PDA

View Full Version : rellog gitona?



datsun
2 november 2006, 14:05
hallo, ik zag net deze (http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/17228742-rellog-gitona-electric-guitar-1950.html?per=10) rellog gitona uit de jaren 50 te koop staan. Weten jullie soms wat de gangbare prijs hiervan is? Anders ga ik eens kijken :).

zeppo
2 november 2006, 16:08
hallo, ik zag net deze (http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/17228742-rellog-gitona-electric-guitar-1950.html?per=10) rellog gitona uit de jaren 50 te koop staan. Weten jullie soms wat de gangbare prijs hiervan is? Anders ga ik eens kijken :).
Langzaamaan toch maar het idee dat ik een keer het Bluebook moet kopen, ik zou het echt niet weten.
Op www.guitareelectrique.com staat er eentje voor 790,- wel een ander model, maar ik geloof dat ze in FR sowieso wat duurder zijn.

wietse
2 november 2006, 17:18
maar ik geloof dat ze in FR sowieso wat duurder zijn.

wat duurder?!
dat is pas een understatement vintage gitaren zijn daar extreem duur oude egmonds, kawai's etc die je hier voor een tientje op de rommelmarkt vindt betalen ze daar een 300 euro voor.
leuke gitaar zo'n rellog en inderdaad erg zeldzaam, dus beslist niet goedkoop 500 moet je zowiezo op rekenen.

datsun
2 november 2006, 17:42
ok, zal ik mn bod van 150 dan maar verwijderen :p ... bedankt voor de info, een prachtige gitaar

bass blom
2 november 2006, 17:48
vaag.. vierde foto= van andere gitaar

wietse
2 november 2006, 18:24
ok, zal ik mn bod van 150 dan maar verwijderen :p ... bedankt voor de info, een prachtige gitaar
waarom mail je hem niet met de vraag wat hij zelf voor prijs in gedachten had, doe ik ook altijd en soms valt het erg mee.

Javaca
2 november 2006, 19:15
die ene brugfoto klopt niet

datsun
2 november 2006, 19:47
waarom mail je hem niet met de vraag wat hij zelf voor prijs in gedachten had, doe ik ook altijd en soms valt het erg mee.

heb ik net gedaan, ook gevraagd waarom de 4de foto van een andere gitaar is... Ben benieuwd naar zijn excuus.

zoon van Piet
2 november 2006, 19:58
Rellog is een merk dat 'Tonabnehmers' maakte in de vijftiger en zestiger jaren. Je ziet ze op veel oude Duitse jazzers. Volgens mij maakte Rellog nooit gitaren, maar omdat Duitse instrumenten uit die tijd meestal zelf geen merk dragen, worden ze abusievelijk voor Rellog aangezien.
De gitaar is Oostduits en lijkt me een Musima te zijn. Dat er destijds nogal met onderdelen van andere merken werd gerommeld blijkt ook uit de tremelo, want die is volgens mij oernederlands: Egmond! ( en mag de geschiedenis in als slechtste ontwerp ooit, want hij varieert niet alleen de toonhoogte, maar ook de snaarhoogte).

Ik denk dat Wietse de waarde heel accuraat schat -al zal hij het meteen met me eens zijn dat je het nooit weet met minder alledaagse Duitsers.

Die vrierde foto hoort idd niet in het rijtje, maar toont een Westduits brugje....
waarschijnlijk zitten er dus nog meer gitaren in de verzameling van die man.

En wat de prijzen op die Franse site betreft...oh lala, ce n'est pas possible! 680 euro voor een Egmond? hoe reeel is dat?

datsun
2 november 2006, 20:24
heb net antwoord gehad:

de foto's komen van een advertentie
hij heeft geen idee hoeveel het waard is, hij heeft ook deze musima te koop staan (http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/17228863-musima-electric-guitar-1950.html?per=10&qq=musima), waar al €500 op geboden is...

Dus die brug ontstemt de gitaar enorm als ik het goed heb begrepen? ALS ik hem koop is het om op te spelen,niet als verzamelobject dus.

Nickname
2 november 2006, 20:29
heb ik net gedaan, ook gevraagd waarom de 4de foto van een andere gitaar is... Ben benieuwd naar zijn excuus.


Ik zie niks raars.. is toch allemaal dezelfde :???:

zoon van Piet
2 november 2006, 20:36
wat bedoel je met 'de foto's komen van een advertentie'?

Die ander Musima had ik gezien, schitterend topje!

en 500 is dus zo gek nog niet... al wil een bod op 2ehands niks zeggen.
die trem kun je ook gewoon afblijven, dan blijft je gitaar op stemming...
wel cool als je met zo'n ding nog de planken op durft. Vraag is of het werkt... de laatste keer dat ik mijn Hoyer meenam naar de repetitie verging alles in een orgie van piepende feedback....

Op die plaatjes zie ik trouwenms de 'Originalkabel' met aan een kant een kleine plug. Ik heb een elektrieke slagplaat van Klira, met Fuma-pupje. De jackinput lijkt standaard, maar is te klein voor een jack en te groot voor mini. Is dat vaginisme, of hadden ze nog een andere maat in Dld, vroeger? Wietse?

datsun
2 november 2006, 20:41
Ik zie niks raars.. is toch allemaal dezelfde :???:

de vierde foto (van een brug) is niet van de brug van deze gitaar

zoon van Piet
2 november 2006, 20:44
intussen is die vierde foto weg...

wietse
2 november 2006, 21:46
De gitaar is Oostduits en lijkt me een Musima te zijn. Dat er destijds nogal met onderdelen van andere merken werd gerommeld blijkt ook uit de tremelo, want die is volgens mij oernederlands: Egmond! ( en mag de geschiedenis in als slechtste ontwerp ooit, want hij varieert niet alleen de toonhoogte, maar ook de snaarhoogte).



nu de gitaar effe goed bekeken kwam zonet net uit het werk weg en moest ook direct weer weg, inderdaad een product uit de migma groep waar oa musima tot behoorde.
heb een paar van die oostblokkers en die hebben ook allebeide die ringetjes en haakjes als straphouders, de tremelo lijkt mij wel origineel heb hem eerder gezien op musima's mischien kopieerde musima wel die egmond tremelo's.
de kwaliteit was in de meeste gevallen maar net beter dan die van egmond terwijl ze ook echt wel topgitaren maakten destijds, maar goedkope brol was hun hoofd aandeel.



En wat de prijzen op die Franse site betreft...oh lala, ce n'est pas possible! 680 euro voor een Egmond? hoe reeel is dat?

inderdaad moet maar eens een franse handelaar vinden die met mij een deal wil sluiten ik lever goedkope shitgitaren die ik zelf niet wil hebben, stuur ze op en hij betaalt mij de helft van de verkoopprijs, worden we beide slapend rijk.
een italiaanse verzamelaar heeft me al eens verteld dat nederland het koopjesland is voor vintage gitaren in europa.