PDA

View Full Version : Beetje overdreven? Of niet?



Jay75
2 november 2006, 15:53
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=69576

Ziet er tof uit, maar 400 euro?
Is dat re-eel

?

Joey Handsome
2 november 2006, 15:56
Wow, ziet er zeker gaaf uit. Ja, je weet het nooit helemaal zeker met die oude meuk. Of het is van de gekken zo duur of het is spotgoedkoop.

interessander
2 november 2006, 16:28
Ik vind die tone control wel erg gaaf, dus daar heeft Zoom het vandaan met die nieuwe serie van hen...

Dirk_Hendrik
2 november 2006, 16:30
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=69576

Ziet er tof uit, maar 400 euro?
Is dat re-eel

?


Blijft altijd een beetje wat de gek ervoor over heeft.
Opvallend is wel dat in Nederland vraagprijzen vaak een stuk hoger liggen dan de praktijkveilingprijzen die je in het buitenland ziet.

interessander
2 november 2006, 16:39
Dat komt ook door het feit dat de markt hier niet heel erg verzadigd is. Je ziet af en toe eens toevallig een 3tal ibanez fl-301 flangers op marktplaats bijvoorbeeld en dan kun je er niet al te veel meer voor vragen zonder rekening te houden met de anderen. Op ebay.com (en ebay.de) is het aanbod natuurlijk veel groter en dat zie je dan ook terug in de prijzen. Als je weet dat je veel voor je ts-808 kunt vangen dan probeer je het natuurlijk ook, al is de balans tussen vraagprijs en de prijs die men bereid is te betalen in nederland soms wel aardig scheef, ik neem aan dat niemand hier originele whammy's voor 450 of meer gaat kopen?

Dirk_Hendrik
2 november 2006, 18:31
Klopt als een bus. Met sommige effecten kun je dat inderdaad ook doen. wat je hier in Nederland nogal eens ziet gebeuren is dat ook effecten die een veel lagere verzamelaarsinteresse hebben ineens de hoofdprijs moeten opbrengen omdat ze toevallig ook "van dat merk" zijn. Apparaten als een Pearl FG-01 of latere Big Muffs vallen daar "voor mij" onder. Evenveel van verkocht als stoeptegels in Rotterdam maar toch gepoogd als collectable weg te zetten.