PDA

View Full Version : [Zvenix] Again nieuw sampletje, goddank ander nummer



X-Rated
1 november 2006, 12:23
[Zvenix] Volg de opnamen!

http://www.zvenix.com/music/ac_new_mix_7.mp3

Dit is em dan, klein beetje nabewerking.

Meningen over de productie bitte, de track is namelijk niet heel strak opgenomen. We zijn naarstig opzoek naar een goede mix die we op alle track toe kunnen passen :)

Thnq!

X-Rated
1 november 2006, 14:17
Anyone.....?

Michel89
1 november 2006, 23:16
Klinkt wel goed, ook al is het niet echt mijn muzieksmaak ofzo. Dit is met een band of met backing tracks en dergelijke opgenomen? Het riffje dat vanaf 15 seconde word gespeelt was erg vet. De keyboard die je bij een stukje duidelijk hoort deed me ook ergens aan denken maar dat klonk ook wel erg cool.

Al met al erg cool dus, als rhythm sectie, maar ik vind dat er (vooral na een minuut nadat die keyboards is afgelopen) dat er wel een zanger doorheen moet komen of lead gitaar ofzo iets. ;) (zal zeker ook wel de bedoeling zijn geweest van dit?)

X-Rated
2 november 2006, 16:16
Haha jep het is een sampletje van de instrumentale partijen alleen. Het is trouwens opname van m'n eigen band in onze eigen oefenruimte. We hebben ongeveer 2 maanden lopen prutsen, maar zijn nog lang niet klaar met zoeken naar "het" geluid.

X-Rated
7 november 2006, 23:22
Njah het wil niet echt vlotten hier he? Of er is gewoon geen kritiek te geven of het is zó erg dat de posts anders te lang worden.

Ik denk dat we vanavond heel dicht bij een final mix zitten.

http://www.zvenix.com/music/ac_new_record_9.mp3

Ik zou het heel fijn vinden als mensen reageren en zeggen wat ze ervan vinden.

Gear:
Eigen pc (Pentium IV)
8 line in - stereo out mengtafeltje
4 line in - stereo out mengtafeltje
PODxt
Demonizer tube stompbox
Samson Drummic setje
Ik vergeet vast nog een hele hoop

Kortom, niet je van het, maar we doen ons best.

X-Rated
8 november 2006, 14:27
Moet ik erom gaan smeken ofzo?!

DeadStar
8 november 2006, 14:34
Heb je het opgenomen, met een podxt?? is dat de pro editie of de gewone nier versie?? klinkt lekker namelijk

X-Rated
8 november 2006, 14:39
Heb je het opgenomen, met een podxt?? is dat de pro editie of de gewone nier versie?? klinkt lekker namelijk

Het is de normale PODxt :) Ik zou wel graag de rackversie of zelfs de live versie willen hebben, maar die was zelfs 2e hands iets te duur.

DeadStar
8 november 2006, 23:43
Maar gewoon direct via usb? of via het mengpaneel aangesloten? Ik wil er ook 1 hebben namelijk

X-Rated
9 november 2006, 01:42
Ik heb em via LR jack ouputs direct m'n pc in gedaan.

DeadStar
9 november 2006, 11:10
Heb je een dure geluidskaart?

Sorry dat ik zo veel vraag hoor, maar jij bent gewoon het bewijs van hoe een PodXT kan klinken

X-Rated
9 november 2006, 22:52
Er zit een Soundblaster Live! 5.1 kaart in mijn pc. En daarbij moet ik zeggen dat een PODxt nog veel beter kan dan dit ;) Het vergt alleen geduld veel proberen/mixen. Ik zou eerder de tone van Bloodline of Bobby als voorbeeld stellen voor je sound.

Zoek op soundclick.com maar eens op Bloodline NL en Toxic Grind Machine, dan hoor je wel wat ik bedoel.

Maar om even terug te komen op kritiek/commentaar what so ever. Waarom heeft mijn topicje wel 180+ views en maar 11 reacties (waar ik ook graag op antwoord en de helft van mezelf is)? Ik ben erg benieuwd wat anderen van de productie vinden, ik heb er veel tijd en moeite in gestoken en ben bereid er nog zoveel meer aan te doen. Tips alsjeblieeeeeeeeeeeft! Roep wat je mooi vindt en wat niet!

X-Rated
15 november 2006, 02:14
Nogmaals een bump dan maar.

http://www.zvenix.com/music/impossible_1.mp3

Nieuwe sample met daarin de gitaartone volledig herzien. Ik vond het erg pittig om een mooie tone te vinden, ik was zeg maar naar niets op zoek. Na erg lang knopjes draaien, proberen, nog meer knopjes draaien, nog meer proberen heb ik dan toch een potentiële kandidaat gevonden.
Probleem hiermee is alleen dat ik nu beide gitaarlijnen heb ingespeeld, maar een van de lijnen moet door een andere gitarist gedaan worden, en die heeft geen Les Paul maar een Demon Flying V. Het zijn beide Epiphones maar klinken toch heel erg anders, de Les Paul heeft meer body zeg maar. De V is wat magertjes. Iemand tips over hoe ik dat kan oplossen?

Daarnaast heb ik een bass patch gedownload voor m'n POD waar ik wel tevreden over was :p

X-Rated
20 november 2006, 01:25
Ok lui, dit wordt em.

http://www.zvenix.com/music/impossible_5.mp3

X-Rated
20 november 2006, 18:04
Is er dan echt niemand die wat te zeggen heeft? Ik heb ik erg mijn best voor gedaan. Jullie nemen wel de tijd voor de sampletjes van een ander...

Iceman
21 november 2006, 10:01
Gitaren mogen inderdaad wel iets dikker. Gooi daar de Waves C4 (multibandcompressie) overheen, dan kun je het laag wat boosten en tegelijk de laag pieken er uit halen. Meer gecontroleerd laag zeg maar. Een andere mogelijk heid is om eerst een eq (laag boosten) over de gitaren te gooien en vervolgens een Maximizer (ultramaximizer). Zelfde idee.

Ik zou ook een andere reverb op de snare gooien, past nu niet bij de rest. Een kortere galm of minder effect.

Verder klinkt het redelijk goed.

armageddon
21 november 2006, 12:40
Klinkt best wel goed eigenlijk! Ik zou het gewoon zo houden, niks meer aan rommelen, wordt je namelijk alleen maar ontevreden van.
Die drums zijn best goed! Hoe heb je ze opgenomen?

X-Rated
21 november 2006, 13:28
:dance:

Dank voor de complimenten en de tips :D

@Iceman
Ik kan me goed vinden in je mening over het gitaar geluid en de snare. Het zijn details waar ik graag op zou letten, maar daarnaast ben ik het ook wel met armageddon eens: zodra ik iets ga aanpassen ben ik bang dat ik er alleen maar ontevreden van word. De galm die erop zit is een galm die over de hele mix staat.
Ik wil wel proberen het gitaar geluid te bewerken omdat dit nu dus nog niet gebeurd is.
Bedankt voor de tips :)

@armageddon
Bedankt voor het compliment. De drums hebben we gedaan met een budget microfoon set van Samon (wannabe Shure). We hebben de 8 mic-set genomen. Deze bestaat uit:
- 1 kick mic
- 3 tom mics (dynamische mics)
- 1 snare mic (dynamische mics)
- 2 overheads (grootmembraam condensators)
- 1 condensator extra (voor bijvoorbeeld bij de hihat oid. Wij gebruiken deze voor de 2 splashes die onze drummer heeft)

Deze set kost van zichzelf €350,- waarbij we ook nog het nodige kabelwerk en mic standaards aan moesten schaffen á €100,-

Het mengpaneel is actief en ook een budget apparaat. Met 8 line-in sporen en nog wat fx- sends en returns, aux- in en out. De line-in sporen hebben niet allen appart een line-out, wij gaan van 8 line-in naar 1 stereo line-out de pc in. We moeten alles dus zo goed mogelijk instellen vóórdat het de pc inkomt. De mics zijn zo zorgvuldig mogelijk geplaats, want centimeters maken verschil. Verder is de drum track op het mengpaneel dus per component geEQ'ed. In Cubase hebben ik praktisch niets meer gedaan met de track.

We zijn ongeveer 2 maanden bezig geweest met fine-tunen van de drums. Iedere keer dus opnemen, luisteren, knopjes draaien etc.

Onze manier van opnemen is niet bepaald ideaal te noemen, maar ik ben erg tevreden met wat we nu bereikt hebben :)

armageddon
21 november 2006, 14:53
Je mag zeker tevreden zijn met wat je bereikt hebt!

Nellyrocks
24 november 2006, 16:30
Echt heel cool hoe een nummer steeds beter gaat klinken. Complimenten. Ben het gedeeltelijk eens met het snaregeluid, iets te poing ipv knal ofzo. Bliijft altijd een kwstie van smaak natuurlijk

Ik heb alleen sterk het idee dat de drums in het begin verre van strak zijn. Hij speelt iig een tom patroontje dat (IMHO) helemaal niet aansluit bij wat de gitaren doen.

Daarnaast vind ik de gitaren veel te hard. Ik luister het nu over een koptelefoon en heb het idee dat al het andere geluid overspoeld wordt door een enorme berg gitaar. Ook dit is een kwestie van smaak natuurlijk.

Grtz N

X-Rated
28 november 2006, 16:04
Hmmm, het punt van de gitaren ben ik zelf niet tegen gekomen. Ik vind ze zelfs nog betrekkelijk zacht staan ;) Over de toms, je moet ervan houden. We hebben een drummer die zijn vak wel verstaat en erg van "dingetjes" houdt. Daar laten we hem ook volledig vrij in. Hij hoort het vanzelf wanneer we iets echt niet vinden passen.

Kleine update, we hebben weer een aantal drumtracks opgenomen en eentje heb ik al voorzien van gitaren. Ik heb hem ooit zelf digitaal in elkaar gezet met DFH. Is weer eens heel iets anders.

http://www.zvenix.com/music/ruins of memory.mp3 (http://www.zvenix.com/music/ruins%20of%20memory.mp3)

Nellyrocks
28 november 2006, 17:42
Beter, beter. Dit is idd wel lekker ingedrumd. Ben heel benieuwd naar een zanglijn. (en baspartij trouwens)

X-Rated
28 november 2006, 23:43
Jup dat zijn allemaal partijen die we nog moeten opnemen :) Maar we hebben als systeem om eerst alle drum partijen op te nemen en dan alles erover heen te spelen. Ik wilde namelijk nog proberen mics van de drummic set te gebruiken voor bijvoorbeeld het opnemen van zang. Ik dacht dat groot membraam condensators wel leuk waren hiervoor. Anders hebben we niet echt een goede zang mic :)

Nellyrocks
29 november 2006, 10:36
Niet doen.
Gebruik dan gewoon een sm58.

Ik heb nog nooit gehoord van eerst drum opnemen, dan gitaren an daarna pas bas. Wij spelen altijd bas en drums samen in voor het nodige "live" gevoel. Het liefste zonder click. Daarna gaan we lagen maken met gitaar.

Maar als het zo voor je werkt. Who cares.

X-Rated
29 november 2006, 10:41
Ja ik zou graag zien dat we ook speciaal een mooie zang mic hadden. De zangeres heeft geen eigen microfoon of iets dergelijks. Ik kan haar misschien wel aansporen om eens te kijken naar de mogelijkheden. Maar we kunnen het altijd proberen toch? Misschien kan ik er wat leuks mee maken. Anders dan moeten we daar nog even over praten hoe we dat gaan oplossen. Ik heb inmiddels wel zoveel vertrouwen in die drummics gekregen dat we er nog wel meer mee kunnen proberen :)

Nellyrocks
29 november 2006, 15:40
Op marktplaats heb je al voor een Eurotje of 70 een Shure sm58. Niet ideaal om mee op te nemen maar wel de meest gebruikte zangmic. Er staan ook wel wat betaalbare zang condensator mic's vanaf iets van €150,-.

Het gaat er met name ook om waar de piek zit in een mic. Niet elke mic heeft op de zelfde frequenties het zelfde rendement.