PDA

View Full Version : solo en scales what to do



crypticon
12 december 2002, 17:45
--------------------------------------------------------------------------------
eej mensen mijn eerste post hier en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik speel op dit moment anderhalf jaar, speel nu vooral met slagjes enzo en ik wil graag wat meer gaan soloeren. Ik ken al de technieken van hammeron pulloff bend enzo en ik ken wat scales dorian en major.
Maar hebben jullie wat bruikebare tips voor me en scales waarmee ik snel aan de slag kan. BIjvoorbeeld hoe zet ik een eigen melodie op in een solo en dat soort dingen
ltr

Guinness
12 december 2002, 22:46
Gewoon doen wat iedereen doet: stukjes solos jatten van gitaristen die je erg goed vind, ze dan naspelen met een snuit van "kijk eens wat ik allemaal verzonnen heb". Dat doet iedereen, echt waar.

moretel
13 december 2002, 15:58
Zing een stukje hardop en probeer dat na te spelen op je gitaar.
Benader het als een stem.
Start met twee drie tonen en breid langzaam uit.

savecracker85
13 december 2002, 17:42
Op 2002-12-12 21:46, schreef Guinness:
Gewoon doen wat iedereen doet: stukjes solos jatten van gitaristen die je erg goed vind, ze dan naspelen met een snuit van "kijk eens wat ik allemaal verzonnen heb". Dat doet iedereen, echt waar.

idd..dan heb je standaard loopjes in je hoofd en die kan je dan combineren naar iets nieuws...of als je ff zonder inspiratie zit dan speel je gewoon n zon standaard loopje en dan bedenk op dat moment n eigen vervolg aan....kortom eerst solo's van anderen naspelen... dan heb je n beetje de techniek en snelheid en dan gaat het zelf verzinnen van n solo veel makkelijker :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: savecracker85 op 2002-12-13 16:43 ]</font>