PDA

View Full Version : Richwood Teaser Vintage



Damy
2 november 2006, 14:34
Hey allemaal,

Ik heb een vraag, ik speel nu al zo'n 5 jaar gitaar en ben ee beetje uitgeken op mijn Washburn X10 (redelijk puik gitaartje) Hij is zwart, zwart en niet te vergeten zwart :nervous: Ik luister de laatste jaren bijna alleen nog maar Red Hot chili peppers en tot mijn grote verbazing zag ik dat John Frusciante ook op een strat/tele speelde maar dan in het Sunburst :p Dus ik gelijk verliefd geworden op de telecaster in het sunburst, alleen ben ik gaan vergelijken met een paar gitaren o.a. De london city comet, een paar squier gitaren, een Farida en natuurlijk de Richwood. Ik heb alle gitaren kunnen uitproberen behalve de Richwood.

London City Comet: Mooie gitaar, prachtige afwerking en een mooie klank

Squier: fel en niet mijn ding

Farida: Mooie afwerking, prachtige finish, goede harware maar ik weet het niet

Richwood:????

Daar zit ik dus mee, heeft iemand ervaring met de richwood uit de vintage serie en wat zijn de verschillen tussen de Richwood Vintage en de Richwood Standard? Graag zo veel mogelijk info :D

Alvast bedankt

Damy

Brammibal
2 november 2006, 17:34
Ik las op de site van mainmusic dat de farida eigenlijk hetzelfde is als de lc comet. Is er iemand die dat kan bevestigen, ik heb namelijk nogal mijn twijvels.

Damy
2 november 2006, 18:03
Ja, idd

Dat ze uit dezelfde fabriek komen dat is een feit, al bij meerdere muziekwinkels nagevraagd en bij elke muziekwinkel zeggen ze dat het waar. Ik vroeg naar de Farida tele en de man zij een verhaal over de gitaar en dus dat hij uit de London City fabriek kwam, alleen omdat er geen London City op staat maar Farida (rare naam trouwens :???: ) varieren de prijzen tussen de 130 en de 160 euro. Wat ik wel jammer vind is dat de kop van de gitaar veel op de kop van een strat lijkt :(

Iemand info over deze gitaar, wat kan ik beter doen?

Richwood, Farida of de LC comet?