PDA

View Full Version : ibanez sas32 ervaringen?



wrc_46
1 november 2006, 00:07
Heeft iemand bepaalde ervaringen met een ibanez SAS32fm?
Ik ga deze week eens naar de feedback in Eindhoven kijken of het iets is, maar graag zou ik wat informatie op voorhand opdoen, baadt het niet, dan schaadt het niet.

Ik speel het liefste in de richting van rock, hardrock tot metal. Ik neem aan dat deze stijlen wel haalbaar zullen zijn, maar krijg je er ook een redelijke warme tone uit? En is het een stevige gitaar voor zn prijs? Of zitten er verborgen negatieve kanten aan de gitaar,

mvg Tim

Nickname
1 november 2006, 00:13
Ik heb er vroeger bij EMI op gespeeld en het is een fantastisch mooie gitaar :) Ik vind hem ook heel veelzijdig.. Van een mooi vol en warme clean tot een dikke metal scheur. Hij is ook heel erg mooi afgewerkt en als ik mijn RG niet zou hebben zou ik een SAS32 kopen! Ik ben alleen laatst bij feedback in eindhoven geweest en volgens mij hangt er daar geen. Dus even uitzoeken waar er wel 1 hangt...

wrc_46
1 november 2006, 00:21
Hmmm ok bedankt, ik dacht dat ze hem hadden hangen omdat ie ook op de site staat, anders eens een mail sturen naar feedback. Ben er nog nooit geweest, maar moet niet van ver komen, Lommel. mvg Tim

Nickname
1 november 2006, 00:27
Hmmm ok bedankt, ik dacht dat ze hem hadden hangen omdat ie ook op de site staat, anders eens een mail sturen naar feedback. Ben er nog nooit geweest, maar moet niet van ver komen, Lommel. mvg Tim

Mailen werkt niet naar die lullo's daar, die sturen nooit iets terug... gewoon even bellen, dat werkt het beste :)

wrc_46
1 november 2006, 00:30
aaah ok, bedankt voor de tip :D

Nickname
1 november 2006, 00:51
aaah ok, bedankt voor de tip :D

Geen dank :)

Lacrymosa
1 november 2006, 08:43
Het is eigenlijk mijn main axe.
Heb Seymour Duncan Jazz/Custom in gedaan, en ik ben echt helemaal verliefd.
Dat een gitaar van die prijs mij nog zo zou bekoren had ik niet verwacht.
Ik had em eigenlijk gekocht voor als leuke gitaar voor erbij.

Vanaf de fabriek is damn lekker afgesteld en de stock elementen zijn ook helemaal niet verkeerd.
Ik heb em vanaf de NAMM2004 (introductie van dit model) en ik moet zeggen dat ie tot de dag van vandaag helemaal in orde is, op de stemmechanieken na.
Die ga ik binnenkort vervangen voor locking tuners.
Niet dat ie niet stemvast is trouwens, maar het kan beter.

armageddon
1 november 2006, 09:32
De SAS32 hangt altijd wel ergens bij Feedback Rotterdam. Vaak hebben ze nog een hele stapel liggen ook.

Ik heb hem zelf ook en ik vind het een absoluut fantastische gitaar. Hij speelt heerlijk soepel en kan veel stijlen aan. Mijn gitaardocent (Derk Groen) heeft er ook over gespeeld en vond hem ook heerlijk spelen.

wrc_46
1 november 2006, 22:17
Ben vandaag eens snel naar de feedback gereden, heb er een kunnen testen, wel een sas36 maar ik neem aan dat de hals en de body hetzelfde zijn als bij de sas32 , buiten het feit van de H-S-S ipv H-H configuratie, ik vond de body net iets te dun, het was wel een mooie gitaar maar het was geen wow, beetje teveel van verwacht denk k.Het geluid van de brughumbucker viel ook wat tegen. Maar ja met het uittesten kreeg ik er ook niet veel zinnigs uit vandaag beetje mindere dag. Had wel een wow bij een prs se tremonti dus zal het wat doorsparen worden, toch bedankt voor de nuttige info, mvg Tim