PDA

View Full Version : Fender achtige combo?



pieter25
31 oktober 2006, 13:33
Ik hoor hier regelmatig op het forum dat de Fender Hot Rod en Blues Deluxe versterkers niet zo gaaf zijn, en dat er zat alternatieven zijn. Kunnen jullie er een aantal noemen. Ik zoek namelijk een 1x12" combo met een fender clean dat goed op pedaaltjes reageert. Een goede constructie van de kast en een goede speaker erin. Liefst rond de 30/40 watt. Moet wel betaalbaar zijn...

BLOK182
31 oktober 2006, 14:13
Peavey Delta Blues?

Tristan
31 oktober 2006, 14:15
Wat mij betreft is het heel simpel, als je een Fender amp wil, dan zou ik een Fender amp kopen...
De reden dat mensen zeggen dat die Hot Rod Deluxe en Blues Deluxe amps niet zo te gek zijn is omdat de prijs/kwaliteitsverhouding gewoon niet denderend is...
De oude amps zijn beter en in vergelijk met de nieuwprijzen niet eens veel duurder...
Het hangt dus af van je budget, want als je een bepaald budget hebt en je wil binnen dat budget een Fender amp kopen dan kan je toch een goede koop hebben aan een tweedehandse Blues Deluxe of Hot Rod Deluxe, tegen de huidige nieuwprijs zou ik het echter absoluut geen goede koop noemen, dan kan je mijns inziens beter een oude Fender amp kopen...

Een oude Fender 1x12 combo met 30 a 40 watt zal helaas niet gaan, de zwaarste 1x12 combo is een Fender Deluxe Reverb en die is 22 watt, die gaat redelijk snel oversturen...
Een goed alternatief is de Vibrolux Reverb, 2x10, 35 watt, die blijven langer clean dan de Deluxe Reverb en zijn ook nog prima te tillen...
De topjes hebben geen Reverb, maar zijn over het algemeen wel weer goedkoper, zeker als de originele kast er niet bij zit...

Ik zou kijken voor een vroege Silverface amp (tot ongeveer '76, zonder push pull master volume)
- Vibrolux Reverb
- Pro Reverb
- Bandmaster (= Pro maar dan in topje)
- Dual Showman (= Twin maar dan in een topje)
Ervan uitgaande dat je dus een cleane amp zoekt...

Of als je budget niet toerijkend is natuurlijk een tweedehandse Blues Deluxe, of eventueel een Hot Rod Deluxe...

BLOK182
31 oktober 2006, 14:42
Eventueel nog een optie van een ander merk-> Musicman, van Leo Fender:-)

Erikt
31 oktober 2006, 19:58
Ik hoor hier regelmatig op het forum dat de Fender Hot Rod en Blues Deluxe versterkers niet zo gaaf zijn, en dat er zat alternatieven zijn. Kunnen jullie er een aantal noemen. Ik zoek namelijk een 1x12" combo met een fender clean dat goed op pedaaltjes reageert. Een goede constructie van de kast en een goede speaker erin. Liefst rond de 30/40 watt. Moet wel betaalbaar zijn...

Dan zou ik een Fender Hotrod Deluxe nemen!

iedereen die zeikt over de qualiteit moet zn bek houden, zijn namelijk prima dingetjes..


:cheerup:

pieter25
31 oktober 2006, 21:59
misschien moet je er gewoon een betere speaker inzetten, scheelt dat al niet een hoop? die blues deluxe is geloof ik wel beter dan de latere hot rod deluxe toch?

Kim Wilson
31 oktober 2006, 22:14
Aan de Hotrod en Blues Deluxe heb je best een leuke versterker. Ik zou hem wel tweedehands kopen, want nieuw zijn ze idd wel wat te duur voor wat ze bieden.

Een nieuwe speaker is bijna een must met die dingen, de originele is behoorlijk vlak. Als je er dan ook nog een setje nette eindbuizen en een goeie buis in V1 plaatst, en zorgt dat de boel lekker warm gebiased is, heb je echt een hele leuke amp. Een echte Fender, want dat zijn het wel. En niet alleen de naam.

Mike McCready
31 oktober 2006, 22:43
Heb nog een mooie Traynor staan met een schitterend clean geluid. Kom gerust eens langs om hem uit te proberen

matto
31 oktober 2006, 23:24
Ik hoor hier regelmatig op het forum dat de Fender Hot Rod en Blues Deluxe versterkers niet zo gaaf zijn, en dat er zat alternatieven zijn. Kunnen jullie er een aantal noemen. Ik zoek namelijk een 1x12" combo met een fender clean dat goed op pedaaltjes reageert. Een goede constructie van de kast en een goede speaker erin. Liefst rond de 30/40 watt. Moet wel betaalbaar zijn...
Laat zo'n Fendertje maar eens even goed afstellen en lekkere buizen er in ....echt prima versterkers en zeker voor de gangbare winkelprijzen

Squier4ever
31 oktober 2006, 23:29
ik heb laatst een blues deluxe geprobeerd en die vind ik icm fender(achtige) gitaren toch wel erg lekker hoor, tele terbij en gaan....

Tristan
31 oktober 2006, 23:32
Een andere speaker is inderdaad een goed idee...
Ik vind persoonlijk de standaard Eminence speaker van de Hot Rod Deluxe erg vlak en saai klinken...
De standaard Jensen speaker van de Blues Deluxe vind ik echt verschrikkelijk, zeer schel in het hoog en krasserig...

Ik zou gaan voor een goede Weber speaker, of een Celestion G12H, liefst een Heritage G12H...

Ik zie die Hot Rod Deluxe amps tegenwoordig voor zo'n 900 euro staan bij muziekwinkels en dat vind ik erg veel geld, maar nu zag ik op de site van Nederland Muziek (www.nederlandmuziek.com) een Blues Deluxe staan voor ongeveer 750 euro en dat lijkt me geen verkeerde prijs voor die amp...

Als je budget wat hoger rijkt dan zou ik desalniettemin eens gaan kijken voor een goede vroege Silverface Fender amp...

pieter25
1 november 2006, 08:57
en het verschil tussen de Blues Deluxe en Hot Rod deluxe? Ervaringen mee?

Johnny Ramone
1 november 2006, 09:35
Hallo

Ik heb een Fender Hot Rod Deluxe (Blonde) te koop staan, met speakers naar keuze (Fender/Eminence Gold Label of Weber Bue Alnico). Hij moet alleen in reparatie, iets met de buizen of buizenvoetjes denk ik. Na ongeveer 1 uur wordt het geluid hoorbaar minder.

marc_o
1 november 2006, 09:38
Hotrod t.o.v. van de standaard versie scheelt een schakelbaar leadgeluid. Op de hotrod heb je clean, drive en more drive...op de standaard niet, daar heb je alleen clean en drive


Ik zag dat je alleen gelezen hebt dat men het niet zo'n goeie versterkers vindt. Laat je daar NIET door leiden en test die dingen zelf. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je ermee van plan bent, wat voor gitaar je erop gebruikt en wat je muzieksoort is. Ik vind het juist wel goede versterkers en budget? Ja, dat bepaal je zelf.
Wil je nog een leuk alternatief voor een goede sound, check dan eens een 2e hands Rivera-combo, er staan er wel een paar op gitaarmarkt of Marktplaats.
De eerder genoemde Delta Blues van Peavey is ook een goede optie, met aan boord ook een goede overdrive....voila, keus te over, maar jouw oren bepalen, niet onze meningen.

arjanb01
1 november 2006, 09:38
Hallo

Ik heb een Fender Hot Rod Deluxe (Blonde) te koop staan, met speakers naar keuze (Fender/Eminence Gold Label of Weber Bue Alnico). Hij moet alleen in reparatie, iets met de buizen of buizenvoetjes denk ik. Na ongeveer 1 uur wordt het geluid hoorbaar minder.

Is een Koch Twintone niet wat ? Fender clean maar veel meer scheur. Schijnen clean erg lekkere amps te zijn en tweedehands goed te vinden.

pieter25
3 november 2006, 12:50
twintone vind ik te modern klinkten. ik ga echt voor de fender tone. Denk aan cleane dingen van SRV, Eric Johnson, en Robben Ford.

Joey Handsome
3 november 2006, 12:54
Ik zou een Twin Reverb zonder mastervolume van voor '76 op de koop proberen te tikken. Ik denk dat je daar veel meer lol aan hebt dan aan een hotrod.

Tristan
3 november 2006, 16:10
twintone vind ik te modern klinkten. ik ga echt voor de fender tone. Denk aan cleane dingen van SRV, Eric Johnson, en Robben Ford.

In dat geval zou ik eens een Silverface Vibrolux Reverb van voor '76, zonder master volume, checken als ik jou was...
Je hebt nog steeds niet verteld wat je budget nou ongeveer is...

Eko
3 november 2006, 16:30
Ik denk dat als je een versterker zoekt die weergeeft zoals je het wilt, je echt in de buidel moet tasten. De betere versterkers hebben massief houten kasten met zwaluwstaartverbindingen die gewoon duurder zijn om te maken. De Fenders zijn bijna allemaal vrij koud van toon. Dat komt omdat er weinig laag meer in zit. Het is er simpelweg uitgedraaid om het mid te kunnen opjagen. Als dit gebied iets wordt versterkt ( gain) dan scheurt hij zo mooi. Tenminste dat vinden een hoop klanten.
Het mooie cleane van een Twin met het bijbehorende ronde warme geluid is slechts uit betere versies te krijgen. Als het alleen om de scheur te doen is , dan gewoon een HRDlx op de kop tikken. Als je echt eens wilt horen wat een 1x12 kan doen ( of een 1x15) luister dan eens naar een Bogner,CMW,Marble of een Peter van Weelden. Daar hoor je echt alles wat je gitaar produceert. Stuk voor stuk uitstekende producenten van bakken met tone en nog eens tone.