PDA

View Full Version : Hughes & Kettner



Gitaargek
1 november 2006, 08:08
Omdat ik veel clean speel wil ik een buizenversterker gaan kopen. Ik heb al een keer een topic over versterkers gehad maar ik zit nu te denken aan een Hughes & Kettner versterker (Die 20 anniversery edition). Ik heb deze versterker nog niet gehoord of in het echt gezien, maar wil deze week wel even gaan kijken.

Mijn vraag: Is dit wat. En Hughes & Kettner over het algemeen. Is het een goed merk?

Alvast bedankt.

Brammibal
1 november 2006, 15:57
ik vond hem geweldig!

a darker shade of grey
1 november 2006, 16:21
Is het een goed merk?

Is het een goed merk...zucht....TUURLIJK!!!!! :P
Hij schijnt heel mooi warm te klinken...maar goed...ga hem spelen zou ik zeggen.

dunnoaname
2 november 2006, 17:26
Ik heb hem. Hij is echt heerlijk warm en vol op het clean, iets rauwer/ scherper op de lead. Het enige nadeeltje wat ik heb kunnen ontdekken is dat hij 1 EQ heeft voor 2 kanalen en dat ik op clean iets meer treble wil dan op lead. Nu gebruik ikgewoon mijn toneknop, dat gaat redelijk goed. Hughes and KEttner over het algemeen wordt verschillend over gedacht. Veel mensen zeggen dat het echte duitse degelijkheid is, maar er zijn ook mensen die spottend Hijg en Knetter zeggen, al heeft dit volgens mij meer betrekking tot de hi-gain metal amps waar ze ook aardig wat van hebben. Minstens zo goed als andere amps in de prijsklasse. Echt een aanrader.

gerrekat
2 november 2006, 17:28
Serieus voor clean zou ik lekker een solid state bak kopen, zoals de Roland JC 120...

Gitaargek
3 november 2006, 08:47
Ik heb hem. Hij is echt heerlijk warm en vol op het clean, iets rauwer/ scherper op de lead. Het enige nadeeltje wat ik heb kunnen ontdekken is dat hij 1 EQ heeft voor 2 kanalen en dat ik op clean iets meer treble wil dan op lead. Nu gebruik ikgewoon mijn toneknop, dat gaat redelijk goed. Hughes and KEttner over het algemeen wordt verschillend over gedacht. Veel mensen zeggen dat het echte duitse degelijkheid is, maar er zijn ook mensen die spottend Hijg en Knetter zeggen, al heeft dit volgens mij meer betrekking tot de hi-gain metal amps waar ze ook aardig wat van hebben. Minstens zo goed als andere amps in de prijsklasse. Echt een aanrader.
Dan kan ik je zeggen dat we nu dezelfde hebben. Fantastisch geluid. Ik ben er erg blij mee.