PDA

View Full Version : ...de zoektocht naar een andere compressor...



E-J
31 oktober 2006, 17:48
Mijn pedalboard is eindelijk af (al wacht ik nog op een Korg DT-10 tuner)

Gisteren kon ik voor de eerste keer mijn 4 pedalen tegelijkertijd aansluiten. Na mijn versterker aangezet te hebben, druk ik mijn Keeley Blues Driver in.

En ik merk vrijwel meteen dat mijn gitaargeluid een stuk donkerder is en een hoop 'punch' mist. Dus ik dacht gelijk van 'ik haal die Dynacomp van mijn board af'. Na weer een akkoord te hebben aangeslagen was ik verbaast. Mijn geluid was gelijk weer een stuk helderder en verrek, the punch is back! Die oude Dynacomp (uit 1978-1980) haalt blijkbaar een beetje high-end weg...

Alleen lijkt het me niet het beste om het pedaal dan true-bypass te maken aangezien het pedaal al zo oud is en i.s.m. met mijn Big Muff een hoop noise veroorzaakte. Dus wil ik hem gaan verkopen en een nieuwe voor het geld halen.

Dus...ik zoek een compressor die weinig tot geen (als dat mogelijk is) noise toevoegt, en het moet wel een goede zijn natuurlijk :)

Wat zouden jullie dan aanraden, en het belangrijkste WAAROM??? Bedankt alvast!

LordRiffenstein
31 oktober 2006, 18:23
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82375

FX Engineering Mirage, Diamond Comp of Barber Tone Press zijn de aanraders. :p

strat58
31 oktober 2006, 19:01
Hoi kijk dat is nu precies de reden warom ik jaren geleden de MXR Dyna Compo aan de wilgen heb gehangen, maar je kunt toch ook een true-bypass boxje gebruiken dan staat hij tenminste uit je pedalketen.
Kennelijk vindt je hem fijn klinken, ik zou dus gaan voor een true-bypass boxje.
Peace Strat58

E-J
31 oktober 2006, 19:11
Hoi kijk dat is nu precies de reden warom ik jaren geleden de MXR Dyna Compo aan de wilgen heb gehangen, maar je kunt toch ook een true-bypass boxje gebruiken dan staat hij tenminste uit je pedalketen.
Kennelijk vindt je hem fijn klinken, ik zou dus gaan voor een true-bypass boxje.
Peace Strat58

Je hebt gelijk...maar ALS ik hem aanzet met mijn Big Muff aan, heb ik plotseling erg veel ruis/noise/hoe het ook heet...en misschien zoek ik toch een compressor die minder hard 'pompt', wat transparanter is...

Jammer dat die drie compressors die LordRiffenstein aanraadt, zo duur zijn :confused:

E-J
1 november 2006, 14:07
Heeft iemand nog ervaringen met de Boss CS-2?

Ik overweeg misschien om mijn Dynacomp te laten true bypassen...

ateng
2 november 2006, 01:53
Keeley compressor is ook een te gekke pedaal en is TB. Gaat van heel subtiel naar super squeese.
Ik heb m nu een paar weken en ben er heel tevreden over.