PDA

View Full Version : Fender booster



Rormo
1 november 2006, 23:26
Heb recent een Marshall DSL 50 amp gekocht. Nu vind ik mijn Gibson lekker klinken, maar bij dezelfde instellingen klinkt mijn Fender een beetje 'leeg'/'kaal'. Gezien het feit dat ik niet alsmaar aan knopjes kan en wil draaien denk ik dit op te lossen met een equaliser. Heb al een boss GE-7 om m'n solos te boosten en daarmee geexperimenteerd met mijn Fender.
Werkt uitstekend, MAAR die Ge-7 geeft over het distortion kanaal nogal veel ruis. Als je de schuifjes van de GE-7 flink open zet (of juist dicht trouwens) en je speelt niet, dan krijg je veel ruis. Als ik het volume van de amp wat hoger zet, dan wordt dit zo veel ruis dat het storend wordt.
Wat kan ik hier aan doen? Zijn er andere opties dan een Ge7 om mijn Fender wat voller te laten klinken (ik gebruik op de ge7 vooral wat meer mid en iets meer volume en dan klinkt hij super)?
dank

up-guitarman
2 november 2006, 13:58
Mijn Tele scheurt heerlijk (en best vol) met mijn SuperHardOn !!!
Een booster in die trend (op unity gain) zou moeten werken !!!

stumpy
2 november 2006, 15:10
Er zijn natuurlijk ook nog veel meer ?-band equalizers die beduidend minder ruis hebben. Persoonlijk vind ik de 10-band equalizer van mxr (liefst de oude) ook wel goed.

Rormo
3 november 2006, 11:19
Maar wat kan ik aan die ruis doen? Werkt een noise surpressor? Welke hiervan zijn goed?

Rormo
5 november 2006, 20:26
misschien een Boss NS-2?