PDA

View Full Version : Gitaarspelen



Citter
2 november 2006, 19:40
Ik wil gaan gitaar spelen
Ik zit er aan te denken om met een acoustische te beginnen want dat is goedkoper(voor als het uiteindelijk toch niet zo leuk is verwacht ik niet hoor maar voor het geval)
Ik houd veel van rock zoals Racoon Di-rect RHCP en The Beatles
Wat raden jullie mij aan

Spitfire
2 november 2006, 20:06
wat wil je dat we je gaan aanraden?

Eko
3 november 2006, 10:29
Ga naar een muziekschool of een gitaarleraar. Neem les en blijf oefenen. Koop bij een muziekwinkel een goede acoustische gitaar voor rond de 125-150 euries, en veel succes.

Citter
3 november 2006, 18:50
Ga naar een muziekschool of een gitaarleraar. Neem les en blijf oefenen. Koop bij een muziekwinkel een goede acoustische gitaar voor rond de 125-150 euries, en veel succes.
ik zit nu op instuif van school met gitaarspelen
en ik vind het best wel leuk vandaag voor het eerst gitaar gespeel heb nog steeds pijn aan mijn vingers
Ik speelde op een western en hij speelde best lekker voor zover ik er op gespeeld heb.
Maar kunnen jullie mij wat tips geven over het kopen van een gitaar en hoe ik verder moet als ik geen instuif heb

Tho
3 november 2006, 18:58
ik zit nu op instuif van school met gitaarspelen
en ik vind het best wel leuk vandaag voor het eerst gitaar gespeel heb nog steeds pijn aan mijn vingers
Ik speelde op een western en hij speelde best lekker voor zover ik er op gespeeld heb.
Maar kunnen jullie mij wat tips geven over het kopen van een gitaar en hoe ik verder moet als ik geen instuif heb

Je kan bij de koopadviezen kijk bij akoestische gitaren op dit forum. Het ligt er ook aan welke stijl je wilt gaan spelen.. ben je daar al uit? Ik zou klassiek doen. Mijn ervaring is dat je daar alle kanten mee uitkunt.

piezo
3 november 2006, 19:07
De sound van elektrische rock op een akoestische gitaar gaat je natuurlijk niet lukken. Maar toch kun je vrijwel alle rockliedjes van de muzikanten die je noemt wel op een akoestische gitaar spelen. Een akoestische gitaar is hèt basisinstrument. Als je er een gaat kopen, bepaal dan vooraf je budget en neem als beginner altijd een ervaren gitarist mee om je te helpen kiezen.

sjoerd5
3 november 2006, 19:29
ik begon ook op klassiek nylon snaar

daar nog maar weinig klassiek van over

Citter
3 november 2006, 21:08
ik heb ergenbs anders gelezen dan je met een gitaar met stalen snaren beter rock kan spelen en die heb ik ook gezien voor een aardige prijs maar wat zeggen jullie er van moet ik met staal of nylon beginnen

piezo
3 november 2006, 21:14
Als je pop en rockliedjes wilt spelen, is een staalsnarige de beste keus.

Oude Drummer
3 november 2006, 22:04
Nylon is in begin een stuk prettiger aan je vingers....

Pentatonic
4 november 2006, 11:49
ja maar daar moet je maar over geraken :)

je kan .009 snaren op die western gitaar zetten en dan valt het allemaal nogal mee. hoewel je in't begin zult afzien.

darkfear
5 november 2006, 17:30
Zelf heb ik ook zitten twijfelen tussen een akoestische of een electrische gitaar. Ik hou ook van rock en zelfs nog wat harder 'heavy metal'. maar ik heb er geen moment spijt van gehad. omdat je toch rock nummers wilt gaan spelen klinkt het op een electrische gewoon beter en is het ook leuker om te blijven spelen. Het voordeel van electrisch is je kan de gain knop omdraaien zodat een een rock sound krijgt maar je kan altijd weer clean gaan spelen dit kan met een akoestische gitaar niet. Persoonlijk heb ik electrisch ook altijd veel makkelijker gevonden om op te spelen dan akoestisch. Het speelt veel lichter.

Als ik jou was zou ik zeker electrisch doen dan maar een paar tientjes extra kwijt.

sjoerd5
7 november 2006, 15:59
Als ik jou was zou ik zeker electrisch doen dan maar een paar tientjes extra kwijt.


nou je kan het toch goed combineren

cardinal
15 november 2006, 21:00
gewoon electrisch beginnen. Ik vond accoustisch in het begin weinig inspirerend en ben dat pas later gaan waarderen.


Electrisch is tegenwoordig spotgoedkoop, 80 euro inc versterker. Is wel waarschijnlijk crap natuurlijk, maar een accoustische van die prijs waarschijnlijk ook wel.