PDA

View Full Version : Vintage Amp Meeting zaterdag 12 mei 2007 Sittard



1959SLP
1 november 2006, 13:30
Zo mensen, wat vliegt de tijd toch hè..... jaargang 3 alweer.

Bij voldoende interesse gaat deze jaarlijkse meeting ook weer gewoon door.
Speeltijd van 10.00u tot 18.00u.

Ik ben benieuwd waar we deze keer van mogen genieten. Alle amps met een vintage karakter zijn welkom.

Salut.

Chris Winsemius
1 november 2006, 13:55
Ok!

Wegens vlaaien, sfeer en bier zal ik er ook zijn

Franc
1 november 2006, 14:19
Is wel ver weg hoor :) (in de tijd dan)

Ben er in principe graag bij, maar je weet maar nooit wat er allemaal nog te gebeuren staat (ik zou zo maar voor de 2e keer vader kunnen worden ;) )

Harry
1 november 2006, 14:19
wat Sittard? Dat ligt zowat in Belgie!!

Chris Winsemius
1 november 2006, 14:39
Ben er in principe graag bij, maar je weet maar nooit wat er allemaal nog te gebeuren staat (ik zou zo maar voor de 2e keer vader kunnen worden ;) )

Ga jij je eens 'n beetje gedragen 's nachts!!!















:D

Franc
1 november 2006, 15:18
Te laat...
















:D

Negative K3 fan
1 november 2006, 15:23
extreem vroeg gepland!!! hopelijk ben ik erbij, in ieder geval gaat de shamray mee, vintage genoeg :D

Chris Winsemius
1 november 2006, 15:23
Te laat...

:D

Gossamme :)
Zwartewaal raakt overbevolkt en normale amp-techs solderen 's nachts :D

Congrats van te voren!!!

Thijssie
1 november 2006, 16:50
Ik ben benieuwd waar we deze keer van mogen genieten. Alle amps met een vintage karakter zijn welkom.

Geez, zo ver plan ik eigenlijk nooit vooruit ;)

Maar ga er maar vanuit dat ik kom samen met mijn jmp2203

Al
1 november 2006, 21:28
Zo mensen, wat vliegt de tijd toch hè..... jaargang 3 alweer.

Bij voldoende interesse gaat deze jaarlijkse meeting ook weer gewoon door.
Speeltijd van 10.00u tot 18.00u.

Ik ben benieuwd waar we deze keer van mogen genieten. Alle amps met een vintage karakter zijn welkom.

Salut.

Dat lijkt me leuk om bij te zijn

Al

PeeVee
2 november 2006, 01:37
Ja ik kom ook denk ik, neem wel wat ouwe Fender meuk mee (getuned met cheapo parts) ;)

Mitch
2 november 2006, 09:16
Zodra ik een nieuwe aganda heb zet ik 'm er vast in ;)
Misschien leuk om mijn Heritage G12M's eens naast je kast te zetten, Ray. Mede door de vorige meeting ben ik overtuigd geraakt van het nut van echt goede speakers. Nog bedankt voor deze financiële aderlating, trouwens :nervous:

1959SLP
2 november 2006, 10:17
Goed om te zien dat we er weer allemaal zin in hebben.

Mitch: maar nu heb je ook wat hè kerel? ;) Ik ben ook benieuwd naar het verschil tussen de Heritage en Greenies. Naast elkaar zetten is idd het beste vergelijk. We moeten er dan wel even op letten dat we de speakerkabels de goeie kant op hebben ingeplugt :seriousf:

Peevee: Ik hoop dat je er dit keer ook bij kunt zijn. Tot nu toe waren het toch wel hoofdzakelijk de Marshall(achtigen) die de meetings domineerden dus een paar Fenderbakkies zijn zeker welkom.

Al: Natuurlijk ook van harte welkom! Al een beetje idee wat je gaat meenemen?

Thijssie: Tof kerel! Ik hoop dat Chris mijn JMP ook ongeveer zoals jouw 2203 aan het klinken krijgt (groffe korrel).

Lennart: hè hè...eindelijk die Shamray!

Franc: Ook congratz met je nieuwe foetus. Ik hoop wel dat die nieuwe kleine Vernet een beetje gevoel voor timing heeft, oftewel dat je er ook weer bij kunt zijn.

Chris: Tuuurrlijk, vlaai bier en water hè! ;) Ik ben nog steeds tevree met m`n CMW-gemodde plexi. Page-Royal Albert Hall `70-TSRTS `75 en BBC Sessions `69 geluidjes zijn helemaal daar. Keep up the good work!

Negative K3 fan
2 november 2006, 10:30
nog een vraagje; waarom zo ver vooruit gepland?? kan toch best eerder?

Franc
2 november 2006, 10:33
Lennart: sommige mensen moeten visa aan vragen en dat duurt even :seriousf:

1959SLP
2 november 2006, 10:39
nog een vraagje; waarom zo ver vooruit gepland?? kan toch best eerder?

Zou wat mij betreft ook best eerder kunnen hoor. Mij maakt het niet uit. Eens kijken wat de andere mannen er van vinden. 1e week van mei is in elk geval zo`n beetje altijd mooi weer, kunnen we zo af en toe, indien nodig, het geweld binnen even ontvluchten. We zien wel, we hebben in elk geval een uitgangsdatum.

Oh ja....en 5 mei 2007 heeft m`n JMP een jaar in Vleuten gestaan. Ik ga er van uit dat ie dan ook echt klaar is.

imlikeajungle
2 november 2006, 10:55
Ik zou graag komen, met een Deluxe Reverbje uit '7x en een PRSje uit '89.
Eventueel met een 4x12 met '7x G12Hs, 2 pre Rola en 2 Rola.
Hopelijk tegen dan ook een Orange uit '7x.

Mitch
2 november 2006, 11:41
Gezien je woonplaats ben ik bang dat je dan wel verplicht bent de specialiteit van je stad mee te nemen om mee te mogen doen :D

imlikeajungle
2 november 2006, 14:32
Deal! Als iedereen dat nu eens doet...

(Alleen spijtig dat Hoegaarden sinds een paar maand niet meer in Hoegaarden wordt gebrouwen...)

nielsduursma
2 november 2006, 14:47
ik had graag gekomen maar dan staat al heel groot het optreden van roger waters in m'n agenda!!

E-J
2 november 2006, 16:54
ik had graag gekomen maar dan staat al heel groot het optreden van roger waters in m'n agenda!!

Nou Niels, dan kom je effe naar Sittard, en dan stappen we op tijd in de trein naar Arnhem :D

ijzerbroot1
2 november 2006, 17:50
5mei? mag ik wel ff in me agenda zetten anders loopt het net als vorig jaar in de soep voor me.....dat wordt dan 1 maal vernet 100 watt "IJzerbroot red special plexi"

Franc
2 november 2006, 17:52
5 mei 5 mei, kom wat was er nou ook alweer met 5 mei...

AART
2 november 2006, 19:35
Brekk'n & Angoan!

Kratjes Grolsh verslinden en Kabaal Am Gemaal!

heavy-metal-thunder
3 november 2006, 08:15
Lennart: sommige mensen moeten visa aan vragen en dat duurt even :seriousf:

ja, oké, maar tegen dan heb ik mss geen vintage spullen meer :-)

Als ik kom breng ik mee:
- Marshall JMP 50W 1987 bj '71
- Marshall 1936 met 2*12 G12H30
- een Marshallachtige versterker die zou moeten klinken als een JTM 45

Al
3 november 2006, 19:18
Al: Natuurlijk ook van harte welkom! Al een beetje idee wat je gaat meenemen?



Thanks, 40er, 50er en/of 60er jaren Fender en mogelijk enig duits modern antiek. Kan mijn duitse herder overigens mee?

Gruss
Al

matto
3 november 2006, 19:34
Thanks, 40er, 50er en/of 60er jaren Fender en mogelijk enig duits modern antiek. Kan mijn duitse herder overigens mee?

Gruss
Al
Is die duitse herder met el 34's ? (of is ie er misschien aan "geholpen"")volgens mij mag die best wel komen als ie maar niet te veel "bite" heeft:seriousf:

1959SLP
3 november 2006, 20:08
Thanks, 40er, 50er en/of 60er jaren Fender en mogelijk enig duits modern antiek.
Kewl!


Kan mijn duitse herder overigens mee?
In principe wel hoor. Leuk "speeltje" voor Stella (half doberman half mechelaar). Tuin is groot zat voor die twee.

Zum wohl.

Toaster
3 november 2006, 22:05
een Marshallachtige versterker die zou moeten klinken als een JTM 45

Big M ? ;)

heavy-metal-thunder
3 november 2006, 22:37
Thanks, 40er, 50er en/of 60er jaren Fender en mogelijk enig duits modern antiek. Kan mijn duitse herder overigens mee?

Gruss
Al

Ja, als hij van voor 1982 is! Indien hij jonger is, mag het als hij zijn achterpoot opheft voor Bogner, Budda, 3*rectumfiers, en alle andere meerkanaals- en digitale shit :-)

heavy-metal-thunder
3 november 2006, 22:40
Big M ? ;)

Omdat maar weinigen een echte JTM45 hebben gehoord, durf ik met zekerheid zeggen "klinkt als" :-)

Hij heeft 1 nadeel, hij moet niet gigantisch luid staan om te overdrijven

Toaster
3 november 2006, 22:56
Heb je hem al aan de praat??

Dude
4 november 2006, 00:11
mooie gelegenheid om alle "forum troubles" van de laatste tijd eens bij te leggen met een pilske lijkt me !

Dylan61
4 november 2006, 09:24
Jullie hebben het al over een meeting die pas over 7 maanden is, kan het niet wat eerder, over een maand of zo?

Neem ik mijn Handwired Deluxe Reverb mee met G12H.

piezo
4 november 2006, 10:20
mooie gelegenheid om alle "forum troubles" van de laatste tijd eens bij te leggen met een pilske lijkt me !Dude, man, dàt zou wat zijn! Op 5 mei víeren we toch de beëindiging van oorlog?
Ik ben vóór! :cheerup: :cheerup: :cheerup: :cheerup:

Normaal gesproken zou ik niet over peinzen om op 5 mei naar het buitenland te reizen om een zootje ouwe herriekasten te bekijken, maar voor een forum-verzoening zou ik overstag gaan. En mijn BF Bandmaster op tijd in orde maken om mee te kunnen nemen óók nog!!

Chris Winsemius
4 november 2006, 10:30
Ik ben helemaal voor!

Naast de vredespijp ook nog maar wat amps bouwen voor de meeting.

Dude
4 november 2006, 11:09
Vind het eerlijk gezegd ook wel interessant. Enige vintagespul dat ik nog over heb is mijn 83er marshall 2204.
Lees vanzelf of dr interesse voor is anders kom ik gewoon kiekn haha.

Mitch
4 november 2006, 11:34
Normaal gesproken zou ik niet over peinzen om op 5 mei naar het buitenland te reizen om een zootje ouwe herriekasten te bekijken, maar voor een forum-verzoening zou ik overstag gaan. En mijn BF Bandmaster op tijd in orde maken om mee te kunnen nemen óók nog!!

Er valt best wat te carpoolen hoor :)


@Dude and others: de indeling op jaartal kan worden losgelaten hoor, zoals onze gastheer al zei: vintage geörienteerde amps zijn vooral welkom. Zo heb ik vorige keer ook mijn tweekanaals Rivera meegenomen die wel modern is, maar duidelijk vintage ingesteld.

elerik
4 november 2006, 13:02
Ik ben nog nooit op zo`n meeting geweest maar wat kan ik er eigenlijk van verwachten?

Een hoop oude amp`s met een krat bier er naast?

Of een Junk yard van allemaal kraampjes?

OF is het heel gefrustreed rond lopen en denken Damn die wil ik ook hebben en die en die ook?(Oftewel gaaf spul zien)

Mitch
4 november 2006, 13:09
Het eerste en het laatste :D

Thijssie
4 november 2006, 13:14
Ik ben nog nooit op zo`n meeting geweest maar wat kan ik er eigenlijk van verwachten?

Weleens naar een "tupperware party" geweest?

Franc
4 november 2006, 13:24
Ja zoiets ja :)


Vooral als die Winsemius er is...die probeert je van alles aan te smeren :seriousf:
























;) Geintje man!! Kom op nou :D

Chris Winsemius
4 november 2006, 13:32
Ja zoiets ja :)

Vooral als die Winsemius er is...die probeert je van alles aan te smeren :seriousf:

;) Geintje man!! Kom op nou :D

Nou wordt ie mooi!
LOL

Gewoon 'n dagje amps, gitaren, volume (!), bier en vlaaien.

elerik
4 november 2006, 13:37
Owkee dus ik stel mij voor:

Grote hal met een hoop oude gave versterker en een knetterende herrie van die amps(iedereen wil zich zelf kunnen horen terwijl hij of zij speelt)
Hier en daar een tap met bier en fris en een hoop lege kratjes met een hoop gezellige mensen er om heen wins kwaliteit van spelen steeds slechter wordt naar mate er meer tijd verstrijkt. Echter de gezelligheid stijgt naar mate de tijd verstrijkt!


Zijn er nog iets van kosten aan verbonden?
Hoeveel lieden komen er gemiddeld heen?

Negative K3 fan
4 november 2006, 13:40
Owkee dus ik stel mij voor:

Grote hal...

hahaha

niet echt :)

Chris Winsemius
4 november 2006, 13:42
Owkee dus ik stel mij voor:

Grote hal met een hoop oude gave versterker en een knetterende herrie van die amps(iedereen wil zich zelf kunnen horen terwijl hij of zij speelt)
Hier en daar een tap met bier en fris en een hoop lege kratjes met een hoop gezellige mensen er om heen wins kwaliteit van spelen steeds slechter wordt naar mate er meer tijd verstrijkt. Echter de gezelligheid stijgt naar mate de tijd verstrijkt!


Zijn er nog iets van kosten aan verbonden?
Hoeveel lieden komen er gemiddeld heen?

Dit is een meeting bij Ray thuis (hij koopt z'n buren om met 'n bosje bloemen :) ).
Opkomst verschilt maar varieerde tussen 5 en ruim 10 man volgens mij de eerste keren.

Geen kosten maar misschien is het leuk om met 'n aantal mensen wat bier/fris/etc. mee te nemen voor Ray.

Er was laatst ook 'n zeer geslaagde GN-meeting in 'n groot oefenruimte-complex in A'dam.

Franc
4 november 2006, 14:01
Misschien moet er een soort van zomer- en wintereditie komen? :P

Of Kersteditie, met zijn allen gezellig rond de Kerstboom....of rond een Kerststackje en dan Kerstliederen pingelen :D

Chris Winsemius
4 november 2006, 14:51
Misschien moet er een soort van zomer- en wintereditie komen? :P

Of Kersteditie, met zijn allen gezellig rond de Kerstboom....of rond een Kerststackje en dan Kerstliederen pingelen :D

Vergeet de paas-editie niet; allemaal paaseitjes zoeken in amps en cabinetjes.

:D

DaveItUp
4 november 2006, 16:34
Hoop r ook bij te zijn! Dan m'n rijbewijs al wel denk ik(ook al ben ik al 25 hehe). Neem dan 76 superlead+mid 70s cab(25watters) en een 60's epiphone olympic mee.

Toaster
4 november 2006, 16:49
Ik heb vorig jaar moeten afzeggen maar zou er toch deze keer ook graag bijzijn!!!

neem in ieder geval een 72er dual showman mee, een supelead 76 en misschien nog iets heel gaafs!!!

groeten Niels

1959SLP
4 november 2006, 17:10
hmm, dat zijn al 3 `76 superleads :cool: . Deze meeting belooft wat fraais te worden geloof ik. Ik ben benieuwd wie er dit keer ook werkelijk komt. Vorig jaar waren er nogal wat "afvalligen" :D

Franc
4 november 2006, 17:15
Je moet iedereen gewoon inschrijfgeld laten betalen nu.
En dat krijgen ze terug op de dag zelf :D

DaveItUp
4 november 2006, 17:15
3! Hahaha vet. Dat is t overgangsjaar naar het nieuwe uiterlijk. Benieuwd hoe die anderen eruit zien. Ik heb een oude headcase met 6" logo, maar wel nieuwe switches.

Thijssie
4 november 2006, 18:14
hmm, dat zijn al 3 `76 superleads :cool:

Alledrie op 10 en dan een open a akkoord op een Les Paul :nervous:

Negative K3 fan
4 november 2006, 19:07
hmm, dat zijn al 3 `76 superleads :cool: . Deze meeting belooft wat fraais te worden geloof ik. Ik ben benieuwd wie er dit keer ook werkelijk komt. Vorig jaar waren er nogal wat "afvalligen" :D

misschien is het geen gek idee om alvast te gaan verbouwen als er zoveel mensen willen komen :D

1959SLP
7 november 2006, 15:44
1959SLP: 1968 Sound City L100 /1976 Marshall 1959JMP / 1993 Marshall 1959SLP

ouwe Marshall cab 4xG12M25/ ouwe LondonCity cab 2xG12M25 + 2xG12H30



Chris Winsemius: Vredespijp +CMW meeting-amp



Franc: Pampers??



Neg K3: Shamray custom built gitaar



Thijssie: Marshall 2203JMP



Peevee: ouwe Fender meuk



Mitch: Heritage G25M cab



Imlikeajungle: 70`s DeLuxe Reverb + PRS `89



Ijzerbroot1: Vernet Plexi 100



Heavy-metal-thunder: Marshall JMP 50W 1987 bj '71/ Marshall 1936 met 2*12 G12H30/
Marshallachtige versterker die zou moeten klinken als een JTM 45



Al: 40er, 50er en/of 60er jaren Fender + hund



Dylan61: Handwired Deluxe Reverb met G12H



Dude: 83er Marshall 2204



DaveItUp: 76 Superlead+mid 70s cab(25watters) en een 60's Epiphone Olympic



Toaster: 72er Dual Showman / een Superlead 76


Aanvullingen en/of wijzigingen svp ff met copy&paste regelen.

Tristan
7 november 2006, 16:52
Ray, even een paar vraagjes...
Wat vind je van die 4x12 cab met 2xG12M25 en 2xG12H30's ten opzichte van de kast met de oude G12M25's, wat zijn de verschillen en overeenkomsten in klank?
Hoe heb je ze geplaatst, kruislings, of de G12M25's boven en de G12H30's onder?
Zijn het allemaal oude speakers?

Ik heb zelf sinds kort in mijn Marshall cabje een Heritage G12M bovenin en een Heritage G12H onderin laten zetten, klinkt erg lekker i.c.m. mijn Marshall 2061X, maar ik ben gewoon benieuwd naar jouw ervaringen met deze combi, vandaar de vraag...

Misschien, heel misschien kom ik ook wel naar Sittard afgereisd, dan neem ik mijn Marshall 2061X en Marshall 2x12 cab met Heritage G12M en Heritage G12H combi mee...

dr.distortion
7 november 2006, 20:29
Hee, mag ik als kersvers lid ook komen met mijn London City Mark IV en Fame celestion cab met 2 x 12" v30?? Lijkt me erg gaaf om al dat moois te beluisteren...
Hopelijk heb ik dan iemand gevonden die mijn LC heeft gemod ;)

heavy-metal-thunder
7 november 2006, 21:17
Hee, mag ik als kersvers lid ook komen met mijn London City Mark IV en Fame celestion cab met 2 x 12" v30?? Lijkt me erg gaaf om al dat moois te beluisteren...
Hopelijk heb ik dan iemand gevonden die mijn LC heeft gemod ;)

Een tijdje terug was er een reclame van Palm (bier), onder een london city head stond een cab, dat vanbinnen een koelkast herbergde. ALs jouw LC zo iets is, denk ik wel dat je welkom zal zijn :-)

dr.distortion
7 november 2006, 21:28
een kratje ECHT bier (zoals bijvoorbeeld Grolsch) zou wel kunnen, komt de klankeigenschappen zeer ten goede :seriousf:

1959SLP
8 november 2006, 09:03
Tristan, die H30s zitten onderin. Dit had ik zo geplaatst ten tijde van de fullstack setup (Hendrix bandje). Ik vond het iets donkerder gekleurd geluid van die H30s helemaal onderin op zo`n 3 meter afstand van de stack wel prettig in het totaalgeluid. De H30s zijn 70s speakers, de M25s heb ik begin `90 bijgekocht (allen greenbacks).
Verschil tussen die 2 cabs is het houtmateriaal, Marshall is van multiplex, LC van spaanplaat. Marshall klinkt iets strakker en lijkt iets makkelijker te resoneren, zeg ik dat goed? Trucje met headstock tegen de kast aanhouden.

Geef ik de cabs elk een eigen top dan vind ik zelf dat die LC cab niet echt onder doet voor de Marshall cab. Vraag ik aan gitaristen welke cab ze nu beter vinden klinken dan wijzen ze 9 van de 10 keer de Marshall cab aan. Vraag ik hetzelfde aan niet-gitaristen dan hoort men niet echt verschil. Men vindt ze beiden goed klinken.

Ik ben erg benieuwd naar je 2061X. Heb er veel goeds over gelezen maar zelf nog niet gehoord. Ik zou zeggen, join the club ;)

Tristan
14 november 2006, 14:25
Hoi Ray, bedankt voor je antwoord...

Wat ik me nog meer afvroeg is wat volgens jou het verschil in klank is tussen de G12M en G12H combi en de (oude?) G12M's, kan je dat een beetje omschrijven?

Als ik kom dan neem ik zeker de 2061X met de bijbehorende kast met de Heritage G12M en G12H combi mee en misschien ook wel mijn pedalboardje, ik hoop dat het dan wel af is...

1959SLP
14 november 2006, 14:54
Hoi Ray, bedankt voor je antwoord...

Wat ik me nog meer afvroeg is wat volgens jou het verschil in klank is tussen de G12M en G12H combi en de (oude?) G12M's, kan je dat een beetje omschrijven?

Je bedoeld het verschil tussen die 70s en 90s G12M25s?
Die 90s hebben inmiddels ook hun uren gedraaid. Ik kan nu niet echt een opmerkelijk verschil ontdekken. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn gehoor, net als bij zovele hardrock- metalgitaristen, niet meer optimaal is. Eerlijk gezegd heb ik, toen ik die 90s net had aangeschaft, ook niet echt een duidelijk hoorbaar verschil gehoord maar zeer waarschijnlijk had ik die gehoorbeschadiging toen al te pakken. Gaat je niet in de kouwe kleren zitten zo`n paar jaartjes speedmetal spelen.........
............donders hard!!!

Maar was toen wel geinig.

Tristan
14 november 2006, 14:59
Speedmetal?
Dat had ik niet achter je gezocht, ik dacht dat je meer van de 70's Rock was, maar dat gaat ook wel hard... :D
Die gasten in de jaren '70 speelden waarschijnlijk zelfs harder, want toen hadden ze nog bijna geen backline, zoals Jimi Hendrix die drie van die 100 watt Plexi's aan elkaar schakelde en dan helemaal openschroefde...
Volgens mij ren ik al gillend weg als jullie er eentje helemaal openschroeven, vandaar ook dat ik de Marshall 2061X heb gekocht, die gaat al retehard...

De vraag ging meer over het verschil tussen de combi van G12H met G12M en de G12M's alleen en wat dat dan volgens jou met het geluid doet, maar hopelijk ben ik er ook op de Meeting en dan kan ik het zelf eens horen...

DaveItUp
14 november 2006, 15:07
Ik vind t wel meevallen zo'n 1959 voluit. M'n Sound City mk3 ging veel harder voor mijn gevoel.

heavy-metal-thunder
14 november 2006, 15:32
Speedmetal?
Dat had ik niet achter je gezocht, ik dacht dat je meer van de 70's Rock was, maar dat gaat ook wel hard... :D
Die gasten in de jaren '70 speelden waarschijnlijk zelfs harder, want toen hadden ze nog bijna geen backline, zoals Jimi Hendrix die drie van die 100 watt Plexi's aan elkaar schakelde en dan helemaal openschroefde...
Volgens mij ren ik al gillend weg als jullie er eentje helemaal openschroeven, vandaar ook dat ik de Marshall 2061X heb gekocht, die gaat al retehard...

De vraag ging meer over het verschil tussen de combi van G12H met G12M en de G12M's alleen en wat dat dan volgens jou met het geluid doet, maar hopelijk ben ik er ook op de Meeting en dan kan ik het zelf eens horen...

ik vraag me eigenlijk af of de profgitaristen eigenlijk nog wel horen. Neem Ritchie Blackmore met zijn Major 200's, die dan nog gekitteld waren, zodat ze eerder 280W waren.

1959SLP
14 november 2006, 16:17
Speedmetal?
Dat had ik niet achter je gezocht, ik dacht dat je meer van de 70's Rock was, maar dat gaat ook wel hard... :D
Dat had je dan goed gedacht, die speedmetal was voor mij een 3 jarig uitstapje ;)


De vraag ging meer over het verschil tussen de combi van G12H met G12M en de G12M's alleen en wat dat dan volgens jou met het geluid doet, maar hopelijk ben ik er ook op de Meeting en dan kan ik het zelf eens horen...
Dat is het beste.
Nou, bedankt Tristan, dat wordt weer solderen want ik heb die cab nu in 2en gesplitst zodat ik er 2 tops op kan aansluiten.


Ik vind t wel meevallen zo'n 1959 voluit. M'n Sound City mk3 ging veel harder voor mijn gevoel.
Grappig, dat gevoel heb ik ook.

Negative K3 fan
14 november 2006, 17:25
ik vraag me eigenlijk af of de profgitaristen eigenlijk nog wel horen. Neem Ritchie Blackmore met zijn Major 200's, die dan nog gekitteld waren, zodat ze eerder 280W waren.

paul gilbert heeft een audiogram van beide oren op zn website staan en die zijn echt heel erg triest, wel grappig om te zien dat zn ene oor er veel slechter aan toe is dan zn andere...

1959SLP
25 februari 2007, 09:15
"bump"

nog 2 maandjes.
langzaamaan maar eens een sticky er van maken, heren mods?

Mitch
25 februari 2007, 10:32
Bij mij staat -ie nog open ! Aan de ene kant jammer dat we niet op een bevrijdingsfestival spelen, aan de andere kant verheug ik me hier net zo hard op als op een leuk optreden ;)

PeeVee
25 februari 2007, 18:56
Even for the record, ik kom dus niet (had me aanvankelijk wel aangemeld), heb zowieso waarschijnlijk een gig overdag. Al kan hier niet meer schrijven maar ik vermoed dat hij ook niet komt.

Mitch
25 februari 2007, 23:47
Verrassend.
Krijg overigens net door dat een optreden in maart niet doorgaat en het hoogstwaarschijnlijk wordt verplaatst naar...............5 mei. Tuurlijk.
En 't is Volendam, dat wordt een beetje veel kachelen op een dag om dat te combineren. Ik hou u op de hoogte.

Negative K3 fan
26 februari 2007, 17:19
5 mei is hier ook een beetje een lastige datum... ik plan ook niet zo heel vaak dingen zo ver vooruit, dus ik kan nog niet zeggen of ik kom, maar ik zou er wel erg graag bij willen zijn, 2 jaartjes geleden vond ik het wel een succes :hippie:

1959SLP
26 februari 2007, 17:38
5 mei (bevrijdingsdag toch?) is idd zo`n dag van festivals enzo. Mss een weekje eerder of later? Laat de suggesties/wensen maar komen. Ik kan voorlopig nog alle kanten op.

Chris Winsemius
26 februari 2007, 18:15
5 mei (bevrijdingsdag toch?) is idd zo`n dag van festivals enzo. Mss een weekje eerder of later? Laat de suggesties/wensen maar komen. Ik kan voorlopig nog alle kanten op.

Gezien het aantal optredende gitaristen/etc. is 'n weekje later waarschijnlijk 'n goeie optie.

5 mei: bevrijdingsfestival
12 mei: ampfestival

:)

treblemaster
27 februari 2007, 17:59
Misschien kom ik ook (ik kom in april weer terug naar Nederland, dus zal wel druk zijn met nieuwe woonruimte, baan etc.) en als ik kom neem ik mee:
-Laney LBO (pre-supergroup) top (eventueel kabinet....afhankelijk van vervoer), 60 watt
-Crucianelli gitaar

beide eind jaren 60

Dylan61
28 februari 2007, 22:54
5 Mei?... 5 Mei?

et bericht wat je hebt ingetypt is te kort. Het bericht moet minimaal 10 karakters zijn.

1959SLP
1 maart 2007, 09:09
12 mei dan maar? Komt mij eerlijk gezegd ook beter uit.

Mitch
1 maart 2007, 15:18
Yes please, de gig van mij is definitief verschoven naar 5 mei ! Nou nog hopen dat 't net zulk lekker weer is als vorige keer :p

the feable
1 maart 2007, 20:12
Als ik mijn Matchless Hotbox meeneem mag ik dan ook komen?

Toaster
1 maart 2007, 20:36
De lijst mag ook weer geupdate worden:

Ik neem mee:

Een '76 Superlead
Een '72 SF Dual Showman
Een '65 BF Pro Reverb
Een '64 Brownface Bandmaster

1959SLP
2 maart 2007, 02:11
De lijst mag ook weer geupdate worden:

Ik neem mee:

Een '76 Superlead
Een '72 SF Dual Showman
Een '65 BF Pro Reverb
Een '64 Brownface Bandmaster

Een fraai setje kerel! Ik ben benieuwd.

btw, VoodooVibe jr is bij deze helemaal goedgekeurd.

Tristan
24 maart 2007, 17:25
Misschien kom ik ook wel, ik moet nog even kijken...
Als ik kom dan neem ik mijn Marshall 2061x met bijpassend 2x12 cab met Heritage G12M en G12H speakers mee... :)

Toaster
28 maart 2007, 17:58
Misschien kom ik ook wel, ik moet nog even kijken...
Als ik kom dan neem ik mijn Marshall 2061x met bijpassend 2x12 cab met Heritage G12M en G12H speakers mee... :)


Kijk en dat wil ik nou wel eens horen.

Tristan
28 maart 2007, 18:15
Okee, ik weet het nog niet zeker, maar als ik er ben dan neem ik hem mee... :)

Alle Balle
29 maart 2007, 01:31
Al kan hier niet meer schrijven maar ik vermoed dat hij ook niet komt.

Mogelijk kan ik wel. Mijn hond is helaas niet meer. Neem anders ff persoonlijk contact op.

Grussss
Al

Dylan61
29 maart 2007, 08:28
Komt er iemand langs Ridderkerk?

Kan een Mission Tweed Deluxe 5E3 meenemen.

Delen we de kosten voor benzine.

Thijssie
29 maart 2007, 09:53
Mogelijk kan ik wel. Mijn hond is helaas niet meer.

Mijn hond leeft nog wel, maar die is nog energieker dan het gitaarspel van Ray, dus ik laat hem maar thuis :p

Ik rij alleen, dus mocht er iemand mee willen rijden (omgeving Nijmegen) dat is dat natuurlijk altijd gezelliger....

Negative K3 fan
29 maart 2007, 12:36
Ik zou heel graag willen komen, maar zit een beetje met het probleem van vervoer, de vorige keer ben ik met JPB meegereden, maar dat bleek voor hem ook nogal om te zijn en ik geloof niet dat hij deze keer ook van de partij is.

Iemand uit oost nederland die nog zin heeft om te rijden? Ik zou graag mijn zelfbouwversterker mee willen nemen om wat forumvrienden te electrocuteren (ehehehe) maar dat gaat helaas niet lukken met ov.

Mitch
29 maart 2007, 13:40
Komt er iemand langs Ridderkerk?

Kan een Mission Tweed Deluxe 5E3 meenemen.

Delen we de kosten voor benzine.

Zowel Franc als ik hebben de bedoeling om te komen en da's respectievelijk Zwartewaal en Schiedam, dus de kans op carpoolen is ruim aanwezig :)

Chris Winsemius
29 maart 2007, 14:05
Vergis je niet in de benzinekosten van Mitch; hij rekent er zo vakantie- en kantine-toeslag bij.






















:D LOL grapje!

Dylan61
29 maart 2007, 14:05
Zowel Franc als ik hebben de bedoeling om te komen en da's respectievelijk Zwartewaal en Schiedam, dus de kans op carpoolen is ruim aanwezig :)

Kijk, dat is mooi!, week van tevoren spreek ik wel wat af met jullie.

Mitch
29 maart 2007, 21:02
Vergis je niet in de benzinekosten van Mitch; hij rekent er zo vakantie- en kantine-toeslag bij.


En dat noem ik bij elkaar opgeteld diesel !

Overigens bereken ik alleen meerprijs als er lege verpakkingen van etenswaren in mijn busje worden achtergelaten. Which reminds me: ik moet de halve band weer eens naheffingen sturen :sneaky:

1959SLP
8 april 2007, 08:39
Met nog 1 maandje te gaan:

1959SLP: 1968 Sound City L100 /1976 Marshall 1959JMP / 1993 Marshall 1959SLP /ouwe Marshall cab 4xG12M25/ ouwe LondonCity cab 2xG12M25 + 2xG12H30

Chris Winsemius: Vredespijp +CMW meeting-amp


Franc: VernetAmps


Neg K3: Shamray custom built gitaar


Thijssie: Marshall 2203JMP


Mitch: Heritage G25M cab


Imlikeajungle: 70`s DeLuxe Reverb + PRS `89


IJzerbroot1: Vernet Plexi 100


Heavy-metal-thunder: Marshall JMP 50W 1987 bj '71/ Marshall 1936 met 2*12 G12H30/Marshallachtige versterker die zou moeten klinken als een JTM 45


Al: 40er, 50er en/of 60er jaren Fender


Dylan61: Handwired Deluxe Reverb met G12H/ Mission Tweed Deluxe 5E3


Dude: 83er Marshall 2204


DaveItUp: 76 Superlead+mid 70s cab(25watters) en een 60's Epiphone Olympic


Toaster: 72er Dual Showman / een Superlead 76/ '65 BF Pro Reverb/ '64 Brownface Bandmaster


Tristan: Marshall 2061x


Treblemaster: Laney LBO (pre-supergroup) top/ Crucianelli gitaar


Dr.Distortion: London City Mark IV/ Fame celestion cab met 2 x 12" v30

GerT: CMW Royal Class

Vrolijk paashaas allemaal en tot dan!

Negative K3 fan
8 april 2007, 15:57
met nog een maandje te gaan zou ik graag willen weten of ik met iemand mee kan rijden, of zelf rijden en iemand oppikken en de benzinekosten een beetje delen?

Chris Winsemius
8 april 2007, 16:17
't Werd toch 'n week later?

Mitch
8 april 2007, 16:33
Topictitel kun je niet zelf aanpassen. Even een mod vragen !

AutoStatic
10 april 2007, 22:02
Het is dat Sittard voor mij zo'n end weg is anders had ik graag willen komen. Niemand uit de buurt van Beverwijk/Haarlem die gaat en met wie ik mee kan rijden of die met mij mee zouden willen rijden (heb stationwagen dus kan veel in)? Heb de volgende ouwe zut staan hier:

- London City DEA130 MKIV met bijbehorende cab (4x12" Celestion G12H30 55Hz) aka Het Groene Monster. Destijds gereviseerd door Dr Tube (wordt wel weer tijd voor nieuwe buisjes ;))
- London City Reverb Hundred combo aka Het Groene Monsterinnetje
- Teisco Checkmate 15 combo

yhcmarc
11 april 2007, 11:24
Het is dat Sittard voor mij zo'n end weg is anders had ik graag willen komen. Niemand uit de buurt van Beverwijk/Haarlem die gaat en met wie ik mee kan rijden of die met mij mee zouden willen rijden (heb stationwagen dus kan veel in)? Heb de volgende ouwe zut staan hier:

- London City DEA130 MKIV met bijbehorende cab (4x12" Celestion G12H30 55Hz) aka Het Groene Monster. Destijds gereviseerd door Dr Tube (wordt wel weer tijd voor nieuwe buisjes ;))
- London City Reverb Hundred combo aka Het Groene Monsterinnetje
- Teisco Checkmate 15 combo

monsieur Jeremy .. de volgende keer ff bellen dude ;)

Dylan61
11 april 2007, 12:05
Dat zijn al aardig wat versterkers, zo'n 25 stuks.

Is er een bepaalde verdeling naar soort muziek of zo?

1959SLP
11 april 2007, 19:21
Is er een bepaalde verdeling naar soort muziek of zo?
Verdeling naar muzieksoort niet echt. Kan allemaal door elkaar. Je hoeft ook niet de sterren van de hemel te spelen, mag wel ;) . Het is eigenlijk meer een demonstratiedag van diverse amps.
Ik had gedacht om eerst eens iets over je versterker te vertellen (buizentypen, eventuele mods etc) en eens wat klanken te laten horen. Daarna kun je een lekker stukje spelen. Ik heb een zooitje backingtracks gedownd waar je eventueel gebruik van kunt maken. Je kunt eventueel ook je eigen backingtracks meenemen of even doormailen.

Wouter!
11 april 2007, 19:31
damn tis dat ik mijn ampeg nog niet heb dan anders was ik wel gekomen, tis toch maar 5 minuutjes;)

Toaster
11 april 2007, 19:38
Verdeling naar muzieksoort niet echt. Kan allemaal door elkaar. Je hoeft ook niet de sterren van de hemel te spelen, mag wel ;) . Het is eigenlijk meer een demonstratiedag van diverse amps.
Ik had gedacht om eerst eens iets over je versterker te vertellen (buizentypen, eventuele mods etc) en eens wat klanken te laten horen. Daarna kun je een lekker stukje spelen. Ik heb een zooitje backingtracks gedownd waar je eventueel gebruik van kunt maken. Je kunt eventueel ook je eigen backingtracks meenemen of even doormailen.

He! goed idee!

Welke dag is het precies en van hoe laat tot hoe laat. Ik ben de draad een beetje kwijt in dit draadje.

Miisschien ook leuk om ter plekke een schemaatje te maken van amps die je met elkaar wil vergelijken. (of speakers)

Kan heel leerzaam zijn.

Mitch
13 april 2007, 20:01
Ik heb pimmetje net gevraagd of -ie de topic titel even wil aanpassen naar 12 mei.

pimmetje
14 april 2007, 09:52
Het duurt een avondje, maar dan is 't ook veranderd...

Mitch
14 april 2007, 12:40
U wordt hartelijk bedankt ;)

PeeVee
15 april 2007, 10:51
Misschien leuke uitgaangstip voor na de meeting: 11 & 12 mei is het "Take a Walk Blues Rhythm & Blues Festival" in Sittard. Ik speel beide avonden, op vintage amps natuurlijk ;)

1959SLP
15 april 2007, 15:39
Misschien leuke uitgaangstip voor na de meeting: 11 & 12 mei is het "Take a Walk Blues Rhythm & Blues Festival" in Sittard. Ik speel beide avonden, op vintage amps natuurlijk ;)

Hopelijk niet de 11e om 22.00u want dan zit ik bij Tapas (Michael Katon)

PeeVee
15 april 2007, 21:47
Het festival is beide avonden in de binnenstand in diverse kroegen / zalen. Ik weet de speeltijden niet precies, zal wel 22:00 - 01:00 zijn of zoiets.

Alle Balle
17 april 2007, 00:42
Het festival is beide avonden in de binnenstand in diverse kroegen / zalen. Ik weet de speeltijden niet precies, zal wel 22:00 - 01:00 zijn of zoiets.

Afzegging --> Achtergrondklusje bij open huis plaatselijke autoboer. Veel plezier en ipv vredespijpen liever Warsteinen, Gruss Al

Tristan
17 april 2007, 00:52
Hmm, ben geen liefhebber van Warsteiner...

Chris Winsemius
17 april 2007, 00:55
Afzegging --> Achtergrondklusje bij open huis plaatselijke autoboer. Veel plezier en ipv vredespijpen liever Warsteinen, Gruss Al

U laat zich wel weer kennen, vredespijp voor niets ingepakt....

@PeeVee

(Origineel gepost door PeeVee Misschien leuke uitgaangstip voor na de meeting: 11 & 12 mei is het "Take a Walk Blues Rhythm & Blues Festival" in Sittard. Ik speel beide avonden, op vintage amps natuurlijk ;) )

Is wel ver rijden :D

Zonder dollen: eigenlijk best wel jammer dat de "originele vintage-versterker-clan" zich niet (of nooit) laat zien op dit soort meetings. Zoiets kan gewoon zeer leuk zijn en er kan IRL gewoon lekker gepraat en geluisterd worden.

Ik ben er bijna klaar voor, druk bezig met de JMP van Ray en ik hoop dat het weer minimaal zo tof wordt als de vorige keren!

Alle Balle
17 april 2007, 01:32
U laat zich wel weer kennen, vredespijp voor niets ingepakt....



Jammer dat je zo reageert..

Chris Winsemius
17 april 2007, 10:22
Jammer dat je zo reageert..

Was als grapje bedoeld, was het :) of :D tekentje vergeten.

Kaboemba
17 april 2007, 19:35
Ik twijfel steeds meer aangezien ik nu wel is een oordeel wil over mijn oude duitse buizencombo.


http://inlinethumb36.webshots.com/4131/2444079170050703540S600x600Q85.jpg

Franc
17 april 2007, 23:39
Ik moet helaas afzeggen voor 12 mei.
Dubbele boeking, vrouwlief heeft andere plannen en ik heb tegenwoordig twee kleine mannetjes onder mijn hoede :)

Helaas dus een meeting zonder mij dit keer.

Negative K3 fan
18 april 2007, 01:36
jammer franc, mijn komst hangt ook nog aan een zijden draadje :)

Tristan
18 april 2007, 02:09
De mijne ook al... :(

Mitch
18 april 2007, 12:22
Ik moet helaas afzeggen voor 12 mei.
Dubbele boeking, vrouwlief heeft andere plannen en ik heb tegenwoordig twee kleine mannetjes onder mijn hoede :)

Helaas dus een meeting zonder mij dit keer.

Ah, boe ! Vorige keer had ik je ook al misgelopen...

dr.distortion
19 april 2007, 11:16
En ik moet ook afzeggen....heb gisteren mijn London City aan een medeforummer verkocht...dus ben geen lid meer van het Vintage Versterkers gilde!

ijzerbroot1
26 april 2007, 09:26
hier nog 1.....gaat helaas niet door :(

1959SLP
26 april 2007, 15:56
- 4 5 6, nou, dat scheelt in ieder geval saté rijgen

harrie-beton
26 april 2007, 16:31
Meetings zijn leuk, ik heb er een sticky van gemaakt.

Ik speel in Appingedam 12 mei en Sittard is een eind om.
Er is 19 mei een gewone meeting in Groningen daar ben ik wel.

Succes mannen

Toaster
26 april 2007, 17:02
Meetings zijn leuk, ik heb er een sticky van gemaakt.

Ik speel in Appingedam 12 mei en Sittard is een eind om.
Er is 19 mei een gewone meeting in Groningen daar ben ik wel.

Succes mannen


wat is een gewone meeting????

jacky
26 april 2007, 17:04
Groningen .....Sittard

mannen wat ver weg allemaal

Mitch
26 april 2007, 17:26
wat is een gewone meeting????

Eén zonder specifiek doel. We hebben bijvoorbeeld wel eens pedalendagen gehouden, dit is de Vintage Ampmeeting, dat soort dingen. De meeting in Groningen is algemeen: je kan meenemen of thuislaten wat je wil en puur voor de gezelligheid gaan.
Niet dat je hier niet mag komen als je géén Vintage amp hebt hoor, belangstelling ervoor is al genoeg. ;)

1959SLP
8 mei 2007, 07:38
Voor degene die voor de 1e keer naar de meeting komen, PM ff je mailadres voor de routebeschrijving. Tot Zaterdag.

DaveItUp
8 mei 2007, 12:50
Ik speel weer voor Sjaak Afhaak. Negative Approach(oude hardcore punkband) speelt die dag in Antwerpen een 1-malige Europese reunie en dat kan ik niet missen. Sorry!

Dylan61
8 mei 2007, 13:14
Kan mij wel in allerlei bochten wringen, maar ik kan helaas niet op 12 mei aanstaande. Kleine zelfstandige, money goes first..

Toaster
10 mei 2007, 23:45
Wie komen er nu eigenlijk allemaal nog??

Ik wel in ieder geval!!

Ik weet niet of het in de auto past maar ik neem zoveel mogelijk zooi mee (voor op de foto ;) )

Marshall Superlead ('76)
Marshall Super Bass (72)
Fender Brownface Bandmaster
Fender Blackface Pro Reverb (65)
Fender Dual Showman (72)

Let's kick some ass.

Mitch
10 mei 2007, 23:57
Da's wel een hoop leuks :)
Maar goed, ik hoorde dat Chris ook al wat moeite had om te komen... nog over gehad ? Ray ?

BB-G
11 mei 2007, 00:09
Ik wil best (lees zeer graag) komen want 'k moet die dag toch in Maaseik zijn, heb wel een paar voorwaarden die moeten vervuld zijn.

- Mag ik komen met een niet-vintage amp (Marshall JCM600 of wordt deze wel als vintage beschouwd, 'k ben hier nl niet in thuis)
- Ik moet morgen mijn auto geleverd krijgen, anders is 't echt niet te doen om daar te geraken.
- Hoe kom'k 't adres te weten?
- Ik kan wel een vintage-ik-weet-niet-welk-merk-gitaar meebregen als 'k mag langskomen.

1959SLP
11 mei 2007, 01:00
Da's wel een hoop leuks :)
Maar goed, ik hoorde dat Chris ook al wat moeite had om te komen... nog over gehad ? Ray ?

Ik heb Chris aan de telefoon gehad. Hij zou met jouw contact opnemen of ie eventueel met jou kan meerijden. Zijn chauffeuse kan zaterdag niet.

Mitch
11 mei 2007, 08:48
Da's een uur omrijden, wat het totaal voor de dag op 6 uur sturen zou brengen :chicken: Nou ben ik best soepel, maar autorijden is al niet mijn hobby en zo lang rijden op één dag is me een beetje te gortig....

Chris Winsemius
11 mei 2007, 10:20
@Mitch: NO hard feelings, je hebt ook nog 'n gig vrijdagavond.

@Ray en anderen:

Ik ga nog even kijken wat er hier te regelen valt. Ik plaats even 'n lift-verzoek bij off-topic en hier:

Als iemand die langs Vleuten komt mij + 'n aantal ampjes 'n lift kan geven naar het rockende Sittard zou het heel tof zijn, benzinekosten worden gedeeld, ik heb zelf (door alle soldeerdampen :) ) geen rijbewijs...

bicky
11 mei 2007, 11:48
Ik kan niet komen, mijn amps zijn trouwens nog niet vintage genoeg (1977-1987-1991-2005), maar komt er een soort van verslag van (evt. met foto's en sounds?).

Succes morregen !!

En misschien op een volgende meeting !

Negative K3 fan
11 mei 2007, 16:35
vvoor mij gaat het ook niet lukken... zo lang van te voren aangekondigd maar toch zoveel afmeldingen, jammer.

Chris Winsemius
11 mei 2007, 22:06
Ondanks diverse pogingen qua liften en overleg ici gaat het me helaas toch niet lukken.

Ik behaal er behoorlijk van maar ik moet ook even aan de gezondheid/energie denken alhier...

BB-G
11 mei 2007, 22:13
Ik moet door een laattijdeige levering van m'n firmawagen ("lees; ie is nog niet binnen) ook passen :(.

Toaster
12 mei 2007, 00:04
Met nog 1 maandje te gaan:

1959SLP: 1968 Sound City L100 /1976 Marshall 1959JMP / 1993 Marshall 1959SLP /ouwe Marshall cab 4xG12M25/ ouwe LondonCity cab 2xG12M25 + 2xG12H30

Chris Winsemius: Vredespijp +CMW meeting-amp


Franc: VernetAmps


Neg K3: Shamray custom built gitaar


Thijssie: Marshall 2203JMP


Mitch: Heritage G25M cab


Imlikeajungle: 70`s DeLuxe Reverb + PRS `89


IJzerbroot1: Vernet Plexi 100


Heavy-metal-thunder: Marshall JMP 50W 1987 bj '71/ Marshall 1936 met 2*12 G12H30/Marshallachtige versterker die zou moeten klinken als een JTM 45


Al: 40er, 50er en/of 60er jaren Fender


Dylan61: Handwired Deluxe Reverb met G12H/ Mission Tweed Deluxe 5E3


Dude: 83er Marshall 2204


DaveItUp: 76 Superlead+mid 70s cab(25watters) en een 60's Epiphone Olympic


Toaster: 72er Dual Showman / een Superlead 76/ '65 BF Pro Reverb/ '64 Brownface Bandmaster


Tristan: Marshall 2061x


Treblemaster: Laney LBO (pre-supergroup) top/ Crucianelli gitaar


Dr.Distortion: London City Mark IV/ Fame celestion cab met 2 x 12" v30

GerT: CMW Royal Class

Vrolijk paashaas allemaal en tot dan!

Wie blijven er nu over van dit lijstje??

En Ray hoe laat is het morgen?? Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!!!

Tot morgen!!!

Toaster
12 mei 2007, 10:36
Ray je hebt PM

Mitch
12 mei 2007, 11:49
Goed, ik kom dus net terug van de garage .... er knipperde af en toe al een lampje en die bleef gisteravond branden. Lampje dat brandt als je de handrem aantrekt. Die blijkt dus ook te gaan branden als het remolie niveau te laag is :chicken: De cylinder rechts achter blijkt lek, had -ie niet op voorraad (ze hadden sowieso geen tijd) en moet besteld worden. Olie is nu aangevuld, maar een retourtje Sittard durf ik dus niet aan.
Er rust echt een zegen op deze meeting zeg...

Fender75
14 mei 2007, 09:06
En hoe is het geweest?

1959SLP
14 mei 2007, 22:26
En hoe is het geweest?
ondanks de lage opkomst maar toch genoeg amps weer ok!

IK WIL OOK NOG EEN SUPERBASS!!!


:gitarist: :gitarist: :gitarist:

Tristan
15 mei 2007, 00:15
Wat is dat?
Is dat zo'n Marshall 1986?

Toaster
15 mei 2007, 01:31
hahaha

@ Tristan

1959 maar dan bas, zou wel kunnen. Een strat klinkt hier heel goed over. Zowel clean als heavy. Daar kwam ik zelf ook op de meeting achter...

( ik had er tot dan toe nog maar een half uur over gespeeld , 3 dagen in mijn bezit)

Dylan61
15 mei 2007, 08:45
"ondanks de lage opkomst maar toch genoeg amps weer ok!"

Dat was het dan?

Franc
15 mei 2007, 08:47
Geen foto's, geen verslagen, niets?

Toaster
15 mei 2007, 13:32
Nou ik was de enige GN er die was komen opdagen geloof ik.

Toen hebben we al mijn amps maar eens even goed aan de tand gevoeld. Inclusief mijn nieuwe SuperBass, ik had deze nog maar een half uur bespeeld zelf.

Ik had bij me:

Een 76 superlead
een 72 Superbass
een Brownface Bandmaster met blonde 2x12
een 65 Pro Reverb met Pre Rola G12 M tjes (20 watters jammie jammie)

En Ray had een reissue SLP met een héél gaaf 4x12 vintage Marshall cabinet.

Geluid op lekker vol niveau en lekker met die amps klooien 6 uur lang.

Gibson classic erover heen, Strat plus, reissue strat, en een PRS.

Nog lekker lopen klooien met een goeie Fuzz.
Ik had een foto toestel maar dan zou ik alleen mijn eigen amps op de foto hebben gezet.

Al met al had ik een lekkere dag en GAS naar een Fuzz en een oude Marshall 4x12....

En als je wil weten hoe die amps klinken............. tot volgend jaar ;)

peter_heijnen
15 mei 2007, 15:21
En als je wil weten hoe die amps klinken............. tot volgend jaar ;)
Haha, is 'ne goeie....:)

Dylan61
16 mei 2007, 17:45
Yep, zeker weer op 5 mei of moederdag...

Chris Winsemius
16 mei 2007, 17:56
Ff praktisch en opbouwend (en natuurlijk in overleg met 1959SLP!):

De (vintage-)amp-metings bij 1959SLP zijn altijd zeer ok, gezellig, oorverdovend :) en informatief geweest, ik kon helaas deze keer niet komen.

Zijn er betere/handiger data? Misschien is het ook en misschien goed om naar 'n meer centraal gelegen locatie te kijken. In 'n zaal in Utrecht was 'n tijdje terug 'n GN-gitaarbouw-beurs en ik heb daar laatst ook 'n band zien spelen. Indien mogelijk (als ze veel luide ampjes op 'n middag/dag kunnen verdragen :) ) is dat 'n goeie optie voor 'n amp-meeting?

Gaarne input!