PDA

View Full Version : Richwood Teaser Vintage



Damy
2 november 2006, 14:34
Hey allemaal,

Ik heb een vraag, ik speel nu al zo'n 5 jaar gitaar en ben ee beetje uitgeken op mijn Washburn X10 (redelijk puik gitaartje) Hij is zwart, zwart en niet te vergeten zwart :nervous: Ik luister de laatste jaren bijna alleen nog maar Red Hot chili peppers en tot mijn grote verbazing zag ik dat John Frusciante ook op een strat/tele speelde maar dan in het Sunburst :p Dus ik gelijk verliefd geworden op de telecaster in het sunburst, alleen ben ik gaan vergelijken met een paar gitaren o.a. De london city comet, een paar squier gitaren, een Farida en natuurlijk de Richwood. Ik heb alle gitaren kunnen uitproberen behalve de Richwood.

London City Comet: Mooie gitaar, prachtige afwerking en een mooie klank

Squier: fel en niet mijn ding

Farida: Mooie afwerking, prachtige finish, goede harware maar ik weet het niet

Richwood:????

Daar zit ik dus mee, heeft iemand ervaring met de richwood uit de vintage serie en wat zijn de verschillen tussen de Richwood Vintage en de Richwood Standard? Graag zo veel mogelijk info :D

Alvast bedankt

Damy

Brammibal
2 november 2006, 17:34
Ik las op de site van mainmusic dat de farida eigenlijk hetzelfde is als de lc comet. Is er iemand die dat kan bevestigen, ik heb namelijk nogal mijn twijvels.

Damy
2 november 2006, 18:03
Ja, idd

Dat ze uit dezelfde fabriek komen dat is een feit, al bij meerdere muziekwinkels nagevraagd en bij elke muziekwinkel zeggen ze dat het waar. Ik vroeg naar de Farida tele en de man zij een verhaal over de gitaar en dus dat hij uit de London City fabriek kwam, alleen omdat er geen London City op staat maar Farida (rare naam trouwens :???: ) varieren de prijzen tussen de 130 en de 160 euro. Wat ik wel jammer vind is dat de kop van de gitaar veel op de kop van een strat lijkt :(

Iemand info over deze gitaar, wat kan ik beter doen?

Richwood, Farida of de LC comet?

Heeft er iemand ervaring met de Richwood vintage teaser of de Farida?

grayfink
2 november 2006, 19:11
Ik heb een Richwood vintage teaser. De elementen waren niet veel soeps. Zijn ingeruild voor London City Comet elementen. Die klinken veel beter. De tuners voelen nogal plasticachtig aan, maar doen hun werk wel goed. In de basis is het wel een goede gitaar, goed hout, lekker halsje. De London city heeft dus direkt goede hardware, begrijp ik van de mensen hier op het forum, daar zou ik dus voor gaan.

G.G.
2 november 2006, 19:19
Ik heb een Richwood vintage teaser. De elementen waren niet veel soeps. Zijn ingeruild voor London City Comet elementen. Die klinken veel beter. De tuners voelen nogal plasticachtig aan, maar doen hun werk wel goed. In de basis is het wel een goede gitaar, goed hout, lekker halsje. De London city heeft dus direkt goede hardware, begrijp ik van de mensen hier op het forum, daar zou ik dus voor gaan.

Zou in dat geval voor een LC gaan en eventueel fatsoenlijke pups, switch en potmeters erin zetten.

Aron Maiden
2 november 2006, 20:04
Zou in dat geval voor een LC gaan en eventueel fatsoenlijke pups, switch en potmeters erin zetten.

die switch en potpeters hoef je niet echt te vervangen, want echt slecht ofzo zijn die helemaal niet, en de elementen klinken oko wel goed.. dusee, en vervangen hoeft nog niet eens dacht ik...

en ik was ook voor de LC gaan, heb er zelf ook een en zeer tevreden over!

Brammibal
2 november 2006, 22:22
Nja, als de farida hetzelfde is zou ik daarvoor gaan. precies hetzelfde voor minder geld toch ?

petertorro
31 oktober 2008, 13:20
Ik las op de site van mainmusic dat de farida eigenlijk hetzelfde is als de lc comet. Is er iemand die dat kan bevestigen, ik heb namelijk nogal mijn twijvels.

Hoi

Ik heb ze alle twee
Zowel de strats als tele van lc en farida
Komen uit zelfde fabriek .
Zijn alletwee goed.
qua bouw is london city degelijker denk ik in ieder geval zwaarder.
Sound van de strat farida vind ik beter.
sound van tele lc vind ik beter gebruik ik voor stones (g-stemming geloof ik)
Farida gekocht bij de String amsterdam werd hij gelijk goed afgesteld qua snaarhoogte. 160 euro.
Ik heb ook een Farida thinline goed gebouwd gitaar alleen geluid wat te schel
maar kun je bij stellen met tooncontrole.

gr peter

Squier4ever
31 oktober 2008, 15:39
tering wat een loze bump zeg.

arcane
31 oktober 2008, 16:14
tering wat een loze bump zeg.

naja, voor mij was het wel een aardige bump. Ik zit er ook over te denken om een strat of tele aan te schaffen (heb alleen gitaren met humbuckers). En ik was wel te spreken over de LC's, maar ik wist niet dat Farida uit de zelfde fabriek kwam. Dus ik heb er in ieder geval wat van opgestoken :) haha