PDA

View Full Version : Jazz liefhebber...



digitaal
2 november 2006, 21:04
Gitarist wil graag jazz spelen....
Wie kan hier wat mee...?

ixque
5 november 2006, 01:02
Ik denk dat weinig mensen daar iets mee kunnen

vox
5 november 2006, 01:04
Gitarist wil graag jazz spelen....
Wie kan hier wat mee...?

oke leuk.. en nu???

<_-Tijs-_>
5 november 2006, 10:32
Gitarist wil graag jazz spelen....
Wie kan hier wat mee...?

Wat bedoel je precies met je vraag? Wil je jazz gaan spelen en je vraagt je af wie je kan helpen ofzo?

Als dat het is kan ik eventueel een aantal basic bleus/jazz tabjes sturen.
(om te beginnen)

Als je dat onder de knie hebt dan kun je een jazzboek kopen van bv: de haske daar had ik mijn boek ook gekocht, hij heette jazzgitaar improvisatie, door Sid Jacobs
Hij kost 17 euro, is voor gevorderen (staat er) + verzendkosten is die 20 ofzo.

vox
5 november 2006, 16:28
een van de moeilijkste onderdelen van muziek wel mooi.. "JAZZ"

<_-Tijs-_>
6 november 2006, 09:54
Ja jazz is inderdaad zeer moeilijk, ik ben er net mee begonnen.
Ik dacht eerst dat ik gitaar kon spelen met m'n punk/rock en rock enzo, maar dat valt zwaar tegen als je voor het eerst jazz gaat spelen. Maar nu heb ik al heel wat bijgeleerd! PRACHTIG!!
Ik heb net de I-VI-II-V-I schema onder de knie :dance:
en een aantal basic bleus/jazz schema. voelt goed!

vox
6 november 2006, 14:11
je kan toch spelen als je punk en rock kan oke niet zoals jazz en blues..
je moet het natuurlijk ook willen leren en spelen

<_-Tijs-_>
6 november 2006, 16:57
Het gaf me juist nog meer motivatie om te leren, vooral theorie want ik wil later nog wat bereiken met deze hobbie!

<_-Tijs-_>
6 november 2006, 18:59
Ik vraag me af of die Digitaal nog in gaat op z'n eigen onderwerp :dontgeti:
Hij vraagt wat en reageert vervolgens 0% :confused:

digitaal
6 november 2006, 22:12
Ja....eigenlijk zoek ik een paar mensen....om jazz mee te spelen .
De theorie is voor mij ook een lastig punt.
Dus als je zin hebt .....kunnen we is wat uitproberen.

<_-Tijs-_>
7 november 2006, 08:37
Leeftijd?
Woonplaats?
Hoe lang speel je jazz?

digitaal
7 november 2006, 10:32
Ik ben 55
speel 2 jaar jazz
en woon z.o.drenthe

<_-Tijs-_>
7 november 2006, 11:32
tja.. ik ben 15, das denk ik wel beetje jong om mee te jammen.
En ik speel nog maar net jazz.

digitaal
7 november 2006, 13:33
zo zie je maar...toch ....leeftijd speelt geen rol in de muziek.....zelf sta ik ook nog te rocken met de band hoor.
Maar jij bent best wel jong ...voor jazz tenminste.....op die leeftijd hoor ja dat niet vaak.
Hoe komt dat...????

<_-Tijs-_>
7 november 2006, 13:36
Ik rock ook wel heel graag natuurlijk!
Maar jazz vond ik altijd al mooi, word er rustig van enzo.
En toen op een dag in Italië in het dorpje Guargistallo ergens in Toscane gingen we uit-eten. Daar was 's avonds een optreden van het jazz bandje Quadro-Nuevo, en dat gaf mij de doorslag om dit jaar met jazz te beginnen
Eind deze maand gaan we naar Munster dan treden ze daar echt voor geld op. In italie treden ze wel eens op in de vakantie omdat ze daar vrienden hebben in dat dorpje, het was echt prachtig! De gitarist speelt jazz in een beetje flamingo stijl, heel mooi!

Don Capo
7 november 2006, 15:51
Ik geloof dat je Flamenco bedoeld. Flamingo stijl betekend fladderend als een roze vogel staand op 1 been. Lijkt me lastig :D

<_-Tijs-_>
7 november 2006, 18:02
Ik geloof dat je Flamenco bedoeld. Flamingo stijl betekend fladderend als een roze vogel staand op 1 been. Lijkt me lastig :D

HAHAHAHA!! ik was even verward, zie je het al voor je?
kom je jazz cafe binnen, staan ze daar allemaal met roze broek, op 1 been te spelen!

terrasbeest
7 november 2006, 18:41
Ik ben 55
speel 2 jaar jazz
en woon z.o.drenthe
-1 ( 54 dus), maar speel nog geen Jazz, ben het aan het leren. Valt het wat mee...?

<_-Tijs-_>
7 november 2006, 18:53
Valt het wat mee...?

Nee! Ik vindt jazz heel moeilijk, vooral in het begin. Begin het nu redelijk onder de knie te krijgen. Als je nooit eerder jazz hebt gespeeld dan is het vooral moeilijk de feeling erin te krijgen, bij solo's bijvoorbeeld. Maar ook als je een combinatie van akkoorden en solo's speelt. Het aantal tellen van rusten zijn soms appart en moet je op rare momenten een akkoord spelen waarvan je d8 dat je hem een halve tel later had moeten spelen. Ik speelde toen een combinatie van solo met begeleiding. ik d8 ik heb hem onder de knie en telkens bleek ik die akkoordjes een halve tel te laat aan te slaan.
Maar leuk is het cker!!! :p

vox
7 november 2006, 20:11
ik kijk weleens naar jazz en blues gitaristen/bandjes dan denk ik wauw kom ik met mijn punk en rock :p

digitaal
7 november 2006, 20:45
Ja ..leuke reacties komen er los.
Elke vorm van muziek is leuk....voor mijzelf heb ik ondekt dat jazz wat meer klankkleur heeft.
En Tijs ...weet je wat leuk voor jou is om te luisteren...The Gipsy Kings..en...
Het Rosenberg Trio.
Jazz is niet moeilijk....alleen je moet net als je begint met gitaar spelen...veel oefenen.....maar ik ben er voor mijn gevoel nog lang niet.maar wel een uitdaging toch? Dus als er mensen zijn die hier ook in willen duiken ........wie weet kunnen we wat betekenen voor elkaar.

vox
7 november 2006, 21:10
eigelijk is elke vorm van muziek moeilijk. het blijft oefenen..
alleen sommige muziek vormen zijn sneller op te pakken en hebben sneller goed resultaat

Ravanelli
8 november 2006, 17:43
Ik sluit me hier graag bij aan. Ook ik wil wat meer kleur geven aan mijn spel. Wie weet kunnen we elkaar inderdaad van dienst zijn door ervaringen uit te wisselen.

Ik ben trouwens 19 en woonachtig in de Achterhoek. Met Jazz kom ik qua spelen eigenlijk net kijken. Ik luister al wel een geruime tijd naar Bebop en verwante stijlen.

<_-Tijs-_>
8 november 2006, 19:57
Ideetje!!

als we nou is allemaal een klein filmpje of mp3tje opnemen van jazz.
Even laten horen welke stijl je speelt en eventueel anderen die er opmerkingen en/of tips over hebben.

goed idee?

vox
9 november 2006, 23:00
Ideetje!!

als we nou is allemaal een klein filmpje of mp3tje opnemen van jazz.
Even laten horen welke stijl je speelt en eventueel anderen die er opmerkingen en/of tips over hebben.

goed idee?

ga ik ook jazz spelen (stukje oefenen) met punk hard rock invloeden :p

<_-Tijs-_>
13 november 2006, 08:36
ga ik ook jazz spelen (stukje oefenen) met punk hard rock invloeden :p

wordt een interresant filmpje :seriousf:
hard/rock in combi met jazz? :???:
Ik heb al veel combi's gezien maar deze heb ik nog nooit meegemaakt. :dance:

Mitch_mashinguard
13 november 2006, 15:25
Wat moet je je daar ook bij voorstellen. Een soort skapunk, maar dan iets meer richting blues...Met improviserende blazers en ritmisch ingewikkeld....euh....ja, leuk :???: ;)

vox
13 november 2006, 15:45
wordt een interresant filmpje :seriousf:
hard/rock in combi met jazz? :???:
Ik heb al veel combi's gezien maar deze heb ik nog nooit meegemaakt. :dance:

uitdaging ;)

<_-Tijs-_>
13 november 2006, 16:38
uitdaging ;)

suk6, en laat maar horen als je ermee klaar bent.
ik moet nog ff een stukje oefenen, daarna opnemen en op internet zz
dan laat ik ook iets van mij zien.

(volgende week ofzo) heb nu proefwerk week

crelis
7 december 2006, 16:44
hey!!

ik ben 15 jaar oud en ik speel 5 jaar gitaar( 2.5 jaar akoestisch en 2.5 jaar elektrisch).
ik oefen heel veel en het gaat heel goed:)!
ik wil alleen jazz leren spelen. weet één van jullie nog een jazznummer of kan iemand mij wat nodige jazztheorie bijbrengen?

guitartub
7 december 2006, 18:58
hey!!

ik ben 15 jaar oud en ik speel 5 jaar gitaar( 2.5 jaar akoestisch en 2.5 jaar elektrisch).
ik oefen heel veel en het gaat heel goed:)!
ik wil alleen jazz leren spelen. weet één van jullie nog een jazznummer of kan iemand mij wat nodige jazztheorie bijbrengen?

Jazztheorie is niet de eenvoudigste leerstof en vrij lastig om zonder hulp van een goeie docent onder de knie te krijgen. Ben zelf 54 en speel al jaren jazz (naast veel andere dingen). Ik liep echter steeds tegen dezelfde drempel op totdat ik een kleine 2 jaar geleden les ben gaan nemen van Olaf Tarenskeen.
Het gaat inmiddels veel beter en de drempeltjes worden stukje bij beetje weggenomen. Ik had dat op mijn eentje niet gered, en het plezier in jazz is er vele malen groter door geworden.