PDA

View Full Version : shoppen bij EH



jimihattricks
1 november 2006, 13:08
Ok, mijn effectarsenaal wordt binnenkort uitgebreid.. zo ben ik van plan de LPBooster van EH te kopen alsmede de nano clone en een ibanez TS.. wil alleen nog een goede flanger, die t ook met oversturing erg goed doet, voor liefst niet al te veel geld.. (denk aan: 100-125 euro, nieuw)..

opties die ik kan vinden:

- digitech flange uit de x-serie
- ibanez tone-lok flange
- marshall regenerator > multi-effect, als ik deze aanschaf dan heb ik geen chorus of flanger meer nodig, maar dit lijkt me niet echt een pedaal van 'YEAH!' (of wel? > ik kan t gvd nergens testen, want dit zou voor mij ideaal zijn, 4 vliegen in 1 klap.. heb laatst een review gelezen op dit forum, evenals in een amerikaans blad, en t moet toch wel wat zijn)

iemand nog ideeen?

die MXR spullen (flanger) zijn zo verschrikkelijk duur helaas :(

---

dan t tweede deel :)

er moet ook ooit nog een goed wah-pedaal bij, dat ook bij veel gain nog steeds goed door de mix komt.. ik denk aan een morley bad horsie..? wil er niet veel meer dan 150 euro aan uitgeven..

---

bedankt!!!

interessander
1 november 2006, 13:32
Je kunt ook een tweedehands ibanez fl-301 of fl301-dx proberen (het verschil is dat de dx op 9v werkt t.o.v. 18v voor de normale versie) dat zijn fijne flangers die voor niet al te veel op marktplaats te vinden zijn. Ik heb zelf de tone lok flanger van ibanez gehad maar vond het niks, verder heb ik nog eens een morley saphire flanger gehad (met tempo led) die erg lekker klonk met distortion. Ook heb ik een fl-301dx gehad en heb ik nu nog een fl-303 (18v) die ook allbei fijn zijn met drive.

jimihattricks
1 november 2006, 13:52
Je kunt ook een tweedehands ibanez fl-301 of fl301-dx proberen

zijn dat die gele..? heb ik ook al aan gedacht ja.. daar zijn nu reissues van, toch..?

zoon van Piet
1 november 2006, 14:00
Je kunt ook een tweedehands ibanez fl-301 of fl301-dx proberen (het verschil is dat de dx op 9v werkt t.o.v. 18v voor de normale versie) dat zijn fijne flangers die voor niet al te veel op marktplaats te vinden zijn. Ik heb zelf de tone lok flanger van ibanez gehad maar vond het niks, verder heb ik nog eens een morley saphire flanger gehad (met tempo led) die erg lekker klonk met distortion. Ook heb ik een fl-301dx gehad en heb ik nu nog een fl-303 (18v) die ook allbei fijn zijn met drive.


Zeker, de ouwe Ibanezzen zijn super. Volgens mij verschilt de 301 wel op meer fronten van de 301DX, die van mij klinken in ieder geval totaal verschillend. Maar op marktplaats zie je nog vaak de FL-9 en dat is (in mijn oren) de subliemste Ibanezflanger uit mn pedalenberg: 301/301DX/303/305/9.
Ik ga maar eens een 10 scoren, kijken wat dat doet....

Mike McCready
1 november 2006, 21:31
Ik kan alleen maar zeggen dat de EH LPB-1 mij uitstekend bevalt. Zeker gezien de prijs.

Snipes
1 november 2006, 22:00
'k Heb zelf ook de Turbo Flanger van Digitech, ben er erg tevreden mee, veel mogelijkheden door de Type-knob (buiten de speed, depth en regen knob):
Voice 1 : classic jet airplane flanger voicing
Voice 2 : glutteral, growling flanger voicing
Voice 3 : tube-like flanger voicing
Rise/Fall : creates a constant rising flanger sound
Trig Up : flanger effect starts at the botoom of it sweeps when the trigger threshold is reached
Trig Down: flanger effect starts at the top of its sweep when te trigger threshold is reached
Step : creates a random square wave flange effect similar to a smaple and hold filter on a synthesizer

Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee!!

tillens
1 november 2006, 22:36
Spam! ( ik heb er eentje uit 1979/80).. fl301....email of pm even!

gr peter

DREAMMACHINE
1 november 2006, 23:12
haha, nogsteeds peter?

Ik ben die van mij inmiddels kwijt ( fl-301, dus 18volt). Klonk geweldig met overdrive, echte jetsounds. Niet mijn stijl, maar wel een superpedaal....eigenlijk wel spijt dat ik hem weggedaan heb, maargoed.....

tillens
1 november 2006, 23:17
ach tja voor biedingen van twee tientjes doe ik niet mee... ik weet dat ie redelijk wat waard is bij jukebox zou ik er een flinke korting mee bedingen maar had al mijn phaser ingeleverd en daar al superkorting mee gekregen dus... heb em ooit van een maat gekregen deed er niets mee.. ik doe er ook niets mee. hahaha!

interessander
2 november 2006, 12:23
Het kan goed dat er meer verschillen zijn tussen de fl-301 en de fl-301-dx maar dit is wel het grootste verschil, ook in gebruik. Ik heb hem verkocht want ik was al blij genoeg met mn Pt-909. De 10 serie lijkt mij ook zeker het proberen waard, text van ibanez over de swell flanger:

"Although virtually identical in theory and operation to a digital flanger such as the DCF10, the analog circuitry of the SF10 creates a uniquely rich and warm sound. Since the delayed signal is slightly different from the original, unique patterns of resonance and phase cancellation occur. The SF10 is especially suited for flanging distortion guitar sounds."

En dan vooral die laatste zin. Ik heb deze zelf nooit gehad maar hij staat nog wel op mn verlanglijstje, mocht hij goed zijn dan mag de fl-303 wel een keer weg.

Joey Handsome
2 november 2006, 13:13
Electric Mistress van EHX is ook een erg lekkere flange hoor, lekker dik en de 'filter matrix' stand waarmee je hem stil kunt zetten en met je voet of hand kan custom flangen is ook erg leuk. Kost wel 149, maar ja, dat scheel maar 25 e.

jimihattricks
2 november 2006, 22:09
hey mensen, heb de verschillende flangers even beluisterd op musiciansfriend.com, en ik moet zeggen dat de ibanez fl-9 mij het meest bevalt (de reissue).. hij klinkt t minst iel wat ik zo kan horen van de soundsamples.. alleen die prijs valt toch nog tegen.. even uittesten bij de lokale gitaarboer, volgens mij heeftie er eentje staan

bedankt iig!

zoon van Piet
2 november 2006, 22:49
alleen die prijs valt toch nog tegen..

ga dan gewoon op Markyplaats zo'n originele gele halen. Die kan je voor minder krijgen en reissues bestaan nu eenmaal bij de gratie van de kwaliteit van het origineel.

jimihattricks
5 november 2006, 15:10
nou, heb zowel de ibanez fl-9 als de digitech flanger uit de x-serie kunnen testen... de fl-9 klonk goed... clean dan, want met distortion kreeg ik niet het geluid dat ik zocht helaas.. mss heb ik niet eruit gehaald wat erin zat, maar je kan er een heleboel bruikbare geluiden uithalen, dat is zeker..

aan de andere kant: de digitech flanger heeft meer opties, en klinkt zeer zeker niet slecht, en als je meetelt dattie stukken goedkoper is, vind ik t zeer zeker een pedaal om rekening mee te houden.. sterker nog, dit is m geworden voor mij.. :) kan ook een kwestie van smaak zijn