PDA

View Full Version : Scam customshop?



GibsonDC
2 november 2006, 10:27
op marktplaats als je op www.marktplaats.nl dit intypt 2005 Gibson Jimmy Page Custom Authentic dan kom je er van zelf, ik weet namelijk niet hoe ik een link moet plaatsen van marktplaats vandaan.
Dit lijkt me toch onmogelijk een gibson customshop van JP voor 1200euro..

DREAMMACHINE
2 november 2006, 10:29
jep.....beetje doorzichtig idd!

strat58
2 november 2006, 14:39
Hoi dat is wel erg goedkop voor een Gibson Custom shop gitaar, de koffer klopt en er zitten ook de certificaten bij die er bij horen. Vreemd misschien gestolen of een vriendin neemt wraak ?
Peace Strat58

Micro-e
2 november 2006, 14:43
en sinds wanneer ligt Katwijk in Noord-Brabant? :dontgeti:

BaseSix
5 november 2006, 03:58
Ik heb om gewoon maar eens te zien een bericht gestuurd met een bieding en kreeg de volgende reactie:

Hi,

The price for this 2005 Gibson Jimmy Page Custom Authentic is 1200euro.
The shipping and payment taxes are included in the price of it,i will
shipp it with International Express and the package will arrive at your home
in 2-3 days,after you will recive it you will have 1 week to check it and
if you are not satisfied by it you can send it back and also you will have
a full refund of the money in 24 hours.

Thanks

Lijkt me geen zuivere koffie...

Eko
5 november 2006, 12:10
Word op internationale sites voor gewaarschuuwd geen handel te bestellen vanuit het buitenland zonder dat je de mensen kent. Het zijn veelal Afrikaanse bendes die alleen al werken voor een aanbetaling van 20-25%. Vergeet niet dat een 250 euries al een halfjaar salaris is voor een hoop mensen. Bij duurdere objecten zoals auto`s wordt een aanbetaling gevraagd om er voor te zorgen dat de auto ook echt van jou wordt.De handel zal echter nooit je voordeur bereiken. Simpelweg omdat die er niet is of omdat hij wordt verkocht aan iedereen die reageert. Het adres van hun is veelal in buitenland gelegen ( Engeland vaak ) en meestal niet eens bestaand. Reclameren heeft dus geen zin.
Ook komt het voor dat een werkelijke schaamteloze Chinese kopie van boardkarton wordt gefotografeerd en aangeboden inclusief mooie kleurenkopien van de originele papieren. Er gaan kopien om die zo slecht zijn dat je er de snaren niet eens vanaf kunt halen zonder het instrument te breken.
Marktplaats weet dat er dit soort praktijken zich voor doen en waarschuuwt iedereen voor advertenties met Engelse teksten.

Rude Perception
5 november 2006, 12:26
mss een goede regel dan... De advertenties moeten in het Nederlands worden gepost. Alleen jammer voor mensen die in Nederland wonen en geen Nederlands kunnen. Maar die kunnen dat dan wel aan een kennis ofzo vragen.

a darker shade of grey
5 november 2006, 12:30
klinkt inderdaad als bullshit...1200 euro tsssssss

casper innosence
5 november 2006, 14:18
en sinds wanneer ligt Katwijk in Noord-Brabant?

er ligt inderdaad een Katwijk in Noord Brabant. Het ligt net over de Maas bij Cuijk.