PDA

View Full Version : Electrische gitaren en ook akoestische aanleren,



Cicerooke
2 november 2006, 00:52
Ik ben nog maar juist een dikke week bezig met gitaar spelen.
Ik doe dat op een electrische gitaar en ik moet zeggen dat het dikke fun is.
Dus ik wil dat momenteel toch blijven doen.
Maar nu speel ik met de gedachte om ook een klassieke akoestische gitaar aan te schaffen.
Is dat nou wel verstandig,om in zo'n vroeg stadium al te beginnen switchen van het ene type gitaar naar het andere en vice versa?
De bedoeling is wel hoofdzakelijk om electrisch te blijven spelen,en die klassieke gitaar overal mee naartoe te sleuren om 'onderweg' je tijd nuttig door te brengen met verder te oefenen oid.

Eko
2 november 2006, 08:59
Kan absoluut geen kwaad. Integendeel zelfs. Als je op meerdere (verschillende)_instrumenten speelt komt het je techniek ten goede. Je leert dan je hand en vingers goed te gebruiken. Je zou zelfs ook je rechterhandtechniek beter ontwikkelen op een acoustische gitaar. Voor kampvuurachtige zaken zou ik een western nemen.

Pentatonic
2 november 2006, 12:06
kan helemaal geen kwaad, integendeel.

ik zou ook eerder een western dan een klassieke gitaar nemen, maar dat hangt af van wat je wil spelen.

DeadStar
2 november 2006, 12:10
Ik zo juist eerder een klassieke nemen. Hier kan je veel beter op leren tokkelen. De western verschilt veel minder van een elctrische gitaar. Als je te dan toch goed wil doen.....

Pais
2 november 2006, 18:56
Ik speel ook nog niet zo lang en heb zowel een klassieke, een western en een elektrische staan (alleen de klassieke is vanmezelf, maar goed ;) )
De klassieke ga ik mee op les, sleur ik overal mee naar toen en is mn grote vriend. De trein missen is ineens niet zo erg meer als je je gitaar bij je hebt.
De elektrische speelt heerlijk licht maar is gewoon niet mijn ding en de reden dat ik die heb, is omdat ik dan wat dingetjes kan proberen zonder mn buren verdrietig te maken, die snel last van mn akoestiche hebben.
De western vind ik heel beroerd spelen. Zwaar, het klettert en elke fout die ik maak, hoor je. Het is niet de goedkoopst (de duurste van het stel) dus ook dat is niet de reden dat hij voor mij niet bespeelbaar is. (ik had de actie al lager in laten stellen en de lichtste snaren erop gezet, maar goed)

Dus, uit de grond van het hart van een ware starter: ik beveel je geen western aan, ze zijn (voor mij iig) niet de makkelijkste.