, maar gisteravond pas tijd om hem in mijn rack te stoppen en aan te sluiten.

Eerste bevindingen:

Clean, leuk en aardig, eigenlijk best k*t, maar liever snel naar het dist kanaal.

Distortion is erg ok, redelijk makkelijk haal je er een recto like sound uit, veel laag en niet te nadrukkelijk in de mids.

Echter, met iets minder overdrive en een hoop meer mids en je hebt een benadering van die typische hotrodded marshall sound, beetje zoals de heavy leads van de JMP 1.

Ben er wel tevreden mee, misschien houdt hij het wel een half jaar uit... ;)


Nu een vraagje voor de rackmensen:

Hoe kan ik de mp-1 mengen met de mark IV?
Wat voor apparaat heb ik dan nodig?

Lijkt me dat ik dan normal loop send van de mark IV naar een soort mixer moet sturen en de output van de ada ook, en dat weer in de return van de normal loop.

Maar welk apparaat is daarvoor geschikt?

AART
5 november 2006, 14:59
Niemand een suggestie/idee? :dontgeti:

El Bastardo
5 november 2006, 20:13
Ik weet niet wat die mod precies gedaan heeft, maar de sleutel in de mp1 zeker in de gain sounds is de 2 drives niet te hoog draaien. Volgens mij zat ik zo rond de 5-5.5 met allebei op de high gain sounds.
Ik heb de mp1 altijd parallell gedraaid met een jmp1. De sounds waren niet te mengen en ik had zware faseverschillen. Dus hield ik een dual mono pre-amp signaal wat ik ook zo door de effecten joeg en altijd stereo speelde.
Een gewone looper als de gcx of een grx4 kun je gebruiken om of de mark of de ada terug te sturen naar de loop.
Dus je gitaar in de looper, loop1 bv naar de input van de mark, in de fxloop van de mark terug naar de loop1 van de gcx, dan loop2 de ada en daarna naar de fxloop return van de mark.
Als je er een mixertje achter hangt (dus de output van de ada en de send van de fxloop) kun je ze bij elkaar mixen, alleen heb ik mijn twijfels of dat goed gaat klinken, maar misschien heb je geluk.

AART
5 november 2006, 20:28
die mod heeft het laag strakker gemaakt volgens mij.

Maar ik draai de mp-1 nu door de eq van mijn mark IV, dat maakt hem iets bruikbaarder, maarja, eens kijken of het mengen dan lukt, lukt het niet, dan moet ie maar gaan denk ik.

Mark IV prikt wel veel makeklijker door de mix denk ik..