PDA

View Full Version : Shielding Ground Wire



Snow
2 november 2006, 16:49
Hallo,

Na het shielden van de pickguard en cavities moet (bij een strat) de draad die voordien naar de tremolo ging op de folie gemonteerd (of gesoldeert) worden?
Of moet de tremolo draad terug aan de volume pot aarding verbonden worden en een extra draad van de folie (shielding) naar de volume pot aarding lopen?

Alvast bedankt

G.G.
2 november 2006, 17:01
Als je slagplaat voorzien is van folie, dan maken je pots toch contact met de folie? Je draadje naar de klauw van de tremelo lekker laten zitten aan de dikke klodder bovenop je potmeter.

Snow
2 november 2006, 17:07
Hmm en als ik die al half door gesneden heb?

Best terug aan de tremolo of nu aan de folie?

G.G.
2 november 2006, 17:11
Hmm en als ik die al half door gesneden heb?

Best terug aan de tremolo of nu aan de folie?

Absoluut aan de tremelo, hij moet in verbinding staan met je vingers, dat doet ie via de klauw, via de veren, via het blok van de tremelo, via de zadeltjes en dan via de snaren aan je vingers.

Die draad moet dus in verbinding staan met je vingers.

EDIT: half doorgesneden, ff aan elkaar solderen en een krimpkousje eroverheen of even een nieuw draadje aanleggen.

Snow
2 november 2006, 17:23
Ok

kan ik dan aan beide draden (volume pot en tremolo) een ring termal (nederlandse benaming?) hangen en die dan samen aan de folie verbinden met een schroefje?

G.G.
2 november 2006, 17:43
Ok

kan ik dan aan beide draden (volume pot en tremolo) een ring termal (nederlandse benaming?) hangen en die dan samen aan de folie verbinden met een schroefje?

Lijkt me geen probleem, zolang de pot, de shield en de tremelo aan de massa verbonden zijn is dat goed

Snow
2 november 2006, 19:04
Raar, lijkt allemaal niks uit te maken, integendeel zelfs, op de 1-3-5 ietsjes meer hum.

Is dit correct?

http://users.pandora.be/snowy/Aarding.jpg

G.G.
2 november 2006, 19:15
Raar, lijkt allemaal niks uit te maken, integendeel zelfs, op de 1-3-5 ietsjes meer hum.

Is dit correct?

http://users.pandora.be/snowy/Aarding.jpg

Ja, dat is normaal bij een strat, standje 2 en 4 zijn humcancelling door een Rw element in het midden. Kan niet precies vertellen hoe het werkt, maar zoek het eens op, of Piezo zal wel reageren

Snow
2 november 2006, 19:36
Is die aarding goed gelegd G.G.?

Ik denk dat ik daar iets verkeerd heb gedaan en een groundloop gecreerd heb of zo

Zou toch een verschil moeten geven niet? Ik heb de geleiding van de koperfolie ook overal gemeten met een multimeter en die blijkt ok.

Snow
2 november 2006, 19:44
Ik denk dat hier m'n probleem ligt

Remove any wires which are soldered from the shell of one pot or switch to the shell of another. These wires are ground loops because the bodies of the controls are also electrically connected through the foil on the back of the pickguard. Figure 4 shows typical ground loops in stock Fender wiring. Most guitars from other manufacturers are similar.

Komt van Guitarnuts site: http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/shield3.php

Ik ben een leek in solderen dus dacht ik eerst ff te proberen met de folie.

no 1 hops
3 november 2006, 07:22
ziet er trouwens mooi uit die folie.

dus als ik de engels tekst begrijp dan moet je elke draad kwijt die van de behuizing van de potmeter en schakelaar loopt naar de centrale massa die op de volume potmeter zit.
maar ik heb dan ook de vraag.
er loopt 1 hot draad richting de jack en en de massa soldeer je meestal vast op de bovenkant van die volume pot.
zou je die laatste ook vast kunnen maken op die centrale aansluiting die je via die schroef op de folie hebt gemaakt.
Piezo?